Twórcy

Brian Fargo (kierownik produkcji) związany jest z rynkiem gier od samych jego narodzin. W 1983 r. założył firmę Interplay Entertainment, która w połowie lat 90. należała do ścisłej czołówki producentów gier komputerowych i stworzyła wiele niezapomnianych gier cRPG, jak np. serię The Bard’s Tale, Wasteland, Fallout 1 i 2, Baldur’s Gate czy Planescape: Torment. Interplay pomógł się również rozwinąć dużym studiom takim jak Blizzard, Bioware i Treyarch. W 2002 Brian otworzył studio inXile. Obecnie jest również kierownikiem produkcji w projekcie Wasteland 2.

Colin McComb (kierownik kreatywny, autor noweli) ‒ jeden z głównych projektantów settingu Planescape, autor wielu materiałów do systemu D&D (w tym nagradzanego podręcznika do settingu Birthright), jak również do systemu Pathfinder wydawnictwa Paizo. Pracował jako projektant przy tytułach takich jak Fallout 2 i PS:T oraz jako scenarzysta przy Wasteland 2. Autor serii powieści Oathbreaker.

Monte Cook (scenarzysta, autor noweli) ‒ projektowaniem gier RPG zajmuje się od 1988 r. Ma w swoim dorobku podręcznik do 3. edycji D&D oraz autorskie gry takie jak Ptolus czy Arcana Evolved. Razem z Colinem odpowiedzialny był za znaczną część settingu Planescape. Jego najnowszy system, Numenera, został sfinansowany za pomocą Kickstartera we wrześniu 2012, zebrawszy ponad 2500% minimalnej wymaganej kwoty.

Kevin Saunders (kierownik projektu) ‒ projektant od 1998 r., od 5 lat związany ze studiem Obsidian Entertainment. Główny projektant i producent uznanej przez krytykę gry MMORTS Shattered Galaxy, jak również Maski Zdrajcy, dodatku do Neverwinter Nights 2. Specjalizuje się w projektowaniu interfejsów ‒ w 2012 r. opublikował drugą edycję swojej książki poświęconej temu tematowi.

Mark Morgan (kompozytor) tworzy muzykę do filmów, seriali i gier. Ma na koncie ścieżki do tytułów takich jak PS:T, Fallout, Fallout 2, Fallout: New Vegas i Wasteland 2. Do nowego Tormenta skomponuje minimum 40 minut muzyki.

Adam Heine (scenarzysta/projektant, autor noweli) pracował nad PS:T jako skrypter i projektant, po czym przeniósł się do odwołanego projektu TORN. Od tamtej pory poświęca się głównie pisarstwu.

Nathan Long (autor noweli) ‒ pisarz fantastyki, autor serii Waar oraz wielu powieści osadzonych w realiach świata Warhammer Fantasy. Scenarzysta filmów takich jak Guyver: Dark Hero i gier, np. Wasteland 2.

Tony Evans (scenarzysta, autor noweli) ‒ projektant i scenarzysta gier od późnych lat 90. Pracował nad tytułami takimi jak Star Wars: KOTOR 2, Dragon Age 2 i NWN 2 wraz z dodatkami Maska Zdrajcy oraz Gniew Zehira (przy tym ostatnim jako główny projektant).

Mur Lafferty (scenarzystka, autorka noweli) ‒ swego pióra użyczała dotąd na potrzeby kilku gier RPG, w tym Wampira, Maga, Exalted i World of Warcraft RPG. W 2004 r. zaczęła nagrywać serię podcastów Geek Fu Action Grip, rok później stworzyła nagradzany podcast I Should Be Writing. Opublikowała kilka audiobooków, a jej debiutancka książka The Shambling Guide to New York City ukaże się w maju. W 2012 r. nominowana do nagrody im. Johna W. Campbella w kategorii Najlepszy Nowy Autor Science Fiction lub Fantasy.

George Ziets (scenarzysta) ‒ kierownik kreatywny projektów NWN 2: Maska Zdrajcy i Dungeon Siege 3, jeden ze scenarzystów Project Eternity.

Brian Mitsoda (scenarzysta) ‒ karierę w przemyśle gier rozpoczął w latach 90. w dziale QA Interplay (gdzie pracował nad PS:T), szybko jednak awansował na głównego scenarzystę projektu TORN w Black Isle. Po odwołaniu produkcji dołączył do Troika Games, gdzie współtworzył Vampire the Masquerade: Bloodlines. Obecnie posiada własne studio DoubleBear Productions, które w 2012 r. pomyślnie ufundowało na Kickstarterze grę z gatunku zombie survival pt. Dead State.

Chris Avellone (scenarzysta) ‒ przewodził ekipom tworzącym Planescape: Torment, Knights of the Old Republic 2, Alpha Protocol oraz dodatki do Fallout: New Vegas ‒ Krwawa Forsa, Smutki Starego Świata i Droga przez Pustkowia. Brał udział w tworzeniu wielu gier cRPG, w tym Neverwinter Nights 2: Maski Zdrajcy, Icewind Dale, Icewind Dale 2 oraz nadchodzących tytułów Wasteland 2 i Project Eternity.

Patrick Rothfuss (scenarzysta) ‒ pisarz fantasy, znany przede wszystkim dzięki uznanej przez krytykę trylogii Kronika Królobójcy, na którą składają się części Imię Wiatru, Strach Mędrca (2 tomy) oraz nadchodząca The Doors of Stone.

Shanna Germain (scenarzystka) ‒ główna edytorka podręczników Numenera, autorka literatury należącej do wielu gatunków: od erotyki po dark sci-fi, fantasy i horror. Opublikowała m. in. antologię The Lure of Dangerous Women.

Natalie Whipple (scenarzystka) ‒ autorka literatury młodzieżowej. Jej debiutancka powieść Transparent ukazuje się w maju 2013.

Ray Vallese (redaktor, autor noweli) ‒ pisarstwem i edycją zajmuje się zawodowo od ponad 20 lat, podczas których pracował m.in. nad AD&D i Star Wars RPG.

Aaron Meyers (grafik) ‒ współtwórca grafiki do PS:T, główny grafik projektów SW: KOTOR 2 i Alpha Protocol.

Nils Hamm (grafik koncepcyjny) ‒ doświadczony artysta, którego ilustracje można podziwiać m.in. na kartach Magic: The Gathering.

Dana Knutson (grafik koncepcyjny) ‒ zasłużony ilustrator systemów RPG, pracował m.in. nad Star Trekiem i Shadowrunem. W latach 90. zasilił szeregi TSR i został jednym z głównych twórców oprawy wizualnej settingu Planescape. To jemu zawdzięczamy wygląd Pani Bólu.

Andrée Wallin (grafik koncepcyjny) ‒ specjalizuje się w grafice koncepcyjnej i reklamowej; tworzył ilustracje do gier takich jak Dirt 3, Halo 4 czy Wasteland 2 oraz filmów, np. postapokaliptycznego obrazu Oblivion.

Chang Yuan (grafik koncepcyjny) ‒ grafik z prawie dziesięcioletnim doświadczeniem na rynku gier; ostatnio zaangażowany w projekt Wasteland 2.

…I inni: doświadczona ekipa działu produkcji inXile złożona z grafików, animatorów, skrypterów i programistów.