Garść Wiedzy- Specjalizacje

Ogólnie o bohaterach i bestiach, najwierniejszych towarzyszach i nikczemnych przeciwnikach.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
maeliev
Global Moderator
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 15, 2012 12:44 am

Jak w temacie- oto krótki przewodnik po specjalizacjach i wynikających z nich bonusach. Za współudział podziękowania należą się dawnemu towarzyszowi z wędrówek po Sferach, Serafowi.

Specjalizacje

Możemy się wyspecjalizować w JEDNEJ profesji (Wojownik, Mag, Złodziej). Specjalizację uzyskuje ta profesja w której jako PIERWSZEJ osiągniemy 7 Poziom Doświadczenia. Kolejny poziom specjalizacji uzyskamy na 12 Poziomie Doświadczenia TEJ SAMEJ profesji. Specjalizacja wiąże się z otrzymaniem bonusów.

WOJOWNIK
7 Poziom: +1 SIŁA, możliwość szkolenia biegłości broni do poziomu 4
12 Poziom: +1 SIŁA, +1 KONDYCJA, +3 MAX ŻYCIE, możliwość szkolenia biegłości broni do poziomu 5 (dodatkowe możliwości u Słupa Czaszek)

MAG
7 Poziom: +1 INTELIGENCJA
12 Poziom: +2 INTELGENCJA, +1 MĄDROŚĆ, +5 WIEDZA (dodatkowe możliwości u Raveli)

ZŁODZIEJ
7 Poziom: +1 ZRĘCZNOŚĆ
12 Poziom: +2 ZRĘCZNOŚĆ, +1 SZCZĘŚCIE

Punkty biegłości w broni nie są przydzielane po awansie (jak jest na przykład w Baldur’s Gate) W Tormencie punkty biegłości uzyskane przy awansie dodawane są do puli niewykorzystanych punktów biegłości. Bezimienny musi znaleźć osoby które mogą go wyszkolić w sztuce władania bronią i dopiero tam wykorzystać niewydane punkty biegłości na wybrane typy broni. By się szkolić Bezimienny musi być Wojownikiem.

Powiązane testy i ich wyniki:
- Osiągamy 1 stopień specjalizacji (7lvl) w klasie maga. Po zmianie na jakąkolwiek inną klasę i osiągnięciu w niej 12lvlu dostajemy specjalizację pierwszego stopnia (+1 Siła u woja, +1 Zręczność u złodzieja)
- Osiągamy 1 stopień specjalizacji (7lvl) w klasie woja/złodzieja. Po zmianie na klasę maga i osiągnięciu w niej 12lvlu dostajemy +2 IQ!!!

UWAGA! Jak wiadomo, u Upadłego pojawiają się specjalne tatuaże dla woja i maga: Tatuaż Wojownika (gdy PIERWSZY RAZ osiągamy 7lvl wojem- przed jakąkolwiek inną klasą) i Tatuaż Większego Wojownika (analogicznie, 12 lvl); Tatuaż Sztuki (znowu, 7lvl magiem zanim osiągniemy ten poziom w jakiejkolwiek innej klasie) i Tatuaż Maga (jw. tylko magiem). Kombinując ze specjalizacjami możemy kupić tylko tatuaże 'pierwszego stopnia' (2giego nigdy się nie pojawią), co więcej, musimy je kupić PRZED zmianą klasy po osiągnięciu pierwszej specjalizacji, inaczej znikają z oferty Upadłego i już się nie pojawia, nawet po powtórnej zmianie klasy! (Sprawdzałem na tatuażach, ale spodziewam się, że u Pieścimetala działa to podobnie- choć z drugiej strony, Torment zawsze czymś zaskakuje)

Specjalizacje w klasie złodzieja przynoszą drobne bonusy do złodziejskich skili. To samo dzieje się, kiedy TNO- Złodziej przygląda się pracy kieszonkowców (np. Szarej Opończy). Wartość bonusa jest tym większa, im nasz bohater ma więcej Mądrości.
We can excuse the fact that you slaughtered two yugoloths before you realized where you were, outsider, but you pronounced the name of our fair city \'Sijil\' not \'Sigil\', and there can be no excuse for that!
- her honor Rastina Tollin of the Guvners
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości