Planescape: Torment Enhanced Edition

Ogólnie o bohaterach i bestiach, najwierniejszych towarzyszach i nikczemnych przeciwnikach.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

sob mar 25, 2017 11:40 pm  

Studio Beamdog, znane szerzej z wydawania rozszerzonych edycji gier stworzonych na Infinity Engine (BG: EE) oraz z interquelu Wrót Baldura, pracuje nad Planescape: Torment: Enhanced Edition.

Możemy spodziewać się między innymi wsparcia dla różnych systemów operacyjnych i wyższych rozdzielczości (obecnie dostępnych po zainstalowaniu odpowiednich modyfikacji).

Na stronie planescape.com pojawił się licznik sugerujący, że za niecałe trzy dni dojdzie do oficjalnego obwieszczenia tej informacji. Nie wiadomo jeszcze, czy w tworzenie edycji rozszerzonej jest zaangażowany ktoś ze starej paczki. Być może do współpracy zaciągnięty zostanie Chris Avellone i wspólnie z Beamdog przywrócą choć część pomysłów, które ostatecznie nie trafiły do gry. Mamy jednak cichą nadzieję, że nikt nie naruszy świętości, jaką jest Planescape.

Wyciekły już dwa screeny przedstawiające nowe menu i interfejs.

Obrazek

Awatar użytkownika
Wrathu
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 16, 2015 11:45 am
Kontakt:

ndz mar 26, 2017 12:43 am  

Dwa? Gdzie można znaleźć drugi?

No generalnie to świetna wieść i myślę, że ciężko będzie to popsuć. Grałem w Baldur's Gate 1 i 2 Enhanced Edition, nie narzekam.
Jeśli chodzi o usprawnienia techniczne, to jestem pewien w 100%, że można liczyć na:
- przybliżanie i oddalanie ekranu kółkiem myszy;
- włączanie i wyłączanie dolnego paska;
- uwzględnienie wyciętych zadań, które przywracane były przez fanowskie modyfikacje;
- ze screena widać, że została użyta inna czcionka;
- wersję gry na urządzenia mobilne;
- achievementy na Steamie (osobiście bardzo mnie to ciekawi, które rzeczy byłyby uwzględnione)
Konieczne byłyby też modyfikacje animacji czarów, żeby się nie ucinały.

Co to może być za przycisk z tych najbardziej na prawo pośrodku?

Czego można, ale zupełnie nie trzeba się spodziewać:
1. Nowi towarzysze.
Rozszerzone wersje Baldur's Gate'ów zapewniły Neerę, Hexxat i Dorna. Dwie pierwsze często wchodziły w skład mojej drużyny przez ciekawy charakter i użyteczność - także nie mogło być z nimi tak źle. Czy jest możliwe, że porwą się na nowego towarzysza lub kilku w przypadku P:T? To byłoby nie lada wyzwanie, choćby ze względu na potrzebę silnego powiązania z przeszłością Bezimiennego.
2. Nowe lokacje.
Wszyscy wiemy, jak było, że ze względu na deadline'y i cięcia kosztów Sfery nie zostały ukazane tak, jak miały być. Czy wędrówka wydłuży się o jakieś niezwiedzone do tej pory Sfery? Czy będą wtedy czysto poboczną zawartością? (BG2 ma gotową mapę do fragmentu Otchłani jak coś)
3. Nowe profesje
Powątpiewałbym w dodawanie na siłę jakichś nowszych klas jak w BG1EE, ale zadziałać mogłoby dodanie dla Bezimiennego opcji zostania kapłanem. Pierwszym nauczycielem mógłby być Aoskar.
4. Nowe czary
Duże pole do popisu. Wraz z dodaniem większej ilości magów jako przeciwników, mogłoby znacznie odświeżyć aspekt bitewny Tormenta.
Ostatnio zmieniony ndz mar 26, 2017 3:48 pm przez Wrathu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

ndz mar 26, 2017 12:53 am  

Ach, zapomniałem o linku do newsa. Tutaj drugi:

Obrazek

Myślę, że gdyby Beamdog dodał nowych towarzyszy, to byłby koniec ich przygody z grami ;) Chyba, że tych towarzyszy dodałbym MCA. Nawiasem, ciekawa lista; akurat profesja kapłana mogłaby trafić do gry, tylko wtedy ktoś musiałby dodać trochę zawartości (interakcje z Nie-Sławą?). Mimo wszystko, boję się co Beamdog może z tym zrobić.

Ciekawe czy w końcu dodadzą alternatywne zakończenia? To mogłoby być przegięcie, bo złe zakończenie dodaje całości "smaku", ale Chris wielokrotnie, także i u nas, wspominał że chciałby aby gracz miał alternatywne wybory. Tylko mam wrażenie, zabiłoby to klimat finału.
Spoiler
Show
(„Złe” zakończenie) Odejdź, nie oglądając się za siebie. Gracz nie musi ponownie stawać się śmiertelnym, jeżeli nie chce (nieśmiertelność niesie ze sobą oczywiste korzyści, nawet gdy towarzyszy jej amnezja). Ton tego zakończenia pozostawia nieco do życzenia, jednak gracz może je wybrać, jeśli sobie tego życzy. W przypadku wyboru tego zakończenia gracz zostaje ponownie przeniesiony do punktu początkowego. Pozbawiony pamięci, budzi się w Kostnicy, gdzie Morte (ze smutkiem) wita go w kolejnym życiu.

(„Niezupełnie Dobre” zakończenie) Przeprowadź „Ostatnie Namaszczenie” [ang. Last Rites; to również pierwotna nazwa Planescape: Torment, widniejąca w Wizji Projektu – przyp. black_cape], skazując się w ten sposób na potępienie, jednak ratując całe istnienie dzięki temu, że cykl życia i śmierci toczy się odtąd normalnym trybem. Jeśli gracz jest w stanie przekonać swoją śmiertelność, aby do niego wróciła (biorąc pod uwagę fakt, że nie ma ona najmniejszego zamiaru się z nim połączyć – nie znosi gracza i cieszy się swoją niezależnością), dowiaduje się, dlaczego na początku została od niego oddzielona… aby mógł uniknąć pokuty za swój zły żywot.

(Najlepsze zakończenie) To jest gra. Chcę zjeść ciastko i nadal je mieć. Gracz dowiaduje się, dlaczego jego śmiertelność została od niego oddzielona, jednak zamiast ponownie stać się śmiertelnym, atakuje ją i pokonuje lub chwyta w pułapkę, co uniemożliwia jej ponowną ingerencję w jego życie (np. zabicie go). Odtąd przemierza sfery jako szczęśliwy nieśmiertelny.

Awatar użytkownika
Wrathu
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 16, 2015 11:45 am
Kontakt:

ndz mar 26, 2017 1:17 am  

Hej, świetnie zrobione to menu główne. Klimatyczne opcje.
Alter senses. jak się domyślam, odpowiada za ustawienia.

Myślę, że alternatywne zakończenia nie zabiją klimatu, a różnorodność opcji do wyboru może tylko wyjść na plus - ale całkowita zmiana byłaby niemożliwa lub bardzo trudna choćby z tego względu, że wątpię, by porwali się na zrobienie nowego przerywnika filmowego. Choć może się mylę.
Ale skoro mowa o przerywnikach filmowych - pomijając już fakt, że należałoby je przerobić na wyższą rozdzielczość przy możliwie niskim spadku jakości - mnóstwo renderowanego materiału pojawiło się w trailerach do P:T, tych z muzyką Lustmorda. Gdyby jakoś je odkopać, to dałoby się je przekonwertować na odpowiedni format i wdrożyć do gry bez ryzyka, że będzie wyglądało inaczej. Chociaż tu już trochę wjeżdżam na myślenie życzeniowe.
Jeszcze mogą nas pozytywnie zaskoczyć, staram się podejść do sprawy optymistycznie :D

Awatar użytkownika
szef
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn paź 06, 2014 8:33 am

ndz mar 26, 2017 7:14 am  

Mam takie mieszane odczucia: obawy o bugi i nową słabą zawartość przeplatane z radością że coś takiego powstanie. Niech nic nie dodają, zrobią porządny remaster i dziękuje - takie jest moje podejście. Cieszę się bo PST w wersji PL z wydania SAGA RPG miewa u mnie problemy z kamerą. Pomogło dopiero przeniesienie się na wersję GoG, lecz trzeba dawać mody i zawsze to jest sztukowanie :P.
O remaster się prosi, jednakże zawsze pozostają jeszcze możliwe bugi, "beambugi".

Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

ndz mar 26, 2017 4:18 pm  

Po rozczarowaniu TTON byłaby to miła odmiana. Wystarczy jak by dodali parę questów i interakcji z towarzyszami aby "poprawić" coś legendarnego. A gdyby poprawili system walki... o MATKO....
Jeszce robią Starcrafta a moze w przyszłości zrobią Diablo 2... i na co komu nowe gry? koleje dekady grania jeszcze do tego doszłyby może jakieś mody itp. POEZJA

Awatar użytkownika
Wrathu
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 16, 2015 11:45 am
Kontakt:

ndz mar 26, 2017 5:59 pm  

Osobiście bardzo ciekawy jestem, jak wyglądałyby achievementy. Założę się, że byłyby utrzymane w klimacie tatuaży Upadłego.
Ostatnio zmieniony śr cze 21, 2017 10:47 pm przez Wrathu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

wt mar 28, 2017 1:10 pm  


Awatar użytkownika
Wrathu
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 16, 2015 11:45 am
Kontakt:

wt kwie 11, 2017 9:54 pm  

Jest już lista osiągnięć na Steamie!
Dużo związanych z Dak'konem. Niektóre odgadłem, a niektórych nie jestem w stanie się domyślić, o co chodzi.
"Materializacja"? "Ból rozstania"?

Awatar użytkownika
szef
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn paź 06, 2014 8:33 am

ndz cze 11, 2017 4:10 pm  

Dostała się w moje ręce Enhanced. Jestem zadowolony i polecam każdemu :P. Bardzo dobra edycja (i wreszcie nie trzeba modów do grafiki), wypiszę te kluczowe opcje (wymienię wszystkie dostępne) do włączenia/wyłączenia, "ułatwiacze" itp. itd. te znane i te nowe w stosunku do standardowej edycji: Opcje EE to te wyróżnione (mogłem jednak nie wszystkie wyróżnić, gdyż nie pamiętam dokładnie czy te wszystkie pomniejsze ustawienia były w standardowej czy też nie. Pominąłem też autopauze i interakcje.), (opisy pochodzą z gry):

GRAFIKA:

- Rozmiar czcionki
- Kontrast
- Jasność
- Pełny ekran [EE]
- Sprzętowy kursor myszy
- Zablokowanie przybliżenia [EE]
Po włączeniu tej opcji stopień przybliżenia kamery zostanie przywrócony do wartości domyślnej...
- Obwódki sprite'ów [EE]
Włączenie tej opcji sprawi, że stworzenia i efekty czarów otoczone będą delikatnym obrysem, żeby było je lepiej widać. Aby efekt został wprowadzony, musisz ponownie wczytać aktywną grę.
- Skala szarości przy zatrzymaniu gry [EE]
To ustawienie sprawi, że podczas pauzy świat prezentowany będzie w odcieniach szarości.
- Podświetlanie wybranego sprite'a [EE]
To ustawienie sprawi, że stworzenia zostaną otoczone kolorowym obrysem, gdy najedziesz na nie kursorem. (Aby aktywować ten efekt, musisz aktywować obrys sylwetek oraz ponownie wczytać aktualny stan rozgrywki.)
- Przeźroczystość przeszkód
- Skalowanie liniowe [EE]
Ten efekt wygładzi wygląd stworzeń i czarów w wyższych rozdzielczościach. Wyłącz go, by wrócić do skalowania metodą "najbliższego sąsiada", stosowaną w oryginalnej grze.
- Skalowanie świata gry [EE]
Kiedy ta opcja jest włączona, wciśniecie środkowego przycisku ustawi kamerę na poziomie dopasowanym pikselowo do oryginalnej gry (większe pole widzenia, nieskalowany, idealny co do piksela świat gry)
Kiedy ta opcja jest wyłączona, wciśniecie środkowego przycisku myszy ustawi kamerę na identycznym poziomie co w oryginalnej grze (większe pole widzenia, skalowany świat gry.)

- Korzystaj z interfejsu tabletu [EE]
Po wybraniu tego ustawienia gra będzie korzystać z interfejsu tabletu. Jeśli opcja jest wyłączona, wyświetlany będzie interfejs PC.[/i]
- Kursory podwójnej wielkości [EE?]

OPCJE GRY:

- Opóźnienie wskazówek
- Szybkość przes. kursorami
- Szybkość przes. myszką
- Poziom trudności
- Szybkość animacji [EE]
Ten pasek pozwala ci zwiększyć liczbę klatek animacji, z jaką działa gra, przyspieszając jej elementy.
Lewo: Oryginalna gra (30) Środek: Enhanced Edition (40) Prawo Najszybsza (60).
UWAGA: Ustawienie liczby klatek animacji na ponad 30 może spowodować utratę synchronizacji obrazu z dźwiękiem w przerywnikach filmowych oraz brak synchronizacji grafiki czarów z efektami ich działania.

- Krwawa łaźnia
- Leczenie podczas odpoczynku
- Maksimum PŻ po awansie o poziom
- Ciągły bieg
- Gładkie zmiany obszarów [EE]
Włączenie tej opcji sprawi, że w momencie przybycia na nowy obszar zostanie wyświetlona jego nazwa. Ekran gry zostanie też w tym momencie na chwilę wyciemniony.
- Pokazuj stan zdrowia wrogów [EE?]

EDIT:
Hehehe, właśnie się zorientowałem że zmiany są podane w newsie na griumar.pl. No cóż :D.

Awatar użytkownika
Wrathu
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 16, 2015 11:45 am
Kontakt:

śr lip 19, 2017 10:51 pm  

Zaliczyłem już Enhanced Edition i oto moje przemyślenia:

Achievementy skłoniły mnie do rozgrywki na sposoby, na które wcześniej nie chciałem, bo nie wydawały mi się atrakcyjne ani przyjemne. W 25 godzin udało mi się uzyskać 49 z 50 osiągnięć podczas dwóch rozgrywek od początku do końca. Do ostatniego będę potrzebował jeszcze kolejnego. Dużo achievementów związanych jest z Dak'konem, także te najtrudniejsze. Może jakiś poradnik napiszę?

Enhanced Edition zapewnia dużo fajnych opcji i likwiduje różne drobne błędy, ale w zamian są nowe błędy i niepotrzebne (nieopcjonalne) zmiany. Po doświadczeniach z modami przywracającymi wyciętą zawartość gra wydaje się trochę uboższa (jak to nie mogę pójść powiedzieć Kesai Serris o losie Raveli?)
- błędy w wyświetlaniu grafiki na mapach np. podczas snu w Kreatorze Snów (fragmenty mapy przystosowane do starej rozdzielczości) albo w Alei Uporczywych Westchnień;
- niestaranne wyświetlanie grafik czarów (widać to np. w grobowcu Bezimiennego, kiedy uderzają go błyskawice - widać koniec obrazka. Przeważnie jakoś sobie z tym radzili, ustawiając z góry perspektywę dla takich czarów jak Nawałnica Seryjnych Błyskawic czy Niebiańskie Zastępy.
- zbugowane Baator. Po pierwsze, dlaczego w Baator nie ma baatezu? To wygląda bardziej na zamierzoną zmianę niż błąd. Może się zdarzyć, że się przejdzie od startu do Słupa i nie natknie się na żadnego przeciwnika, przez co lokacja stała się strasznie pusta, w oryginale było tam mnóstwo różnego rodzaju baatezu, a teraz jak się natknie na czarnego abiszai, to luksus. Zbugowana jest też cutscenka następująca po zdradzeniu lokacji Fhjulla Słupowi;
- błędy w odtwarzaniu muzyki (np. podczas cutscenek w Fortecy Żalu utwory poszczególnych towarzyszy tną się, gdy powinny się zacząć, podczas gdy w oryginale wszystko było perfekcyjnie. Z niewiadomych powodów zastosowano też stopniowe ściszanie muzyki pod koniec walki zamiast wykorzystać sprawdzoną i sprytną metodę z oryginału;
- poważny błąd w Tartarze po ostatniej walce, który ciągle spawnuje somieny i uniemożliwia uruchomienie portalu (śmierć to naprawia). Brakuje też cutscenki z uwolnieniem Fhjulla;

Ale są też plusy:
- gra jest znacznie stabilniejsza;
- brak ekranów ładowania - nowe lokacje wchodzą błyskawicznie!
- oddalanie i przybliżanie;
- opisowy stan zdrowia wrogów jak w Falloucie;
- w Podziemiach Klątwy pustelnik daje Bezimiennemu zwój Strażniczej Opończy, czaru niedostępnego w oryginale bez modów;
- w Tartarze i Fortecy Żalu pokazują się powiadomienia o wypaczonych czarach i komentarze głosowe o tym fakcie odtwarzają się poprawnie;
- Ignus rzuca teraz Furię Ignusa w Próbie Impulsu, pamiętam, że był z tym problem w oryginalnej wersji. Podobnie można by było poprawić Konstrukt Złego Czarodzieja i Ravelę, żeby rzucali zapisane w swoich plikach czary;

Ano i zremasterowany soundtrack załączony na płycie (w formatach .mp3 i .flac)! Rzeczywiście jest miejscami różnica. Tylko brakuje ostatniego utworu, nie wiedzieć, czemu.

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości