Beta Torment: Tides of Numenera

Ostatnie nowości, aktualizacje i ciekawe informacje o produkcji.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

pt sty 22, 2016 1:36 pm  

Gorn pisze:Napisz coś więcej o towarzyszach! Nawiązują choć trochę poziomem do tej starej wspaniałej gwardii z Tormenta?
Czy portret można sobie wybrać w którymś momencie? Na streamie mieli jakiegoś murzynka niespecjalnie klimatycznego.

 Cieszę się, że popracowali nad interfejsem, wygląda to coraz lepiej. Portrety bardzo przyjemne dla oka. Ogólnie cała specyficzna kolorystyka zaczyna do mnie naprawdę przemawiać, powoli się oswajam z myślą, że to będzie nowy, inny Torment.
Smaczek sympatyczny :D
Nie miałem jeszcze okazji by dłużej porozmawiać z towarzyszami. Po 3 godzinach towarzyszy mi wyłącznie Peggy Bundy (Callistege ;)). Na pewno coś napiszę późnym wieczorem (na razie trzyma mnie praca i masa obowiązków).

Jeśli chodzi o kreator własnej postaci w becie (i pewnie to się nie zmieni) nie mamy wpływu na wygląd bohatera. Możemy wybrać tylko płeć - oczywiście model i portret kobiety jest nieco inny. Postać jest też tworzona dynamicznie (jak w Planescape), czyli statystyki zdobywamy przez decyzje fabularne. Możemy wybrać klasę postaci (glewia, nano, jack). Generalnie jeśli chodzi o bohatera, tak właśnie wygląda (taki rdzenny Amerykanin):

Obrazek

Fakt, że nie możemy go dostosować (portret) ma odniesienie w fabule. Po prostu niektórzy bohaterowie wiedzą jak wyglądamy (blizny Bezimiennego i charakterystyczny wygląd też był narzucony w Planescape: Torment). Możliwe, że nie wszystkim się to spodoba, ale nie martwiłbym się o brak konfiguracji postaci (postacie nie są tak szczegółowe, żebyśmy je dokładnie widzieli w rzucie izometrycznym).
Jest Morte? :P
Nie ma starej paczki, ale pewnie znajdą się odniesienia do bohaterów. Ogólnie w plikach bety są informacje o wszystkich towarzyszach, ale nie będę ich zdradzał na razie (ew. jak coś, później wrzucę w spoilerze).

Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

pt sty 22, 2016 11:17 pm  

W najnowszej aktualizacji są krótkie opisy wybranych towarzyszy (Aligern, Callistege, Tybir):

Aligern
Spoiler
Show
Jednym z pierwszych towarzyszy, jakich spotka Ostatni Porzucony, będzie Aligern - zgryźliwy, zmęczony życiem nano. Aligern nie toleruje głupców i nie trwoni czasu na sprawy, które uważa za trywialne. Pomimo swojego szorstkiego usposobienia ma mocne poczucie moralności, które kieruje każdą jego decyzją; nie waha się też dać innym do zrozumienia, że przekroczyli granicę.

Aligern nosi długi, ciemny płaszcz i znoszone buty, w których przewędrował niezliczone mile. Jako nano dysponuje ogromnym doświadczeniem w dziedzinie numenery. Jego przedramiona pokrywa sieć tatuaży, które przemieszczają się względem siebie i splatają w różnorodne wzory. Aligern wykorzystuje je do atakowania przeciwników, a także obrony przed atakami. W odróżnieniu od niektórych nano, nie obawia się splamić rąk krwią - w walce polega na poręcznej buławie i zawsze ma pod ręką kilka przydatnych ezoteriów.
Callistege
Spoiler
Show
Gdy Ostatni Porzucony odzyskuje przytomność, Callistege już jest w pobliżu, bacznie go obserwując. Należy do Zakonu Prawdy, jako że gromadzenie wiedzy ma w jej życiu priorytetowe znaczenie. Callistege ma reputację osoby amoralnej, wyrachowanej i skłonnej do manipulacji, słynie też ze swojej brutalności. Ci, którzy ją znają, starają się nie wchodzić jej w drogę; niektórzy sugerują, że dokładnie taki efekt chciała osiągnąć. W swoim dążeniu do odkrycia ukrytej prawdy Callistege jest gotowa przyjąć pewien relatywizm moralny,

I lepiej, żeby niektóre z jej sekretów pozostały sekretami. To wielowymiarowa postać - dosłownie. Wokół Callistege przebłyskują jej liczne odbicia. Każda z jej "sióstr", ubrana w charakterystyczną wymyślną suknię, w mniej lub bardziej bezpośredni sposób naśladuje jej działania. W walce bohaterka wykorzystuje swoje umiejętności nano i ataki długodystansowe, a z pomocą swoich sióstr może unikać obrażeń, "teleportując się" z miejsca na miejsce.

Callistege otwarcie okazuje życzliwość wobec Ostatniego Porzuconego i zachęca go do poznawania otaczającej go rzeczywistości. Dla tych, którzy ją znają, takie zachowanie byłoby jednak co najmniej podejrzane. Jakie są faktyczne motywy jej postępowania?
Tybir
Spoiler
Show
Tybir to stary najemnik o przyjaznym usposobieniu. Jest gadatliwy, a jako żołnierz ma w zanadrzu mnóstwo ciekawych opowieści. Zwykle to on będzie w drużynie duszą towarzystwa; chętnie sypnie żartem lub złotem na kolejkę dobrego trunku. Zawsze szuka okazji do wzbogacenia się, zdobycia sławy albo po prostu dobrej zabawy - niekoniecznie w tej kolejności.

Jak na żołnierza przystało, Tybir preferuje praktyczny ubiór, jednak w jaskrawych kolorach i o swobodnym kroju - nosi długi skórzany płaszcz, luźne spodnie i rozchełstaną koszulę, a przy pasie różne elementy ekwipunku. Jest powszechnie uważany za przystojnego, choć część jego uroku uleciała wraz z wiekiem i hulaszczym trybem życia. W walce ceni prostą broń, a w razie potrzeby wyrównuje szanse brudnymi sztuczkami i obelgami.

Tybir odnosi się przyjaźnie do Ostatniego Porzuconego i jest skłonny spełniać jego zachcianki. To może mieć coś wspólnego ze zbliżającą się egzekucją jego wspólnika...
Ogólnie wygląda na to, że twórcy bardzo zwracają uwagę na to, czy postać dobrze wpasowuje się w klimat i realia settingu i czy ma odpowiednią motywację do tego, by przyłączyć się do drużyny. Mnie najbardziej podobają się te ponure, mroczne postacie, ale taki Tybir pewnie wprowadzi do gry nieco lekkości (chociaż na dzień dzisiejszy wydaje mi się jeszcze mało charakterystyczny). Mamy też parę oryginalnych koncepcji, jak tatuaże Aligerna czy odbicia Callistege.

Hm, z tym zachwytem nad portretami to trochę się pospieszyłam, tzn. towarzysze mają fajne grafiki, ale główny bohater jakoś blado przy nich wypada.
edit: inXile opublikowali portrety protagonistów. Dla mnie jacyś tacy niewykluci. :v Bardziej przemawiał do mnie concept art kobitki z Vision Doca. Tatuaże na plus.

Obrazek

Jest też postać Widma (Specter),
Spoiler
Show
która towarzyszy nam w wędrówce po Meandrach naszego umysłu.
Obrazek

Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

sob sty 23, 2016 6:35 pm  

Bezimieniny piękny też nie był.... A teraz pytanie czy dodali może opcję exportowania opisu przedmiotów i wogulę wszystkich opisów w grze do pliku tekstowego. Chociaż w sumie to beta, więc nie koniecznie jest ta opcja.

Awatar użytkownika
Gorn
Współsłowiec
Współsłowiec
Posty: 32
Rejestracja: sob mar 23, 2013 10:41 pm

sob sty 23, 2016 8:30 pm  

Bezimienny nie był piękny, ale był cholernie charakterystyczny. Tutaj protagoniści przeciętni, szkoda. Męska wersja wygląda jak współczesny młody piłkarz ^^

Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

sob sty 23, 2016 10:00 pm  

Gorn pisze:Bezimienny nie był piękny, ale był cholernie charakterystyczny. Tutaj protagoniści przeciętni, szkoda. Męska wersja wygląda jak współczesny młody piłkarz ^^
Yep, dokładnie o to mi chodzi. Postacie na tych portretach są nawet zbyt ładne, mają wręcz dziecięce rysy twarzy. Niby jest to jakoś uzasadnione fabularnie i pewnie zamierzone, bo nawet pierwsi towarzysze zwracają się do nas per 'kid', 'child'. Ale i tak nie do końca mnie to przekonuje. :p
Jasniak:
A teraz pytanie czy dodali może opcję exportowania opisu przedmiotów i wogulę wszystkich opisów w grze do pliku tekstowego. Chociaż w sumie to beta, więc nie koniecznie jest ta opcja.
Nie wiem, czy to właśnie miałeś na myśli, ale opisy, dialogi i różne inne zasoby tekstowe są w plikach bety (o których wspomniał wcześniej Darnath) i można je tam swobodnie przeglądać.


Jeszcze odnośnie Wyzwań - faktycznie można je rozegrać na kilka sposobów. Na początku można w ogóle spróbować uniknąć walki lub na przykład pójść z przeciwnikiem na kompromis, a jeśli już dojdzie do starcia, to wręcz zalecane jest wykorzystywanie elementów pola bitwy (interakcje obejmujące testy umiejętności).

Lokacje mają bardzo egzotyczny, eklektyczny klimat; wszędzie walają się pozostałości poprzednich światów, przeróżne dziwaczne konstrukcje, tu obelisk, tam mosty świetlne, gdzie indziej obiekty zupełnie nieznanego pochodzenia.

Rozwój postaci jest zbliżony do P:T, tyle że oprócz klasy (w T:ToN przypisanej na stałe) mamy jeszcze specjalizację (focus) i opis (descriptor). Ze statami jest trochę zabawnie, bo służą jednocześnie jako pasek życia. Związek postaci z danym Nurtem zmienia się w zależności od podejmowanych decyzji.

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

sob sty 23, 2016 10:26 pm  

Ok, dalsze przemyślenia - kilka z nich na pewno was zadowoli :)
  • Przede wszystkim jest tak jak Ziets pisał w jednej z aktualizacji; w Pillars of Eternity bohaterowie darczyńców, to były takie puste skorupy z historią, którą się przewijało. Tutaj nie byłbym w stanie odróżnić bohatera darczyńcy, od bohatera zaprojektowanego przez twórców. Integracja jest świetna, rozpoznałem tych bohaterów tylko dlatego, że zostali wspomnieni w aktualizacji;
  • Jeśli chodzi o towarzyszy, w becie spotkałem 4 (których portrety tu widzicie) i pewnie nie ma ich więcej; na razie ciężko coś więcej napisać - ale bardzo, bardzo podoba mi się Matkina;
  • Paragrafówki to jest jakiś totalnie inny poziom w stosunku do PoE - to całe, bardzo opisowe historie z licznymi zmiennymi; np. w ciągu samej sekwencji wprowadzającej każdy nurt ma swoją paragrafówkę, z kompletnie inną historią (rozbitą na części). Dla jednych to może być zaleta, dla innych wada (mnóstwo czytania, historie mają różny poziom).
Jeśli chodzi o narrację, słowo pisane i fabułę, poruszając temat bez zdradzania szczegółów;
  • Nie porwę się na ocenę wątku głównego bo jest go za mało. Pamiętam, że Planescape: Torment nabrał dynamiki (dla mnie) dopiero w sarkofagu TNO, czyli po jakiś dobrych 10 godzinach. Jedna rzecz, która mnie zaskoczyła, to to że jesteśmy już na początku bombardowani informacjami (jeśli oglądaliście pierwszą godzinę bety, to wiecie o co chodzi); wydaje mi się, że inXile to poprawi, bo w tym momencie gracz nie do końca zorientowany w settingu, może się łatwo zgubić;
  • Niektóre postacie są naprawdę ciekawie opisane, w Klifach jest miejsce symetryczne do Gospody pod Gorejącym Człekiem, w którym jest naprawdę o czym pogadać ;) Jak na razie poziom dialogów spokojnie przewyższa dla mnie PoE, z drugiej strony PoE miało bardziej jednolity styl wizualny i mniejsze pole do popisu (to był standardowy setting fantasy, tutaj postacie są wyrwane z rożnych światów, czyli coś co lubię jednak bardziej, więc nie jestem obiektywny);
  • Nie ma zadań podaj, przynieś, pozamiataj.
Na razie kończę swój pierwszy gameplay, który prowadzę postacią typu "nie krzywdzę, nie zabijam"; systematycznie wykorzystuje zdolności, które pozwalają uniknąć mi konfliktu (perswazja, oszustwa, kłamstwa, cokolwiek służy mi w tym celu), więc o walce turowej się wypowiem pewnie w przyszłości.

Na koniec, w niewielkim właściwie spoilerze dialog z pierwszym pobocznym bohaterem z brzegu ;)
Spoiler
Show
Obrazek

Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

pn sty 25, 2016 10:35 am  

Nie wiem, czy to właśnie miałeś na myśli, ale opisy, dialogi i różne inne zasoby tekstowe są w plikach bety (o których wspomniał wcześniej Darnath) i można je tam swobodnie przeglądać.
Nie, mieli wstawić opcje bezpośredniego eksportu opisów i dialogów, które już mamy do pliku aby mozna było sobie np. przeczytać jakiś opis na tablecie czy innym urządzeniu (to był mój pomysł na forum, który im się spodobał i możliwe że go zrealizują) - ale jeżeli się tym zajmą to pewnie w finalnej wersji a nie becie. 
  • Paragrafówki to jest jakiś totalnie inny poziom w stosunku do PoE - to całe, bardzo opisowe historie z licznymi zmiennymi; np. w ciągu samej sekwencji wprowadzającej każdy nurt ma swoją paragrafówkę, z kompletnie inną historią (rozbitą na części). Dla jednych to może być zaleta, dla innych wada (mnóstwo czytania, historie mają różny poziom).
Większość ludzi którzy sponsorowali tą grę pokochali Planescape właśnie przez tą ogromną ilość tekstu i możliwości dialogowych, tak że jak dla kogoś to jest wada, szczerze wątpię aby jego głos się liczył, no po po co grać w Tormenta jak to się nie podoba komuś? 

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

pn sty 25, 2016 9:06 pm  

Kilka zrzutów ekranu z pewnych charakterystycznych - jak dla mnie - miejsc w Klifach Sagusa. Zdaje się, że forum pozwala powiększyć te screeny do naturalnej rozdzielczości. 
Dla wyjątkowo ciekawskich ;)
Spoiler
Show
Zacznijmy od tego; pierwsze co mi się rzuciło w oczy to ta szczególna fontanna

Obrazek
Spoiler
Show
Piąte Oko (The Fifth Eye), czyli lokalna Gospoda pod Gorejącym Człekiem. Kilka naprawdę ciekawych postaci i źródło informacji o Numenerze.

Obrazek
Spoiler
Show
Fragment Circus Minor, który mogliście co prawda zobaczyć na video, ale tutaj w trochę lepszej rozdzielczości.

Obrazek
Betę mam skończoną, najbardziej jestem zadowolony z tzw. storytellingu; widać że McComb, Ziets i spółka naprawdę się do tego przyłożyli. Reaktywność jest fantastyczna - w T:ToN można spokojnie grać kilkoma różnymi ścieżkami, które też się dodatkowo rozwidlają.

Teraz sprawdzam mechanikę wyzwań w walce. Pewnie w najbliższych tygodniach złożymy z tego bardziej rozbudowane artykuły.

Awatar użytkownika
Ribald
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 42
Rejestracja: czw mar 26, 2015 9:28 am

wt sty 26, 2016 8:45 am  

Robicie smaka :) Chyba trzeba odkurzyć PT żeby jakoś doczekać do premiery.

Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

wt sty 26, 2016 10:22 am  

Coraz trudniej unikać spojlerów, ale mam nadzieję że to się opłaci w finalnej wersji, kiedy samemu się będzie zgłębiać świat.  

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

wt sty 26, 2016 6:45 pm  

Ribald pisze:Robicie smaka :) Chyba trzeba odkurzyć PT żeby jakoś doczekać do premiery.
Mam cały dysk screenów. Mogę teraz do woli dręczyć ludzi ;)
Z innych wieści: Torment dostępny jest już na platformie Steam http://store.steampowered.com/app/272270/
O i przy okazji, na Steamie są zarysowane wymagania sprzętowe:
  • MINIMALNE: 
    • System operacyjny: Windows XP/Vista/7/8/8.1/10 (64 bit) 
    • Procesor: Intel Core 2 Duo or AMD equivalent 
    • Pamięć: 4 GB RAM 
    • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 260 or Radeon HD 4850 (512 MB VRAM) 
    • DirectX: Wersja 9.0c 
    • Miejsce na dysku: 30 GB dostępnej przestrzeni 
    • Karta dźwiękowa: DirectX compatible sound card
  • ZALECANE: 
    • System operacyjny: Windows 7/8/8.1/10 (64 bit) 
    • Procesor: Intel i5 series or AMD equivalent 
    • Pamięć: 8 GB RAM 
    • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 460 or Radeon HD 5770 (1 GB VRAM) 
    • DirectX: Wersja 10 
    • Miejsce na dysku: 30 GB dostępnej przestrzeni 
    • Karta dźwiękowa: DirectX compatible sound card

Awatar użytkownika
Gorn
Współsłowiec
Współsłowiec
Posty: 32
Rejestracja: sob mar 23, 2013 10:41 pm

wt sty 26, 2016 9:52 pm  

Czekam mocno na ten post. Wciśnij tam tyle informacji ile się da :D
Ogólnie trochę się czuję jak w podstawówce, gdzie ktoś dostał o rodziców nową grę i otaczał go wianuszek kolegów "no i jak, no i co tam się robi, fajna??" :P zazdroszczę dostępu do bety, dzięki, że poświęcasz czas żeby trochę zaspokoić naszą ciekawość ;)

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

wt sty 26, 2016 10:15 pm  

Gorn, tak właściwie to sama przyjemność i się wstrzymuję, bo jak wrzucę za dużo, to ze strachu nikt tu nie będzie zaglądał ;)

Będziemy pisać o wrażeniach (w dwóch osobnych artykułach podejrzewam, jeden taki bardziej pod naszych czytelników, drugi bardziej globalny). Co do screenów, właściwie ten zwiastun T:ToN pokazuje prawie wszystkie lokacje bety (pomijam budynki, jaskinie, itd.). 

To jeszcze na koniec, trochę o dialogach, na trzech różnych przykładach (bohaterowie poboczni)
Wcześniej wspomniałem, że bohaterów darczyńców nie odróżniam od bohaterów Numenery. To z tego prostego powodu, że Ziets i pozostała grupa pisarzy, złączyli ich ze światem. Przykład Almasa (wiem o nim tylko dlatego, że był w aktualizacji).
Spoiler
Show
Obrazek
A więc nie jest to coś w deseń "przeczytaj jego opis", tylko normalny bohater, z którym prowadzimy interakcję. Ma jakiś opis darczyńcy najpewniej (dostarczony przez gracza), ale z tego opisu stworzono otoczkę; pewną linię historii, informacji o jego ambicjach, pochodzeniu, itd. To się ładnie komponuje ze światem. Nie mijam bohaterów, bo "ściana tekstu, żeby była", a rozmawiam z każdym, bo jestem ciekawy, skąd się wziął tu ten świr :)

I dwa inne przykłady (takie dość losowe); nie musimy w ogóle z tymi bohaterami rozmawiać, co prawda są powiązani z jakimiś zadaniami pobocznymi, ale nie mają związku z wątkiem głównym, więc moglibyśmy ich równie dobrze minąć i w ogóle nie znać ich historii.
Spoiler
Show
Obrazek
Spoiler
Show
Obrazek
I wygląda na to, że pierwsi betatesterzy już wrzucają swoje krótkie recenzje pod wątek Early Access
http://store.steampowered.com/app/27227 ... views_hash

Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

czw sty 28, 2016 10:08 pm  

Jak wygląda zapisywanie gry? Można to zrobić w dowolnym momencie? Np podczas długich dialogòw lub podczas walki? Jakie są ograniczenia?

Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

pt sty 29, 2016 3:14 pm  

@jasniak
Wygląda na to, że na razie nie opcji eskportowania opisów, ale trzymam kciuki za Twój pomysł. W ogóle na chwilę obecną część zakładek w opcjach gry (np. Sterowanie) jest niedostępna. Zapis odbywa się z pozycji interfejsu/opcji gry (nie funkcjonują jeszcze skróty klawiszowe) i jest niemożliwy podczas dialogu lub Wyzwania.

Z ostatnich wieści - Eurogamer udziela dość nietypowej odpowiedzi na pytanie: 'Cóż znaczy jedno życie?' :D
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2016 7:46 pm przez black_cape, łącznie zmieniany 1 raz.

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości