Klasy Bohaterów

Ogólnie o Pillars of Eternity ‒ świat, religia, filozofia, polityka.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Którą klasą zagrasz?

Czas głosowania minie śr lip 28, 2055 9:53 am

Barbarzyńca
0
Brak głosów
Wojownik
2
29%
Paladyn
0
Brak głosów
Mnich
0
Brak głosów
Druid
0
Brak głosów
Szyfrant / Enigmatyk
4
57%
Pieśniarz
0
Brak głosów
Czarodziej / Mag
0
Brak głosów
Łowca
0
Brak głosów
Łotrzyk
1
14%
Kapłan
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 7
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Wojownicy tworzą front armii zawodowych na całych Wschodnich Rubieżach. Choć najczęściej spotyka się ich w kulturach posiadających zorganizowaną strukturę wojskową, bywają także wędrownymi najemnikami, ochroniarzami i innymi typami najemnych żołnierzy. Wojowników łączy ich silne skupienie na wytrzymałości i obronie w zwarciu.

Łotrzyki to bezwzględni zabójcy, przerażający brutalnością ataku. Można ich znaleźć równie często w ciemnych bocznych alejkach, jak i w samym sercu potyczek na polu bitwy. Łotrzyków, pomimo ich nieprzewidywalności i braku dyscypliny, często wykorzystuje się w charakterze oddziałów szturmowych lub podczas napadów z zaskoczenia, ponieważ ich miażdżące ataki dziesiątkują szeregi i łamią morale wroga. Łotrzykowie zwykle łączą się w duże grupy w miastach, gdzie łatwo im znaleźć zatrudnienie w charakterze najemników lub płatnych osiłków.

Kapłani są wyznawcami bóstw Eory oraz praktykują religijną magię. Choć wszyscy kapłani oddają cześć konkretnym bogom, moc kapłanów pochodzi w rzeczywistości od ich osobistych przekonań. W przeciwieństwie do większości paladynów kapłani koncentrują się zwykle na filozofii, edukacji i związkach organizacji religijnych z ludźmi świeckimi. Sposób, w jaki kapłanów przyjmuje się w danej części świata, zależy w znacznej mierze od szacunku lub nienawiści ludów zamieszkujących dany region do boga, któremu służy dany kapłan.

Magowie. Mistrzowie magii akademickiej, magowie, studiują tradycyjne arkana magii, sięgające do czasów daleko poprzedzających granice zapisanej historii. Magowie są grupą o wysokim stopniu organizacji, często tworzą akademie lub gildie poświęcone badaniom w zakresie studiów magicznych i rozwijaniu tej dziedziny, i zwykle wybierają środowiska, w których promuje się dociekanie, eksperymenty, debaty i szerzenie wiedzy. Wielu znakomitych magów słynie ze swej ekscentryczności, ego oraz niezaspokojonego zainteresowania wszelkimi aspektami magii i okultyzmu.

Barbarzyńcy. Brutale. Szaleńcy. Berserkerzy. Choć mieszkańcy miast często używają terminu „barbarzyńcy“ z pewną dozą pogardy, owi wiejscy wojownicy cieszą się szacunkiem społeczności, do których należą, ze względu na swe okrucieństwo i przerażający wygląd na polu bitwy. Barbarzyńcy odgrywają w niektórych kulturach szczególną, niemal religijną rolę, ale w wielu miejscach ich pozbawiony dyscypliny, nieustraszony styl po prostu odpowiada sposobowi postępowania wojowników.

Łowcy
to wojownicy z terenów leśnych i mistrzowie polowania. Można ich znaleźć w dzikich ostępach całego świata, zawsze wraz z towarzyszącymi im zwierzętami złączonymi z nimi związkiem dusz. Ponieważ styl życia często skłania ich do niezależności i izolacji, łowcy rzadko wchodzą w skład dużych formacji wojskowych, choć często zatrudnia się ich w charakterze wywiadowców i przewodników.

Druidzi, animiści w głębi duszy, łączą się z mocą duchową przepływającą przez proste żywe istoty Eory: rośliny, zwierzęta, a czasem nawet żywe kamienie. Druidzi oddają cześć, choć niekoniecznie religijną, światu przyrody, a także żywo interesują się rozumieniem jej tajemnic. W większości kultur druidów postrzega się jako pewną formę pierwotnych magów, ale wśród Glanfathan, Naasitaqui i wielu kultur wiejskich mogą zajmować wysokie stanowiska, zapewniające im wpływy i władzę.

Paladyni są fanatykami wojen, oddanymi bogu, władcy lub nawet stylowi życia. Można ich znaleźć w kulturach, gdzie fanatyczna grupa osób o podobnych poglądach utworzyła społeczeństwo wojowników oddanych swojej sprawie. Wśród osób podzielających ich pogląd na świat paladyni cieszą się szacunkiem i podziwem z domieszką strachu. Wielu paladynów zajmuje wiodące stanowiska w armiach i wojskach zaciężnych, ale w ogniu bitwy ich fascynacja często bierze górę nad hierarchią służbową oraz zdrowym rozsądkiem.

Mnisi należą do różnorodnych zakonów walczących, które powstały w Ixamitlu i na Wschodnich Rubieżach w ciągu ubiegłych kilku wieków. Choć nauki wielu zakonów pochodzą od Cierpliwego Założyciela, Tletaka, poszczególne zakony znacznie się różnią pod względem przedmiotu szczególnego nacisku, moralności i etyki. Zwykli ludzie szanują niewiarygodną dyscyplinę mnichów, ale postrzegają ich jako dziwnych i nieprzewidywalnych, a być może nie całkiem zdrowych na umyśle. Nawet najemnicy i inni awanturnicy nie są pewni, co o nich sądzić.

Enigmatyk / Szyfrant. Glanfathanie nazywali niegdyś duszmistrzów, niedawno odkrytych na Wschodnich Rubieżach, „brîshalgwinami“ czyli „myśliwymi umysłów“. Duszmistrzowie posiadają zdolność bezpośredniego kontaktu z inną osobą i manipulowania jej duszą i psychiką, za przedmiot swej magii mając istotę sprzymierzeńca lub wroga. Choć większość duszmistrzów ciągle można spotkać na Wschodnich Rubieżach, adepci tych technik rozprzestrzenili się po całym znanym świecie. Z czasem zyskują coraz większą akceptację, ale generalnie nie cieszą się zaufaniem szczególnie wśród osób bez wykształcenia.

Pieśniarz
. We wszystkich kulturach w całej Eorze istnieją pieśniarze. Wielu historyków uważa, że pieśniarze są najstarszą klasą trudniącą się magią. Ich uświęcone formuły poruszają pamięć zbiorową otaczających ich niesfornych dusz, zmuszając je do tworzenia magicznych efektów jako pewnej formy „rekonstrukcji“. W niektórych społeczeństwach pieśniarze tworzą zorganizowane grupy bajarzy i badaczy, ale w przeważającej części świata są po prostu starodawną częścią lokalnych tradycji ludowych.
Ostatnio zmieniony śr sty 15, 2014 11:33 am przez Darnath, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kosmaty
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 5:50 pm

Ja osobiście najbardziej preferuję postacie wszechstronne. Takie, które potrafią więcej niż tylko walka lub ognisty pocisk :) dlatego moim preferowanym wyborem będzie pewnie łotrzyk lub bard/śpiewak. Wybór będzie zależał już konkretnie od umiejętności i bonusów posiadanych przez te klasy.
Możliwe, że też zdecyduję się na Ciphera (o ile rozumiem to gościu coś a'la psionik z DnD) zależy od tego, w jaki sposób będzie się go rozwijało. Jeśli Panowie z Obsidian coś tam się wzorują na DnD to ta postać może być naprawdę interesująca - dla niewtajemniczonych: psionicy mogli rozwijać się bazując na dowolnych cechach postaci - tak samo na sile, jak i na inteligencji - różnica była w tym, jakie psionik tworzył efekty - manipualcje umysłem lub tworzenie rzeczy materialnych itp. Mam nadzieję, Cipher będzie właśnie taką wolną klasą i sposób grania tym typem będzie zależny bardziej od naszego rozwoju i cech postaci, a mniej od poziomów klasy;)
Awatar użytkownika
Ghoster
Global Moderator
Posty: 497
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:08 pm

Zagłosowałem na szyfranta, taka postać na pewno będzie pewną nowością (bo będąc szczerym po latach grania barbarzyńcami, kapłanami li łotrzykami to się jednak przejada), chociaż warto by było najpierw wiedzieć trochę więcej o tej klasie. Jeżeli będzie chociaż trochę przypominał mesmera z Guild Wars (które, bądź co bądź, było dobrą grą), to będę usatysfakcjonowany.
Chociaż przyznam, iż korci mnie, by stworzyć krasnoluda, który jest mnichem Zakonu Długiej Śmierci, jeśli wiecie co mam na myśli; chociaż tutaj wchodzi pytanie, czy to w ogóle mogłoby pasować do świata Eternity? Twórcy już wiele razy udowadniali, że lubią mieszać w tle pewne ukryte elementy steampunkowe (patrz: Planescape).

PS: Użyłem jako sygnatury loga Grimuaru, mam nadzieję, iż nie paczę tym praw autorskich twórcy...
Obrazek
Awatar użytkownika
maeliev
Global Moderator
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 15, 2012 12:44 am

Na poczatek szyfrant, bo to jakaś nowość. Potem na warsztat poleci dudu, a potem wszystkie klasy po kolei, jak znam życie, hahahah- jeżeli Eternity utrzyma poziom Tormenta, a przynajmniej Baldursów, zapewne kilka klas nawet powtórzę:)
We can excuse the fact that you slaughtered two yugoloths before you realized where you were, outsider, but you pronounced the name of our fair city \'Sijil\' not \'Sigil\', and there can be no excuse for that!
- her honor Rastina Tollin of the Guvners
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Ja osobiście najbardziej preferuję postacie wszechstronne.
Wydaje mi się, że gdzieś wspominali o wieloklasowości postaci. Pewnie będziemy mogli tworzyć różne konfiguracje między klasami, chociaż nie jestem do końca pewien.

Sam zastanawiam się nad Szyfrantem (manipulacja umysłami, ileż to możliwości w fabule może stworzyć) oraz Pieśniarzem, bo nie z przypadku nie nazwali go "Bardem". Jeżeli otoczą to ciekawymi mechanizmami i nie będzie w standardowym zespole bohaterów przedstawiciela tej klasy, pewnie się skuszę.

Szkoda, że Obsidian bardziej nie namieszał z trochę nieschematycznymi rozwiązaniami, zamiast wojowników, magów czy łotrzyków pokusić się o, ja wiem: fechtmistrzów, mistrzów żywiołów czy powietrznych łupieżców (obecne są trochę zbyt standardowe, ale ufam, że zrobią z nimi coś ciekawego)
Awatar użytkownika
Ghoster
Global Moderator
Posty: 497
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:08 pm

Najlepiej by było być poza tymi podziałami i miast klas postaci wstawić poprostu statystyki - czysta kartka, którą sami byśmy zapełnili. Moim zdaniem przynajmniej.
Ale tak czy inaczej, jeśli wieloklasowość będzie dostępna, to strzeżcie się Mnicha-Szyfranta! xd
Obrazek
Awatar użytkownika
OneTwo
Grzebiący Słowa
Grzebiący Słowa
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 15, 2012 7:50 pm

Ja z przyjemnością zagram szyfrantem, ponieważ jest to coś zupełnie nowego i pewnie wniesie sporo nowego do świata gry. Liczę też że w grze będzie premiowane przechodzenie mocno kumatą postacią z wysokimi współczynnikami inteligencji tak by odkryć jak najwięcej smaczków jakie zaserwowali twórcy gry.

Ciekawym wyborem byłaby też jakaś klasa która specjalizowałaby się w broni palnej. Wniesie to sporo świerzości dla gatunku i jest to dla mnie kolejna nowość ponieważ acanum nie za bardzo mi podeszło jako gra. Jednak wiem, że jest NPC odpowiedzialny już za obsługę strzelb. Na pewno będzie w mojej drużynie :)
Awatar użytkownika
ArhibaldWest
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 45
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 5:47 pm

Wszyscy zamierzają grać szyfrantami? Myślałem, że będę oryginalny pisząc, że zagram szyfrantem (może przynajmniej nikt oprócz mnie nie wybrał rasy aumaua ;D).
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Aż wrzucę, bo nie zostało to do tej pory odpowiednio wyeksponowane. Black_cape złożyła bardzo solidny, fajnie opracowany artykuł poświęcony wszystkim dotychczasowym informacjom o klasach z dotychczasowych aktualizacji.

Link: http://grimuar.pl/pillarsofeternity/klasy
Awatar użytkownika
Lord Bart
Szczebiocząca Czaszka
Szczebiocząca Czaszka
Posty: 80
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:06 pm
Lokalizacja: Warszawa/Korriban
Kontakt:

Głosu w ankiecie nie oddałem. Nie wiem na jaką rasę się zdecyduję, a to zawsze było u mnie mocno połączone. Jeśli krasnolud to pewnie wojownik, a czy Boski będzie miał dostęp do cipherów? W 'adekach' zawsze uwielbiałem psioników, a już pasjami illithidów.
Chociaż nie wiem czy tutaj pasuje to samo przełożenie...
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

O kurcze, mój błąd. Dodając jedną opcję do ankiety (poszerzyłem ilość miejsc), a konkretnie kapłana, niechcący zresetowałem ustawienia. Wybaczcie. Mam nadzieję że część z Was zagłosuje ponownie ;)
Jeśli krasnolud to pewnie wojownik, a czy Boski będzie miał dostęp do cipherów?
Na becie chyba nie ma ograniczeń klasy do rasy (mówię cały czas chyba, bo sam już się gubię w niektórych informacjach, a raczej ich nadmiarze). "Kluczowe" zmienne są w pochodzeniu/biografii oraz statystykach.
Awatar użytkownika
Lord Bart
Szczebiocząca Czaszka
Szczebiocząca Czaszka
Posty: 80
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:06 pm
Lokalizacja: Warszawa/Korriban
Kontakt:

Heh, a ja nadal nie wiem. Cipher nadal kusi, ale to co testowałem... nie bardzo rozumiem jak to ma być, że po skończeniu "many" muszę się bić. Ale jak, jak to jest postać na tyły :P

Więc jednak woj? Będę się bił z myślami do czasu odebrania paczki.
Awatar użytkownika
Lord Bart
Szczebiocząca Czaszka
Szczebiocząca Czaszka
Posty: 80
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:06 pm
Lokalizacja: Warszawa/Korriban
Kontakt:

Jak parę osób mam blokadę przy Gilded Vale, więc zrobiłem sobie drugą postać chwilowo, która zrobiła na mnie największe wrażenie - pieśniarza, choć ja będę zwał go bardem :P

W porównaniu z enigmatykiem - :|
Identyczne uzbrojenie (bo kłuję z łuku), ale porównując startowe możliwości to u "mózgowca" zauroczenie działa na jakieś... 30% i działa krótko, jedynie mentalne odepchnięcie daje radę.

Tymczasem śpiewak (Jaskier nomen omen, z fajną fotką wygrzebaną w necie) zasuwa Wichry śmierci i Tępe ostrze naprzemiennie co wysysa Wyt wrogów i osłabia ich ciosy, po 3 zwrotkach (relatywnie szybko) wrzucam za plecy 3 szkielety.

Zawsze wierzyłem w siłę muzyki ;) ale zastanawiam się czy nie przesadzili...
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Sam zrobiłem łotrzyka. Nie narzekam, rozgrywka jest całkiem ok. Robię zwiad, rozbrajam pułapki, z reguły też inicjuję walkę w ukryciu (na zasięg). Nie do końca tylko podoba mi się fakt, że cała drużyna wychodzi z ukrycia, jak jeden z członków zostaje zauważony. To trochę psuje taktykę.
Awatar użytkownika
SunDance
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: pt kwie 03, 2015 8:38 am

Po godzinie czytania opisów klas postaci ostatecznie wybrałem łowcę. Trzeba przyznać, że powiązanie ze zwierzakiem jest naprawdę ciekawie zrobione, oznaczenie wspólnego celu ataku daje spore profity, dodatkowo jest sporo talentów, które jeszcze polepszają działanie duetu łowca-zwierzak. Problemem jest tylko sytuacja, gdy zwierzak padnie, bo na ten czas łowca ma dosyć irytujące obniżenie kilku statystyk. Zwierzak jest dosyć wątły na tle wojowników, na chwilę spuści się go z oczu i pada, a ataki okazjonalne przy wycofywaniu się z walki tylko pogarszają sprawę. Przydałaby się jakieś umiejętności dla samego zwierzaka, które pozwalałyby mu trochę dłużej wytrwać w potyczce.
Ponadto w pillarsach, po założeniu płaszcza i kaptura w końcu widać to na ekranie gry, więc postać łowcy może naprawdę fajnie wyglądać : D
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość