B. Fargo nabył IP Tormenta

Ogólnie o bohaterach i bestiach, najwierniejszych towarzyszach i nikczemnych przeciwnikach.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Wrzucam na szybkości news, którego głównymi sponsorami jest RPG Codex i Gamebanshee.
Ostatni rok w pewym sensie należy do Tormenta. Głównie dzięki inicjatywom na kickstarterze i nostalgii nie ma miesiąca, aby ktoś nie wracał myślami do Udręki. Teraz okazuje się, że Brian Fargo (pracujący obecnie nad Wasteland 2) nabył prawa do IP (Własność Intelektualna) Tormenta. Wiadomość może być o tyle zaskakująca, że nie dotyczy licencji Planescape-a posiadanej przez Wizard of the Coast. Według Colina McComba WotC nie jest zainteresowane licencjonowaniem Planescape-a.

Zacznijmy od początku: RPG Codex dotarł do informacji związanej z nabyciem praw do Tormenta przez Roxy Friday, należącej do Briana Fargo (tutaj macie dowód). Problemem, który powstaje w obecnej sytuacji jest fakt, że Torment jest powiązany z Wieloświatem i całym settingiem Planescape, co uniemożliwia potencjalne wykorzystanie tych praw do stworzenia sequelu. Innymi słowy - te prawa właściwie mogą zostać wykorzystane jedynie przy tworzeniu duchowego następcy.

Colin McComb odniósł się do tej dziwnej sytuacji na forum RPG Codex: "Później napiszę wiadomość dotyczącą względnego znaczenia settingu Planescape dla fabuły Tormenta, ale na razie powiem tylko, że WotC ma mało widoczne zainteresowanie w licencjonowaniu Planescape-a. Po raz pierwszy skontaktowałem się z nimi w Lutym i stało się dla mnie jasne już na początku, że nie są zbytnio zainteresowani rozmową ze mną."

Przypomnę że Brian Fargo (dawne Interplay) i Colin McComb (designer Tormenta) pracują obecnie nad Wasteland 2.
W tym newsie macie wszystkie linki.

Jestem ostatnio rozdarty:
Fargo kupuje prawa Tormenta;
WotC po raz kolejny udowadnia, że gdzieś ma setting;
Avellone pracuje nad Eternity;
Fargo i McComb nad Wasteland 2;

Przed informacją o wykupieniu IP Tormenta miałem zamieścić spekulacje związane ze stworzeniem Planescape: Torment Enhanced Edition (szczęśliwie to chyba zamyka taką możliwość) przez niejaki Beamdog (Panowie odpowiedzialni ostatnio za BG: EE).

Dodatkowo, ta informacja z forum Candlekeep dotycząca fanowskiego sequelu Tormenta. Ech... co tu robić, co tu robić.
Awatar użytkownika
Ghoster
Global Moderator
Posty: 497
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:08 pm

Nadchodzi renesans cRPGów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Corpselight
Rozdwojony Język
Rozdwojony Język
Posty: 132
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:18 pm
Lokalizacja: Sigil

Tajemniczy pan z forum Candlekeep (jeszcze bardziej tajemniczy odkąd wyskoczył z pytaniem o jakość polskiego tłumaczenia PST) od początku twierdził, że w produkcję fanowskiego sequela zamieszanych jest kilku członków dawnego Interplay. Może więc nie robił nas wszystkich w bambuko ;)
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Corpselight! No właśnie, zapomniałem o tym gościu. Wszystko się zgadza - praca nad sequelem Tormenta, problemy z licencją - nie zdziwiłbym się gdyby to był sam Colin McComb. Muszę to dodać do newsa :)

Tymczasem międzyczasem:
UPDATE #1

Colin McComb i jego kolejny update: "Jeżeli pamiętacie, Chris (Avellone) wspominał o swoich pomysłach na duchowego nastepce Tormenta z pewną częstotliwością przez ostatnie lato. To podkręciło (przynajmniej po części) dyskusję między nami o możliwości wskrzeszenia IP (Właśności Intelektualnej) i poprowadziło mnie do dotarcia do Wizards of the Coast (właściciele licencji Planescape). Chociaż nie przyniosło to żadnych owoców, zaczeliśmy (z Avellonem) rozmawiać o tym co chcielibyśmy zobaczyć i obaj zgodziliśmy się, że Planescape nie jest dla nas najlepszą ścieżką z uwagi na zagadnienia techniczne i nadzór redakcyjny, którego chciałoby WotC."

"Kickstarter Projektu Eternity poprowadził ich (Obsidian) w trochę innym kierunku niż do bezpośredniego następce Udręki (Projekt Eternity jest wszak nowym IP - przyp. Darnath). Powiedziałem Chrisowi że nie chciałbym pracować nad następcą Tormenta bez jego akceptacji. Rozmawialiśmy o tym chwilę i powiedział mi, że jest czuje się całkowicie komfortowo ze mną prowadzącym kolejną grę na motywach Udręki i dał mi wyraźne błogosławieństwo, aby to zrobić."

"Obecnie jest niezwykle zaangażowany w Projekt: Eternity i nie chciałbym go rozpraszać od niezwykle ważnej dla Obsidianu produkcji. Mówiąc to, byłbym szczęśliwy - nie, poczekaj, rozradowany - mając go na pokładzie w jakimkolwiek charakterze."

UPDATE #2

Były pracownik Obsidian, Kevin Saunders (Neverwinter Nights 2 i dodatki) potwierdził, że został dyrektorem nowego projektu inXile - prawdopodobnie chodzi o sequel Tormenta. Jeżeli te wszystkie informacje się potwierdzą, następne lata będą należeć do gier cRPG - Project Eternity (duchowy następca Infinity), Wasteland 2 (duchowy następca gier post-apo), nowy IP na motywach Tormenta - to wszystko staje się rzeczywistością.
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości