Zapowiedź trzeciej części Wrót Baldura


Larian Studios, twórcy jednego z najlepiej ocenianych cRPG ostatnich lat – Divinity: Original Sin II, staną u steru kontynuacji Wrót Baldura. Mamy dla Was pierwszy zwiastun zapowiadający mroczny i posępny klimat produkcji.
Wrogie siły wróciły do Zapomnianych Krain, by pożreć je od środka – ich los jest w Twoich rękach.
W zwiastunie widzimy jednego ze strażników porządku Płonącej Pięści. W iście obrzydliwym stylu zamienia się on w łupieżcę umysłu, stworzenie pochodzące z Podmroku o psionicznych zdolnościach, żywiące się umysłami pokonanych przeciwników. W końcowej części zwiastuna błysk światła ukazuje lewitujący nad miastem nautiloid – przerażający powietrzny statek Illitidów, dzięki któremu ta nikczemna rasa podróżuje między światami.
Swen Vincke, szef studia, nie zdradził jeszcze wielu informacji o nadchodzącym tytule. Wiemy jedynie, że kolejna część Wrót Baldura będzie bazowała na piątej edycji Dungeons & Dragons oraz że nie będzie korzystała z silnika Divinity: Original Sin II. Nie jest pewne, czy zagramy w nią w trybie izometrycznym i z aktywną pauzą. Według serwisu GOG.com Baldur’s Gate III ukaże się w wersji polskiej, co najmniej w formie napisów.
Szef Larian Studios przyznał również, że to największa (zapewne mówiąc o budżecie i własności intelektualnej) produkcja, z jaką przychodzi im się zmierzyć. W trzeciej części Wrót Baldura mają pojawić się intrygujący towarzysze, a gracz będzie musiał podejmować trudne decyzje. Co więcej, przygoda nie wydarzy się najpewniej zaraz po wydarzeniach z Tronu Bhalla, a około 100 lat później (co ma związek z adaptacją zasad i chronologii wydarzeń z piątej edycji).


Produkcją zajmował się m.in. znany nam z pracy przy Planescape: Torment i Torment: Tides of Numenera Colin McComb, współautor podręczników do Planescape’a. Być może dzięki niemu zwiedzimy również Sfery? Swój udział w tworzeniu produkcji potwierdził również Gavin Jurgens-Fyhrie, jeden ze scenarzystów Tormenta.
3 odpowiedzi
kosmaty
BTW – 15 listopada można będzie w Planescape’a pograć na Switchu
kosmaty
Fajnie, że działają jakieś komentarze :)
Jeszcze fajniej, że jest szansa na 3-go Baldura. Jak robi go Larian, to ma ten projekt jakieś szanse bycia sensownym tytułem. Trzymam kciuki ;)
Darnath
Też się cieszę, że udało się coś zrobić z tymi komentarzami. Mam nadzieję, że wszystkie przyszłe newsy będą je już obsługiwać poprawnie. Po prawdzie, nie zrezygnowaliśmy z nich celowo – po prostu największy operator komentarzy (Disqus) zmienił politykę i zaczął renderować tu inwazyjne reklamy. Później nie miałem za bardzo pomysłu jak poprawnie zabezpieczyć CMS przed botami. Mam nadzieję, że sytuacja została rozwiązana :)
A co do Wrót Baldura, żywię nadzieję że zahaczą o interesującą tematykę – ciekawie będzie po tylu latach wrócić do Zapomnianych Krain. Nie sądzę, abyśmy zagrali w BG3 w rzucie izometrycznym (pracuje nad tym ponoć 200-300 osób), chociaż chciałbym być mile zaskoczonym.
Możliwość komentowania zamyka się automatycznie po 14 dniach od daty wpisu.