Beznadzieja (ang. Hopeless)

Otoczone murami miasto z jednym tylko wejściem, od którego spiralą w dół wije się droga prowadząca do głównego dziedzińca. Śmiałek, który dotrze w pobliże Beznadziei, z łatwością rozpozna jej bramę. Tworzy ją wielka, wyryta w czerwonym kamieniu krzycząca ludzka twarz o pustych oczach. Po jej policzkach spływają rdzawe łzy.

Pozostała część miasta została zbudowana z szarego kamienia i wyblakłego drewna. Im dalej się zagłębiamy, tym bardziej widok staje się przytłaczający i ponury. Na końcu drogi, w samym sercu Beznadziei znajduje się wyścielony szarym kamieniem dziedziniec, we wnętrzu którego stoi posępna studnia wypełniona czarnym szlamem przypominającym stopioną smołę. To właśnie przejście do Szarych Pustkowi – pozbawionej słońca, chmur i gwiazd ponurej sfery apatii.

Beznadzieja (autor: Ronamis)

Większość mieszkańców Beznadziei to markotne, sposępniałe, wyzute z energii życiowej istoty bez celu i domu. Ich oczy są do tego stopnia przyzwyczajone do monotonnej szarości, że jaskrawe barwy sprawiają im fizyczny ból.

Władzę w Beznadziei pełni Thingol Szyderczyni, kobieta o twarzy przysłoniętej czarną metalową maską w kształcie wilczego łba. Swą pozycję zawdzięcza poplecznikom – siedmiu identycznym beholderom patrolującym głębokie obszary miasta. Niektórzy powiadają, że Thingol poświęciła swe magiczne umiejętności (i część człowieczeństwa), by zapewnić sobie ich dozgonną lojalność.


  • Niniejszy artykuł jest kopią materiału dostępnego w naszym projekcie interaktywnej mapy Zewnętrza.
  • Źródło:
    • A Player’s Primer to the Outlands, s. 19