Strona 1 z 1

Easter eggi

: sob lis 17, 2012 12:12 am
autor: black_cape
Chyba wszystkim *znane* jest nawiązanie do Fallouta zamknięte w słynnych beczkach. Czy udało Wam się podczas gry w Planescape: Torment wychwycić jeszcze jakieś Easter eggi?

Z mojej strony:

-> Doznanie 'Całkowita konsternacja' dostępne w publicznym sensorium stanowi nawiązanie do 'Przemiany' Franza Kafki - z tym że historia jest zupełnie wywrócona do góry nogami:
Budzisz się z nieprzyjemnego snu i okazuje się, że w swej wilgotnej norze zostałeś zamieniony w dość małą, cielesną rzecz z czterema kończymami. Leżysz na całkowicie odsłoniętych plecach, bez muszli, a gdy podnosisz małą główkę, na której brakuje czułków - możesz nawet zobaczyć swoje podbrzusze, pokryte częściowo miękkimi poskręcanymi włosami, tak odmiennymi od czarnej szczeciny, którą znasz. Twoje dwie - tylko dwie! - nogi wyrastają z tułowia, a nie z brzucha. Są grube i niezgrabne, leżą bezwładnie, nie próbując się poruszać - dopiero odpowiednio się skupiając, możesz nimi poruszyć. Co ci się *stało*?
-> Jeśli Dak'kon zginie w walce, Morte skomentuje to parafrazą cytatu ze sceny 1 aktu V 'Hamleta' (Biedny Dak'kon... dobrze go *znałem*.) - choć to zdecydowanie on przypomina Yoricka.

-> Ostrze Nieśmiertelnego przywodzi mi na myśl fragment monologu Hamleta (Któż by zniósł bicze i szyderstwa czasu, [...] Gdyby uwolnić się mógł sam od tego / Nagim sztyletem?), niemniej jest to raczej luźne skojarzenie.

-> Postacie Julii i Monteka to oczywiście odniesienie do 'Romea i Julii'.

Re: Easter eggi

: ndz lis 18, 2012 12:45 pm
autor: Darnath
Świetny pomysł z tymi easter eggami.

Motywy z Fallouta są ogólnie znane, dodałbym do tego obraz Bhalla u trumniarza w Niższej Dzielnicy (tam to chyba było, prawda?), aby mniej więcej zamknąć temat graficznych dodatków z innych gier.

Wydobyłem sobie z zakątków Internetu kilka starych informacji, które trzymałem w zakładkach dotyczących inspiracji za grą Planescape: Torment. Nie znam tych komiksów/książek, ale może Wam coś podpowiedzą:
According to Avellone, the game's concepts were inspired by numerous sources: "[Nine Princes in Amber author Roger] Zelazny was probably the biggest influence, since he was pretty much the master of writing stories with amnesiac heroes coming into their own. If I had any other influences they would be Bill Willingham['s comic book series] The Elementals, [which] made me want to do a game with a main character who could lose body parts and grow them back."
Annah and Fall-From-Grace were inspired by Betty and Veronica from Archie comics, embarrassingly enough. The rest of the influences just came from Planescape itself and from all the computer RPGs I'd played...the conventions I had seen over and over I wanted to play around with and try and turn them on their head--rats as dangerous high-level bosses, few to no swords, death as a puzzle-solving tool, a character who collects memories instead of just items, new types of inventory slots like eyeballs and earrings, etc."
http://en.wikipedia.org/wiki/Elementals ... omics[/url)
http://en.wikipedia.org/wiki/Archie's_G ... d_Veronica

Re: Easter eggi

: sob gru 15, 2012 11:16 pm
autor: black_cape
Tutaj znajduje się wiersz (wraz z interpretacją) recytowany podobno przez jednego z zombie w Kostnicy. *Podobno*, bo nie mam na razie możliwości tego sprawdzić (moje save'y pochodzą z pierwszej gry, w której niestety wpisałam większość zombie do Księgi (Nie?)Umarłych :eusa-whistle:). Może ktoś z Was wie, który to był i gdzie dokładnie się znajdował?

Re: Easter eggi

: ndz gru 16, 2012 4:51 pm
autor: maeliev
Tak, to wiersz recytowany przez Ochroniarza Liu Xi Xi, jednego z zombie na parterze Kostnicy (salę obok Zachariasza, z tego co pamiętam). Z tą całą Liu Xi Xi też są jakieś jaja, jej imienia nie ma na Obelisku (czyli żyje), ale Drogowskaz się gubi, kiedy go o nią zapytać... Znaczy, w sfery ją wywiało:)

Re: Easter eggi

: czw gru 20, 2012 7:28 pm
autor: black_cape
Dobra, znalazłam go, więc w ramach uzupełnienia informacji - nazywał się Zhuang Bei, a jako zombie ma numer 1041.

//edit:

Czy tylko mnie powitanie Bezimiennego przez Morte'a w Kostnicy kojarzy się z 'Lotem nad kukułczym gniazdem'? :D

Odp: Easter eggi

: śr sie 14, 2013 12:39 pm
autor: pazur13
Nie jest to może easter egg, ale w skrzyni kowala z Klątwy znaleźć można całkiem niezły topór wykonany z Materii Chaosu. Zastanawiam się tylko nad tym, jak go ukraść tak, by właściciel tego nie zauważył...

Odp: Easter eggi

: śr sie 14, 2013 6:29 pm
autor: black_cape
Należy oczywiście skorzystać z umiejętności złodziejskich Anny lub Bezimiennego, przy czym potrzebne będą dwie akcje zakończone sukcesem. Najpierw trzeba otworzyć skrzynię, a następnie dodatkowo wykryć i rozbroić znajdującą się tam pułapkę.

Ma ktoś aktualnie zainstalowane Neverwinter Nights 2? Przydałoby się mieć ten screenshot ze Zhjaeve po polsku. Właściwie mogłabym po prostu przetłumaczyć ten tekst, ale lepiej będzie trzymać się oficjalnej wersji.

Odp: Easter eggi

: śr sie 14, 2013 7:46 pm
autor: Corpselight

Odp: Easter eggi

: śr sie 28, 2013 10:37 am
autor: Ghoster
> Shraakat'lor
> my sides

Odp: Easter eggi

: sob gru 28, 2013 9:58 pm
autor: black_cape
Obrazek

Obrazek

Czy ktoś z Was natknął się w grze na podobne przedmioty nawiązujące do Planu Materialnego?

Re: Easter eggi

: ndz gru 07, 2014 4:08 pm
autor: MarekJ

Re: Easter eggi

: ndz sty 11, 2015 8:10 pm
autor: black_cape
Hmm, coś nie do końca rozumiem - do czego to nawiązanie? Obrazek