Beta Torment: Tides of Numenera

Ostatnie nowości, aktualizacje i ciekawe informacje o produkcji.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Zapraszam was do dyskusji i śledzenia informacji ;)
Mała poprawka: Beta Torment: Tides of Numenera rozpocznie się dopiero w tym tygodniu, między 17, a 23 stycznia. 
Dotarliśmy do roku 2016. Minęło 17 lat, odkąd Planescape: Torment trafił na półki sklepowe i stał się klasyką cRPG. Wkrótce do Waszych rąk trafi duchowy spadkobierca Udręki. Jest mi niezmiernie miło obwieścić, że beta Torment: Tides of Numenera trafi do wybranych donatorów 17 stycznia (17-23.01), a 26 stycznia pojawi się na platformie Steam (early access).

Zespół jest niezwykle zafascynowany produkcją, co jest widoczne w każdym aspekcie naszej pracy. Sama możliwość projektowania totalnie oryginalnych doświadczeń w tak wymyślnym świecie jest powodem, dla którego rozpoczęliśmy zawodową przygodę w tej właśnie branży.

Beta rozpocznie się na samym początku gry i będzie dość obszerna jak na tak wczesną wersję. Zawierać będzie sekwencję wprowadzającą (z jej częścią mieliśmy już styczność podczas wersji alfa), jak również pierwszą, główną lokację produkcji ‒ Klify Sagusa, bardzo stare miasto zbudowane na szczycie starożytnych struktur, które uformowały się, zanim jeszcze Dziewiąty Świat ponownie zasiedlili ludzie. Miasto jest podzielone na pięć głównych dystryktów: Mniejszy Plac (Circus Minor), Skraj Klifu (Cliff's Edge), Karawanseraj (Caravanserai), Rządowy Skwer (Government Square) i Podbrzusze (Underbelly). Jak na miasto przystało, Klify Sagusa skrywają liczne tajemnice, są pełne bohaterów i ‒ rzecz jasna ‒ zadań do wykonania.

Naturalnie będziemy oczekiwać Waszych opinii. Podczas alfy otrzymaliśmy bezpośredni feedback z poziomu interfejsu gry (specjalny formularz kontaktowy) i najpewniej wykorzystamy tę opcję kontaktu ponownie. W przyszłych aktualizacjach omówimy szczegóły betatestów, ale zanim to nastąpi, podzielimy się z Wami informacjami o lokacjach, porozmawiamy o bohaterach i m.in. mechanice gry.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Międzyczasie inXile dzieli się portretami towarzyszy. 
Na początek Matkina, którą już znamy z poprzednich aktualizacji i Aligern -

Obrazek
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Nowa informacja o tzw. "Steam Early Access" dostęp dla wybranych 26 stycznia "on January 26"
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Ktoś tu w ogóle nie czyta newsów; nawet wyżej jest informacja o Steam early access (pierwsze zdanie w cytacie) ;)
Steam early access to nie to samo co backer beta. Ta zostanie otwarta lada dzień - do early access będzie można wykupić dostęp w każdej chwili (treść ta sama).

Z nowości - tu Rozpacz, jeden z antagonistów Torment: Tides of Numenera, prosto z facebooka inXile.
Jak wyrwane z horroru, przyznam, że zaskoczyli mnie tym artworkiem (przypomina okładkę metalowego albumu)
Spoiler
Show
Obrazek
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Kolejny towarzysz przez społeczność darczyńców żartobliwie nazywany drugim Lando ;)

Obrazek

Jeszcze jeden mikro-news; za jakieś 15 minut na ign.com Brian Fargo i George Ziets omówią pierwszą godzinę bety.
(edycja) pod tym linkiem znajdziecie stream.
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Super, strasznie cieszy mnie to, że praktycznie cały czas towarzyszy nam narracja, dialogi i możliwych jest mnóstwo interakcji - wszystko to nadaje rozgrywce poczucie ogromnej swobody i nieliniowości. Zastanawiają mnie Wyzwania, mam nadzieję, że jako połączenie walki i interakcji z przedmiotami/otoczeniem nie będą się strasznie przeciągać (zwłaszcza uwzględniając bieganie po większych obszarach) albo że będą wystarczająco zróżnicowane, przez co nie będzie to odczuwalne. Z kolei nie obawiam się pustych czy monotonnych lokacji; każda ma w sobie coś charakterystycznego, w każdej coś się dzieje.

Portrety postaci na plus (w samej grze też widać poprawę); fajnie, że najwięcej wiemy na razie o Matkinie i Aligernie, bo wydają się najbardziej klimatycznymi towarzyszami. Z kolei Rozpacz przypomina taką hardkorową wersję Istoty Wiekuistej.
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Early Torment: Tides of Numenera Preview with the Developers - IGN Plays Live Jak ktoś nie chce spojlerów to niech nie ogląda
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

I w końcu bardzo dobra wieść - beta donatorów ma się rozpocząć dzisiaj.
Kolejny bohater (a właściwie bohaterka) - Callistege, międzywymiarowy podróżnik, który potrafi wejrzeć za zasłonę ciała i za pomocą jednej myśli zdławić w nim siły życiowe.

Obrazek
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Szkoda, że nie napisali o której... w "HAMERYCE" mamy inną strefę czasową... 
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

jasniak pisze:Szkoda, że nie napisali o której... w "HAMERYCE" mamy inną strefę czasową... 
Ciężko byłoby podać dokładny termin. Zespół cały czas wrzuca testowe wersje T:ToN, dużo też zależy od Steama. To nie jest jeszcze oficjalna premiera, ale beta, więc te obsuwy czasowe są całkowicie normalne z ich perspektywy (wiadomo, że my byśmy też chcieli mieć to od razu, ale nie jest to takie łatwe).
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

jasniak pisze:Szkoda, że nie napisali o której... w "HAMERYCE" mamy inną strefę czasową... 
Siedziba inXile znajduje się w Newport Beach (Kalifornia), co daje 9 godzin różnicy. Czyli teoretycznie beta powinna się pojawić najpóźniej w piątek między 8:00 a 9:00.

edit: Jeden z użytkowników forum inXile obstawia (naszą) godzinę 20, bo mniej więcej o tej porze aktualizowany jest Steam.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

No i się zaczęło; beta donatorów już jest!
Link do newsa: http://grimuar.pl/torment/beta-juz-jest
Beta obejmie około 10 godzin rozgrywki, z których część przeznaczona jest na eksplorację jednej z głównych lokacji miejskich – Klifów Sagusa. Poznamy też bliżej pierwszych towarzyszy – Aligerna i Callistege, których spotkaliśmy już przy okazji alfatestów.
Aby uzyskać klucz do wersji beta należy zalogować się na stronę inXile i przejść do zakładki "Beta Access". Klucz pojawi się po kliknięciu na przycisk "Redeem Code". Możemy go wykorzystać wyłącznie na platformie Steam (dotyczy to tylko bety, wraz z premierą pojawi się również wersja GOG).
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Pierwsze wrażenia (bez spoilerów);
  • Niesamowita reaktywność; 
  • Na razie każdy konflikt udało mi się rozwiązać samym dialogiem (niektóre są naprawdę sprytne i interesujące);
  • Na początku byłem bardzo sceptyczny do postaci i modeli, ale niektóre elementy odzieży czy w ogóle postacie i koncepty istot są całkiem kreatywne;
  • Dialogi są opisowe, ale nie w formie "opis dla samego opisu"; opis raczej wzbogaca dialog (wtedy kiedy powinien); 
  • Dużo interakcji z otoczeniem, przedmiotami, obiektami; widać że gra jest nasączona sekretami.
  • Da się znaleźć ciekawe odniesienia do Planescape: Torment. Widać, że twórcy nie tylko projektowali oryginał, ale też pamiętają o drobnych, fajnych szczegółach. 
Nie jest to Planescape. Dla mnie to wciąż lekki szok; bo ten świat to nie jest do końca to czego się spodziewałem. Planescape był dość mroczny wizualnie i tematycznie; Numenera też schodzi w mrok, ale styl jest bardziej żywy, co ma związek z settingiem. Wszędzie w otoczeniu widać "cuda i dziwy", elementy obcych cywilizacji; paleta kolorystyczna jest znacznie bogatsza, przynajmniej w Klifach (choć pewnie późniejsze etapy będą brnąć w mrok). 

Lokacje są kreatywne i różnorodne; każda z dzielnic ma swój klimat. 
Pewnie jutro wieczorem będę kontynuował rozgrywkę, to dopiszę coś jeszcze ;)

Ah, i pierwszy easter egg Torment: Tides of Numenera -
Spoiler
Show
Obrazek
Awatar użytkownika
Gorn
Współsłowiec
Współsłowiec
Posty: 32
Rejestracja: sob mar 23, 2013 10:41 pm

Napisz coś więcej o towarzyszach! Nawiązują choć trochę poziomem do tej starej wspaniałej gwardii z Tormenta?
Czy portret można sobie wybrać w którymś momencie? Na streamie mieli jakiegoś murzynka niespecjalnie klimatycznego.

 Cieszę się, że popracowali nad interfejsem, wygląda to coraz lepiej. Portrety bardzo przyjemne dla oka. Ogólnie cała specyficzna kolorystyka zaczyna do mnie naprawdę przemawiać, powoli się oswajam z myślą, że to będzie nowy, inny Torment.
Smaczek sympatyczny :D
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Jest Morte? :P
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości