Easter eggi

Ogólnie o bohaterach i bestiach, najwierniejszych towarzyszach i nikczemnych przeciwnikach.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Chyba wszystkim *znane* jest nawiązanie do Fallouta zamknięte w słynnych beczkach. Czy udało Wam się podczas gry w Planescape: Torment wychwycić jeszcze jakieś Easter eggi?

Z mojej strony:

-> Doznanie 'Całkowita konsternacja' dostępne w publicznym sensorium stanowi nawiązanie do 'Przemiany' Franza Kafki - z tym że historia jest zupełnie wywrócona do góry nogami:
Budzisz się z nieprzyjemnego snu i okazuje się, że w swej wilgotnej norze zostałeś zamieniony w dość małą, cielesną rzecz z czterema kończymami. Leżysz na całkowicie odsłoniętych plecach, bez muszli, a gdy podnosisz małą główkę, na której brakuje czułków - możesz nawet zobaczyć swoje podbrzusze, pokryte częściowo miękkimi poskręcanymi włosami, tak odmiennymi od czarnej szczeciny, którą znasz. Twoje dwie - tylko dwie! - nogi wyrastają z tułowia, a nie z brzucha. Są grube i niezgrabne, leżą bezwładnie, nie próbując się poruszać - dopiero odpowiednio się skupiając, możesz nimi poruszyć. Co ci się *stało*?
-> Jeśli Dak'kon zginie w walce, Morte skomentuje to parafrazą cytatu ze sceny 1 aktu V 'Hamleta' (Biedny Dak'kon... dobrze go *znałem*.) - choć to zdecydowanie on przypomina Yoricka.

-> Ostrze Nieśmiertelnego przywodzi mi na myśl fragment monologu Hamleta (Któż by zniósł bicze i szyderstwa czasu, [...] Gdyby uwolnić się mógł sam od tego / Nagim sztyletem?), niemniej jest to raczej luźne skojarzenie.

-> Postacie Julii i Monteka to oczywiście odniesienie do 'Romea i Julii'.
There cannot be two skies.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Świetny pomysł z tymi easter eggami.

Motywy z Fallouta są ogólnie znane, dodałbym do tego obraz Bhalla u trumniarza w Niższej Dzielnicy (tam to chyba było, prawda?), aby mniej więcej zamknąć temat graficznych dodatków z innych gier.

Wydobyłem sobie z zakątków Internetu kilka starych informacji, które trzymałem w zakładkach dotyczących inspiracji za grą Planescape: Torment. Nie znam tych komiksów/książek, ale może Wam coś podpowiedzą:
According to Avellone, the game's concepts were inspired by numerous sources: "[Nine Princes in Amber author Roger] Zelazny was probably the biggest influence, since he was pretty much the master of writing stories with amnesiac heroes coming into their own. If I had any other influences they would be Bill Willingham['s comic book series] The Elementals, [which] made me want to do a game with a main character who could lose body parts and grow them back."
Annah and Fall-From-Grace were inspired by Betty and Veronica from Archie comics, embarrassingly enough. The rest of the influences just came from Planescape itself and from all the computer RPGs I'd played...the conventions I had seen over and over I wanted to play around with and try and turn them on their head--rats as dangerous high-level bosses, few to no swords, death as a puzzle-solving tool, a character who collects memories instead of just items, new types of inventory slots like eyeballs and earrings, etc."
http://en.wikipedia.org/wiki/Elementals ... omics[/url)
http://en.wikipedia.org/wiki/Archie's_G ... d_Veronica
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Tutaj znajduje się wiersz (wraz z interpretacją) recytowany podobno przez jednego z zombie w Kostnicy. *Podobno*, bo nie mam na razie możliwości tego sprawdzić (moje save'y pochodzą z pierwszej gry, w której niestety wpisałam większość zombie do Księgi (Nie?)Umarłych :eusa-whistle:). Może ktoś z Was wie, który to był i gdzie dokładnie się znajdował?
There cannot be two skies.
Awatar użytkownika
maeliev
Global Moderator
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 15, 2012 12:44 am

Tak, to wiersz recytowany przez Ochroniarza Liu Xi Xi, jednego z zombie na parterze Kostnicy (salę obok Zachariasza, z tego co pamiętam). Z tą całą Liu Xi Xi też są jakieś jaja, jej imienia nie ma na Obelisku (czyli żyje), ale Drogowskaz się gubi, kiedy go o nią zapytać... Znaczy, w sfery ją wywiało:)
We can excuse the fact that you slaughtered two yugoloths before you realized where you were, outsider, but you pronounced the name of our fair city \'Sijil\' not \'Sigil\', and there can be no excuse for that!
- her honor Rastina Tollin of the Guvners
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Dobra, znalazłam go, więc w ramach uzupełnienia informacji - nazywał się Zhuang Bei, a jako zombie ma numer 1041.

//edit:

Czy tylko mnie powitanie Bezimiennego przez Morte'a w Kostnicy kojarzy się z 'Lotem nad kukułczym gniazdem'? :D
There cannot be two skies.
Awatar użytkownika
pazur13
Grzebiący Słowa
Grzebiący Słowa
Posty: 9
Rejestracja: ndz sie 11, 2013 12:56 pm

Nie jest to może easter egg, ale w skrzyni kowala z Klątwy znaleźć można całkiem niezły topór wykonany z Materii Chaosu. Zastanawiam się tylko nad tym, jak go ukraść tak, by właściciel tego nie zauważył...
Pineapple!
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Należy oczywiście skorzystać z umiejętności złodziejskich Anny lub Bezimiennego, przy czym potrzebne będą dwie akcje zakończone sukcesem. Najpierw trzeba otworzyć skrzynię, a następnie dodatkowo wykryć i rozbroić znajdującą się tam pułapkę.

Ma ktoś aktualnie zainstalowane Neverwinter Nights 2? Przydałoby się mieć ten screenshot ze Zhjaeve po polsku. Właściwie mogłabym po prostu przetłumaczyć ten tekst, ale lepiej będzie trzymać się oficjalnej wersji.
There cannot be two skies.
Awatar użytkownika
Corpselight
Rozdwojony Język
Rozdwojony Język
Posty: 132
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:18 pm
Lokalizacja: Sigil

Awatar użytkownika
Ghoster
Global Moderator
Posty: 497
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:08 pm

> Shraakat'lor
> my sides
Obrazek
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Obrazek

Obrazek

Czy ktoś z Was natknął się w grze na podobne przedmioty nawiązujące do Planu Materialnego?
There cannot be two skies.
MarekJ
Redakcja
Posty: 5
Rejestracja: ndz gru 07, 2014 2:41 pm

Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Hmm, coś nie do końca rozumiem - do czego to nawiązanie? Obrazek
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości