Torment z oficjalną stroną, opisem i społecznością

Torment: Tides of Numenera kontynuuje tematyczne dziedzictwo wspaniale przyjętego przez krytykę Planescape: Torment. Utrzymana na nowym settingu role-playing Monte Cook-a gra zada nam pytanie: Ile znaczy jedno życie?

Oprócz tego wprowadzenia, które doskonale już znamy, pojawiły się nowe, ciekawe informacje:

Dziewiąty Świat Numenery jest fantastyczną wizją, w której potężne cywilizacje wznosiły się i upadały – znikały, transcendowały lub zostały niszczone – zostawiając swoje miasta, monumenty i artefakty za sobą. Ich osiągnięcia stały się częścią skumulowanych resztek eonów… ale wiele z ich pozostałości przetrwało.  A teraz ten asortyment starożytnej mocy jest tam, by nim zawładnąć. Ludzie Dziewiątego Świata biorą i korzystają z czego tylko mogą. Nazywają te cudy (i horrory) numenerą.

Jeden z ludzi odkrywa sposób na wykorzystywanie numenery by wzrastać w siłę, oszukiwać śmierć i uciekać przed czasem w kolejnych ciałach. Ale odkrywa nieoczekiwany efekt uboczny: Ciebie.

Torment to gra o kompleksowej i niuansowej moralności, głębokich i reaktywnych wyborach i konsekwencjach, która zanurzy nas w nowej, zadziwiającej wizji. Obierzesz kurs przez dziwaczne wymiary, przez niezwykle różnorodne światy. Poznasz towarzyszy w czasie przygody, odkryjesz ich wartość – możliwe, że przez ich siłę, bądź bardziej dosłownie sprzedając ich w niewolę. Wybierzesz drogę, która doprowadzi cię do nieuchronnego zakończenia wynikającego z twoich działań. Staniesz naprzeciw adwersarzy będących w stanie ujarzmić moc poza twoimi wyobrażeniami i którzy w końcu zmuszą cię do stawienia czoła samemu sobie i udzielenia odpowiedzi na to jedno pytanie: Ile znaczy jedno życie?

Od jakiegoś czasu informujemy was o projekcie następcy Planescape: Torment. Dziś, strona Torment: Tides of Numenera została oficjalnie opublikowana przez inXile. Możecie na mniej między innymi: dołączyć do community i zagłosować na potencjalne nagrody w kampanii kickstartera.

Od waszych głosów zależy czy nagrody za wspieranie projektu będą miały bardziej materialny charakter (książki, plakaty, broszury, specjalne lokacje tylko dla „wspieraczy”) czy wirtualny – inXile skoncentruje się na stworzeniu i udostępnieniu dodatkowej treści (przykładowo ścieżka dźwiękowa Marka Morgana udostępniona bez inwazyjnych licencji).

Na stronie można pobrać również pierwszą oficjalną tapetę prezentującą logo Tides of Numenera (ubarwione labiryntami tło, trochę kurzu i brudu, nuta mistycyzmu i lekki chaos). Podczas rejestracji w community podajacie podstawowe dane oraz dane dodatkowe – kraj i system operacyjny – jak można się domyślić te dane najprawdopodobniej zostaną wykorzystane do zbadania waszych preferencji (windows, mac, linux), a być może do wstępnych założeń apropo oficjalnych tłumaczeń.

Kampania na kickstarterze to już zapewne kwestia tygodni.