Sfery w różnych dziełach

Podręcznikowo - literacki świat Planescape: książki, akcesoria, świat zewnętrzny, konstrukcja sfer.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Wrathu
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 16, 2015 11:45 am
Kontakt:

Przenosząc dane na nowy komputer, natknąłem się na pewną notatkę. Zawiera listę dzieł (gier, książek), w których możemy odwiedzić dane sfery.

Przewodnik Sferowca, czyli w co zagrać lub co przeczytać, żeby trafić do określonej sfery
Setting Advanced Dungeons & Dragons o nazwie Planescape umożliwia graczom podróże po sferach (ang. planes) – swojego rodzaju wymiarach, które są nieskończone w swojej naturze i stanowią manifestację określonych elementów egzystencji, w tym podstawowych budulców wszechświata takich jak żywioły (Sfery Wewnętrzne), jak i charakterów (Sfery Zewnętrzne). Sfery można odwiedzać już od ponad dwudziestu lat zarówno na papierze podczas gry w RPG, jak i nieco później - w grach cRPG. W tym artykule powstałym na podstawie przede wszystkim Planescape Torment, ale też osadzonych w Zapomnianych Krainach (a więc Pierwszej Sferze Materialnej) serii Baldur’s Gate, Icewind Dale i Neverwinter Nights, spróbuję zebrać informację, jakie miejsca z Planescape gracze mogli odwiedzić. Dla uproszczenia w opisach będę stosować skróty PT, BG1, BG2, ID1, ID2, NWN, NWN2. Jednak Planescape pojawia się nie tylko w grach, ale i książkach. Są to Torment Raya i Valerie Valesse (na podstawie nieukończonego scenariusza do gry, pokazuje część tych samych miejsc, tylko trochę mniej, a więc w tym przewodniku pozycja nieistotna), Strony Bólu Troya Denninga (w skrócie SB) oraz Trylogia Wojny Krwi (ang. Blood Wars Trilogy, w skrócie WK) J. Roberta Kinga, na którą składają się Zakładnicy Krwi (ang. Blood Hostages), Wojownicy Otchłani (ang. Abyssal Warriors) i Bohaterowie Sfer (ang. Planar Powers).
Jeśli w którejś z produkcji odwiedzamy sferę, postaram się też zapisać występujące tam rasy, zwierzęta, potwory i ważniejsze postacie.
Sfery Zewnętrzne
Sigil, Miasto Drzwi

Można odwiedzić w: Planescape Torment, Strony Bólu, Wojny Krwi
Wspomniane w: Baldur’s Gate 2, Neverwinter Nights
Mieszkańcy: ludzie, aasimar, abiszai, bariaury, diabelstwa, githzerai, githyanki, glabrezu, sukkub
Fauna: czaszkoszczury, larwale, lim-limy, somien, szczurołaki, tokole, trelony, trokopotaki, wargulce
Główne miejsce akcji Tormenta. Bezimienny budzi się w kostnicy w Ulu, biedniejszej dzielnicy i odwiedza również Plac Szmaciarzy, Zakopaną Wioskę, Katakumby Łkających Kamieni, Aleję Uporczywych Westchnień, Niższą Dzielnicę, Kości Nocy, Dzielnicę Urzędników i PodSigil. W WK poznajemy Dzielnicę Handlową. W SB znów mamy okazję zajrzeć do Niższej Dzielnicy.
Pochodzą stąd m.in. diabelstwa Anna (wojowniczka/złodziejka, PT), Haer’dalis (bard, BG2) i Valen Shadowbreath (mistrz broni, NWN); a także mag, który spopielił Aleję Niebezpiecznych Węgłów, Ignus (PT). Gnom Quayle (BG1, BG2) również tu bywał. Inny gnom, Boffo (WK), ma w Sigil swój sklep z instrumentami muzycznymi.
W PT można również spotkać postacie, które pojawiają się w oryginalnym settingu. Ciężko mówić o Sigil bez wspomnienia Pani Bólu, władczyni Sigil, utrzymującej równowagę w mieście i mogącej odesłać Bezimiennego do labiryntu, jeśli ten będzie postępował niewłaściwie. Jednym z jej byłych sług, dabusów, jest posiadający pracownię tatuażu w Ulu Upadły, członek Znaku Jedynego. Zostanie kapłanem Aoskara przypłacił utratą przywilejów innych dabusów. Lotar, Pan Kości Nocy i kolekcjoner czaszek, to zleceniodawca i źródło ważnych informacji dla Bezimiennego. W oryginale jego włości oprócz szczurołaków, pilnuje też kamienny golem, którego brakuje w grze – co nie zmienia faktu, że Lotar jest jedną z niewielu osób, które są w stanie unicestwić Bezimiennego.
Osobny akapit należy się frakcjom. W PT można się przyłączyć do Grabarzy, Bogowców, Anarchistów lub Czuciowców. Członkowie naszej drużyny również należą do różnych frakcji – Anna do Autonomów, Nie-Sława do Czuciowców, Vhailor do Łaskobójców. Mieszkający w Sigil diuk Rowan Darkwood, faktol Przeznaczonych, jest wspomniany przez Haer’dalisa w BG2. Sam Haer’dalis należy do Straży Zagłady.
O ile działania Bezimiennego czy Amnezjusza nie mają jakiegoś szczególnie wielkiego wpływu na losy Sigil, to w WK Aereas i jego anielscy sprzymierzeńcy bronią miasta przed armią biesów.
Wizję wiecznie zmieniającego się miasta ma Afril w Czarowięzach (BG2).

Zewnętrze
Można odwiedzić w: Planescape Torment
Mieszkańcy: ludzie, githyanki, pojedynczy kornugon
Fauna: grilligi, gronki, lim-limy, trisze
Bezimienny trafia tu do miasta-bramy Klątwy, która graniczy z Tartarem. Włodarz miasta, Tovus Giljaf, pojawia się oryginalnie w Planescape. Choć nie wiemy tego z gry, był niegdyś faktolem Atar, ale został wyrzucony z Sigil przez swoich niegdysiejszych kompanów. Potem zaczął rządzić w Mieście Zdrajców.
W PT pojawia się też wielki szkielet Ul-Gorisa gdzieś pośród przepastnych pustkowi, gdzie ukrywa się kornugon Fhjull Rozdwojony Język.
Baator
Można odwiedzić w: Planescape Torment, Neverwinter Nights
Wspomniane w: Icewind Dale 2, Strony Bólu
Mieszkańcy i fauna:
PT: abiszai, kornugony, lemury, nupperibo, Słup Czaszek
NWN: balory, czarty, erynie, diabelstwa, duchy, lodowe olbrzymy, impy, lodowe trolle, lodowe wilki, pojedyncze pożeracze umysłu i mimik; tymczasowo azerowie, githzerai, ludzie, planetar, slaady, smoki, sukkuby, vrocki
Baator zwane jest Dziewięcioma Piekłami. W PT Bezimienny odwiedza pierwszą warstwę Baator, Avernusa. Jawi się jako wulkaniczne wzgórza na tle czerwonego nieba, pełne wrogich baatezu. Znajduje się tu też Słup Czaszek – zbiór głów kłamców, którzy doprowadzili swoimi kłamstwami do czyjejś śmierci, ale też bogate źródło informacji. Za te jednak Słup wymaga ofiary, a ta bywa ogromna. Jedna z czaszek, jeśli wyczuje woń tanar’ri, wspomina arcydiabła generała Bela, który osobiście się jednak w grze nie pojawia. Rozmowę Bezimiennego ze Słupem Czaszek w swojej wizji widzi Afril w Czarowięzach (BG2).
Trzecia warstwa, Minauros, pojawia się we wspomnieniu Bezimiennego o mieście z łańcuchów, domu kytonów.
Piąta warstwa, Stygia, jest wspomniana przy okazji czaru 7 poziomu, Stygijskiej Lodowej Nawałnicy, która sprowadza na wrogów mróz i chłód, przy okazji powodując zamęt, jako że w Stygii znajduje się koryto rzeki Styks, z której wypicie wody powoduje amnezję.
Szósta warstwa, Malbolga, została wspomniana w SB.
W dodatku do NWN Hordy Podmroku (Hordes of the Underdark) na skutek zdarzeń różnych główny bohater wraz z ewentualną dwójką towarzyszy trafia na ósmą warstwę Baator – lodową Canię. Przeraźliwe zimno jest elementem środowiska, przed którym trzeba się ochronić różnymi środkami, bo bez tego będzie się otrzymywało obrażenia. W lokalnym mieście można tu spotkać pielgrzymujących githzerai, planetara Śniącego, duchy i diabły zapędzane do niewolniczej pracy przez czartów. Co dość dziwne, wychodząc dalej w lodowe pustkowia można spotkać lodowe trolle i wilki, a także posiadające swoją fortecę lodowe olbrzymy, których raczej byśmy się nie spodziewali w piekle, ale domyślam się, że to kwestia tego, że gdyby gracz musiał walczyć przez cały czas z diabłami, to byłoby za trudno – być może, bo te się w końcu pojawiają. Do tego pojawiają się tanar’ri, które walczą z baatezu. Władca Canii, arcydiabeł Mefistofeles, jest głównym antagonistą w Hordach Podmroku.
Na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika (BG2) uwięziona jest grupa baatezu (w tym kornugony, impy i erynie). Przewodzi im Ka’rashur. Ostatni ‘pokój’ tego poziomu, z uwielbiającym hazard i chcącym najechać Sigil kambionem Aesgarethem pośród martwych ciał kornugonów i impów, do złudzenia przypomina Baator.
W WK z baatezu pojawiają się m.in. lemury, barbazu i osyluthy.
9-poziomowy czar maga (i 7-poziomowy czar kapłana) Brama pozwala na przywołanie czarta.
Mieszkańcy Zapomnianych Krain czasem mówią „na Dziewięć Piekieł”!
Otchłań
Można odwiedzić w: Baldur’s Gate 2, Wojny Krwi
Wspomniane w: Planescape Torment, Neverwinter Nights
Fauna: quasity, ogniste salamandry, nieokreślony tanar’ri (BG)
W BG2 w slumsach Athkatli można wejść do kuli, która okazuje się środkiem międzysferycznego transportu. Dziedzic Bhaala trafia na kilka chwil do Otchłani (choć nie jest sprecyzowane, która to warstwa). Na miejscu, ukazanym jako utrzymany w czerwonych barwach skalisty i nieprzystępny teren, występują quasity, ogniste salamandry i jeden nieokreślony tanar’ri, którego trzeba pokonać, żeby jego sercem zasilić kulę i móc powrócić do Pierwszej Materialnej.
W Zakładnikach Krwi Aereas, Nina, Artus, Jandau i inni trafiają do nienazwanej 665. warstwy Otchłani, która jest po prostu niewyobrażalnie wielką przepaścią, w której bohaterowie spadają i pozornie nie ma drogi ucieczki.
W PT mamy do czynienia z wieloma mieszkańcami Otchłani, jednak niestety nie w ich rodzinnej sferze. W Sigil można natknąć się na glabrezu, w tym jednego ukrywającego się pod postacią człowieka, Ilquiksa w Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem i wiele losowych jego pobratymców w PodSigil. Bardzo ważną postacią jest sukkub Nie-Sława, która prowadzi Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych w Dzielnicy Urzędników. Z Otchłani pochodzą tanar’ri Karfhud (SB) i sukkub Nie-Sława (PT). Valen Shadowbreath (NWN) podobno był w Otchłani.
Na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika (BG2) uwięziona jest grupa tanar’ri (w tym sukkuby, maurezhi i glabrezu). Ich przywódczynią w tym miejscu jest Tahazzar. Rezydujący w ostatnim ‘pokoju’ tego poziomu Aesgareth jest kambionem, a więc potomkiem tanar’ri. Na samym dole Twierdzy ostatnim wrogiem jest książę demonów Demogorgon.
W WK z tanar’ri pojawiają się m.in. dretche, kambiony i molydei.
Jeden z 9-poziomowych czarów w PT, Furia Otchłani, jest w stanie przenieść przeciwnika na kilka chwil do tej sfery, powodując ogromne obrażenia lub zabijając na miejscu, jeśli rzut obronny się nie powiedzie.
Według SB Sen Otchłani to odpowiednik śpiączki – „Czasami ktoś, kogo trafiono w głowę, zapada w sen tak głęboki, że nie może sie obudzić” – mówi elf Tessali.
Tartar
Można odwiedzić w: Planescape Torment, Baldur’s Gate 2(???)
Wspomniane w: Strony Bólu
Fauna: gerelethy, somieny, trelony, tuskampy
Bezimienny wraz z towarzyszami trafia tutaj w poszukiwaniu devy Triasa, jak i nieco później, po osunięciu się miasta bramy Klątwy do tej sfery (do pierwszej warstwy, Othrys). Tartar to doskonałe więzienie, w którym Zeus niegdyś uwięził swoich wrogów. Bezimienny, kilka wcieleń wcześniej, uwięził tutaj Vhailora, w więzieniu pod Klątwą po to, by teraz go obudzić.
W administracji Klątwy można znaleźć Sztylet Porphatysu. Opis przedmiotu daje nam plastyczne wyobrażenie na temat tego, jak warstwa ta wygląda. „Kwasy Porphatysu, piątej warstwy Tartaru, groźne są dla ciała, ale prawdziwie zabójcze dla umysłu. Rozdzierają myśl i duszę, pożerając rozum. Oręż wykuty w tej sferze, uchodzącej za ponurą stolicę wiarołomstwa, czyni to samo ze swoimi właścicielami, doprowadzając ich z czasem do szaleństwa. Ale mimo to wielu uważa, ża broń stworzona w kwaśnych oparach Porphatysu posiada tak wielką moc, że warto dla niej postradać cząstkę swoich zmysłów.”
Prawdopodobnie tutaj znajduje się też planarne więzienie z BG2 (powiązane z questem Haer’dalisa), ale nie jest to oficjalnie wyjaśnione.
Gehenna
Można odwiedzić w: Wojny Krwi
Wspomniane w: Planescape Torment
W Zakładnikach Krwi Aereas i Nina wraz z drużyną udają się tutaj w ślad za gargulcami, które porwały ich wuja Artusa, by trafić do domeny boga złodziei z panteonu chińskiego - Sung Chianga. Pod stopami przybysze mają gorący, nierówny, pylisty żużel, a nad głowami przesuwają się czerwono-czarne chmury. Z lokalnej fauny pojawia się farastu, odmiana gereletha.
Acheron
Wspomniane w: Planescape Torment, Strony Bólu
Oprócz historii różnych NPCów w PT, Acheron zostaje wspomniany przy opisie czaru siódmego poziomu, Nawałnicy Ostrzy, która przywołuje lodowe kolce właśnie z tej sfery.
W SB jest kilka wzmianek o Acheronie. Główny bohater, Amnezjusz, ponoć powalił Olbrzyma z Acheronu i przemierzył Trędowate Miasta Acheronu, by uratować Dziewice Marmaryjskie. Bez szczegółowego opisu zostaje też wspomniana pierwsza warstwa, Avalas, zwana też Polami Bitewnymi.
Szare Pustkowia
Wspomniane w: Planescape Torment
Z Hadesu, częstego pola bitwy Wojny Krwi, pochodzi nocna wiedźma Ravela Szaradna, ważna postać w PT. Sfera wspomniana przez paru NPC.
Pandemonium
Wspomniane w: Planescape Torment, Baldur’s Gate 2
Oprócz bycia wspomnianym przez różnych NPCów w PT, szalejące wichry Pandemonium opisane są w nieużytym czarze o nazwie Skowyt Pandemonium, który jest 6-poziomową wariacją Zamętu.
W BG2 u Deidre na Targu Przygód można kupić Harfę Pandemonium, która ponoć niegdyś należała do Raveli Szaradnej.
Limbo
Można odwiedzić w: Planescape Torment
Wspomniane w: Planescape Torment, Icewind Dale 2
mieszkańcy: slaady, githzerai; modrony, konstrukty (Labirynt Modronów)
To trochę ironiczne, że sferę będącą uosobieniem chaosu w PT widzimy jako uporządkowane i podlegające określonym regułom. „To Limbo, ale przypomina Mechanusa” – mówi pochodzący z tej sfery Dak’kon, obserwując wszechobecne zębatki i mechanizmy. To wszystko przez modrony, które zechciały właśnie w Limbo stworzyć labirynt – Labirynt Modronów. Niestety eksperyment wymknął się spod kontroli, a władzę w Labiryncie przejmuje Konstrukt Złego Czarodzieja. Bezimienny wraz z towarzyszami może, ale nie musi, przemierzyć labirynt po rozwikłaniu zagadki Kostki Modrona, wyzwolić uwięzione modrony, a w tym ewentualnego towarzysza – zbuntowanego modrona, który otrzymuje imię Nordom.
O Limbo słyszymy trochę więcej, gdy Bezimienny rozmawia z Dak’konem albo wgłębia się w historie zapisane w Nieprzerwanym Kręgu Zerthimona. Okazuje się, że w przeszłości Bezimienny, w jednym z poprzednich wcieleń, uratował Dak’kona w Limbo, gdy zachwianie jego wiary spowodowało upadek Shra’kt’lor (co zostaje wspomniane przez githzerai Zhjaeve w NWN2) i dał mu Nieprzerwany Krąg, by umocnić jego wiarę.
W ID2 baza Legionu Chimery, Odcięta Dłoń, przez uszkodzenie mythalu ma zostać przeniesiona do Limbo.
W NWN możemy natknąć się na pochodzące z Limbo slaady.
Mechanus
Wspomniane w: Planescape Torment
Mieszkańcy: modrony, formianie
Praworządna sfera idealnego porządku, dom modronów i z czasem ich wygryzających formian. Z Mechanusa pochodzi Nordom. Z tej sfery energię czerpie czar 8 poziomu Działo Mechanusa. W filmiku pokazującym działanie czaru widać fragment Mechanusa i kilka modronów.
Formian można spotkać w dodatku do NWN Shadows of Undrentide, gdzie walczą z chaotycznymi slaadami.
Arkadia
Wspomniane w: Planescape Torment
???
Niebiański Szczyt
Wspomniane w: Planescape Torment
Stąd pochodzą Trias i Berrog.
Dwutopia
Wspomniane w: Planescape Torment
Wspomniana przez różnych NPC i Dobre Wcielenie.
Elizjum
Wspomniane w: Planescape Torment, Neverwinter Nights
Stąd pochodzi planetar Śniący, który w dodatku do NWN, Hordach Podmroku, przebywa tymczasowo w Baator.
Dwa czary w PT powiązane są z Elizjum: Łzy Elizjum (3 poziom) i Ognie Elizjum (9 poziom, tylko Trias). Trias podczas walki, gdy rzuca czary, często mówi „Elizjum, użycz mi swej siły”.
Kraina Zwierząt
Można odwiedzić w: Wojny Krwi
Wspomniane w: Planescape Torment
Zwana też Ziemiami Bestii, Trójwarstwową Dziczą i Krainą Wiecznych Łowów.
„Nina oszalała. Dzięki nowo odkrywanym mocom zbiera wokół siebie piekielną armię, której celem jest zdobycie przyczółka w Krainie Zwierząt. To, z czego Aereas i siły dobra nie zdają sobie sprawy, to fakt, że owo miejsce otworzy jej hordom potworów drogę do wszystkich sfer.” (fragment opisu na tylnej okładce Wojowników Otchłani)
Arborea
Wspomniane w: Planescape Torment, Strony Bólu
Wielokrotnie wspomniane w PT. Amnezjusz ze Stron Bólu jest nazywany Trassończykiem właśnie dlatego, że obudził się u wybrzeża Trassos na pierwszej warstwie Arborei. „Arborea była miejscem namiętności i wigoru, gdzie życie było wiecznym cyklem świąt, a śmierć jego nieuchronnym, ale znienawidzonym końcem” (SB).
Ysgard
Można odwiedzić w:
Wspomniane w: Planescape Torment
???
Sfery Wewnętrzne
Sfera Żywiołu Ognia
Wspomniane w: Planescape Torment
Wieczny pożar płomieni to miejsce, do którego potencjalnie może zostać odesłany Ignus w finale PT. Podczas gry dowiadujemy się, że magowie otworzyli w nim samym portal do tej sfery, co bynajmniej go nie speszyło. Mieszkańców Sfery Żywiołu Ognia jednak nie spotykamy w PT, ale w każdej innej produkcji, w której można wezwać różnego rodzaju żywiołaki ognia – w seriach BG, ID i NWN. W seriach BG i ID pojawiają się ifryty. W NWN pojawiają się azerowie – ogniste krasnoludy z tej sfery.
Sfera Żywiołu Wody
Wspomniane w: Planescape Torment
Ze źródła wszelkich ciekłych substancji w seriach BG, ID i NWN możemy przywołać różnego rodzaju żywiołaki wody.
Sfera Żywiołu Powietrza
Wspomniane w: Planescape Torment, Strony Bólu
Ze źródła wszelkich lotnych substancji w seriach BG, ID i NWN możemy przywołać różnego rodzaju żywiołaki powietrza. Tutejsze dżiny pojawiają się w seriach BG i ID. W SB jest mowa o Królowej Żywiołu Powietrza, która rzekomo byłaby matką Pani Bólu.
Sfera Żywiołu Ziemi
Wspomniane w: Planescape Torment
Ze źródła wszelkiej stałej materii w seriach BG, ID i NWN możemy przywołać różnego rodzaju żywiołaki powietrza. Dżin dao, którego spotykamy w BG2, pochodzi właśnie z tej sfery.
Sfera Energii Negatywnej
Można odwiedzić w: Planescape Torment
Wspomniane w: Planescape Torment
Mieszkańcy: Deionarra, Istota Wiekuista
Fauna: cienie
Przeciwieństwo Sfery Energii Negatywnej, źródło śmierci i rozkładu. Przez swoją naturę stara się zdusić każde życie, jakie się w niej pojawi. Grabarze mają tu swoją cytadelę. Sfera Energii Negatywnej jest też bardzo ważnym miejscem akcji PT. Tutaj istnieje Forteca Żalu, dom cieni i Istoty Wiekuistej, głównego antagonisty PT. To tutaj Bezimienny musi się udać, by poznać swoje imię i utracić nieśmiertelność. W tym miejscu niegdyś zginęli Deionarra i Zachariasz.
Sfera Energii Pozytywnej
Wspomniane w: Planescape Torment
Przeciwieństwo Sfery Energii Negatywnej, źródło życia. Stąd energię czerpią czary lecznicze.
Sfera Parażywiołu Szlamu
Wspomniane w: Strony Bólu
Ta sfera wewnętrzna jest wspomniana przy okazji incydentu z kałużą, kiedy to błoto zacisnęło się wokół nogi Amnezjusza i zaczęło go wciągać. „Kto by się poddawał, kiedy może pozwolić, aby szlamowy portal wessał go do Planu Parażywiołu?”
Sfera Eteryczna
Można odwiedzić w: Planescape Torment
Wspomniane w: Planescape Torment, Strony Bólu
Fauna: cienie
Esencja przestrzeni i odległości, tu znajduje się wszystko. Mówi się, że to właśnie tutaj można odnaleźć labirynty, do których Pani Bólu posyła osoby, które jej podpadły. Tak więc w PT możemy przez niepodobające się Pani Bólu uczynki odwiedzić Labirynt Gracza należący do Bezimiennego (który jest prawdopodobnie jedyną osobą, która uciekła z tego samego labiryntu dwa razy) i w poszukiwaniu odpowiedzi odnośnie tożsamości Bezimiennego Czarnokolcy Labirynt Raveli, a w SB jeszcze inny labirynt. Co do Czarnokolcego Labiryntu – zostaje subtelnie wspomniany przez Wieszczkę w ID1 (w dodatku Serce Zimy) i Firthę Kerdos z Targos w ID2. Obie kobiety są wcieleniami Raveli.
Sfera Astralna
Wspomniane w: Planescape Torment
Srebrna Pustka, sfera myśli, miejsce wędrówki zmarłych z Pierwszej Materialnych do Sfer Zewnętrznych. To również miejsce zamieszkania rasy githyanki, której przedstawicieli można spotkać w BG2. Ich obecność na morzu w okolicach Brynnlaw była spowodowana poszukiwaniami ostrza ichniej relikwii, Srebrnego Miecza. Na skutek ataku sahuaginów, trafiają do Podmroku, gdzie chwytają ich illithidzi. Inna ich grupa, przywołana przez pewnego maga, jest uwięziona od wielu lat na czwartym poziomie Twierdzy Strażnika, gdzie walczy ze znienawidzonymi illithidami, którzy również mają tam swój obóz.
Sfera Cienia
Wspomniane w: Neverwinter Nights
Jest wspomniane, że postać gracza pomiędzy dodatkami Shadows of Undrentide a Hordes of the Underdark przebywała właśnie tam i znalazła artefakt zwany Reliktem Żniwiarza.

Źródła: własna wiedza, Planescape.Outshine.com
Ostatnio zmieniony wt mar 28, 2017 11:10 pm przez Wrathu, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Świetny tekst, Wrathu! I gratuluję pomysłu. ;) Dodałabym jeszcze, że Astral i Sferę Cienia zwiedzimy też w Masce Zdrajcy; do drużyny możemy tam przyjąć między innymi Kaelyn, półniebiankę z Celestii, i Ganna, syna nocnej wiedźmy (-> Szare Pustkowia). Ogólnie w Masce pewnie jeszcze znalazłoby się więcej materiału, jakby zrobić research.
Awatar użytkownika
Corpselight
Rozdwojony Język
Rozdwojony Język
Posty: 132
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:18 pm
Lokalizacja: Sigil

Fantastyczny pomysł i kawał dobrej roboty, Wrathu :) Możemy zamieścić ten zacny tekst na stronie w formie artykułu? Przy okazji dodam do przewodnika kilka lokacji, które można odwiedzić, czytając książkę Fire and Dust Jamesa Alana Gardnera:
- Sigil (to nawet nie wizyta, a cały pobyt),
- Plan Pseudożywiołu Pyłu,
- Tartar (Othrys),
- Szare Pustkowia,
- Zewnętrze (Kiła-Mogiła, Dwór Światła).

"Wspomnianych" lokacji byłoby na pęczki :)
Awatar użytkownika
Wrathu
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 16, 2015 11:45 am
Kontakt:

Pewnie. Do dowolnej edycji.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Pewnie. Do dowolnej edycji.
Hej Wrathu, z klasycznym dla nas opóźnieniem, przewodnik pojawił się na Grimuarze :)

Link
Awatar użytkownika
Wrathu
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 16, 2015 11:45 am
Kontakt:

Dzięki :D Może ktoś przypomni sobie coś, o czym ja nie wiedziałem.
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości