Najczęstsze problemy techniczne + rozwiązania

Masz problem techniczny? Napisz.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Corpselight
Rozdwojony Język
Rozdwojony Język
Posty: 132
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:18 pm
Lokalizacja: Sigil

Obrazek

Zakładam wątek, w którym można dzielić się problemami z bugami, crashami i innym paskudztwem, i oczywiście wspólnie szukać rozwiązań.

Na początek tłumaczenie kilku oficjalnych i nieoficjalnych porad z forum Obsidian, dotyczących najczęściej zgłaszanych problemów.

W przypadku uogólnionych problemów z działaniem/wydajnością grafiki warto:
‒ wyłączyć anty-aliasing (wywołując konsolę klawiszem `, wpisując msaa 0 i wciskając enter),
‒ uruchomić grę jako administrator.

Jeśli gra zawiesza się/wyłącza podczas wczytywania obszaru (problem dotyczy systemów 32-bitowych i zwykle po raz pierwszy pojawia się przy wchodzeniu do Złoconej Doliny [Gilded Vale]), można:
‒ (na własną odpowiedzialność) zwiększyć ilość pamięci RAM wykorzystywanej przez pojedyncze aplikacje. Aby to zrobić, trzeba otworzyć windowsowy wiersz poleceń jako administrator (start ‒> uruchom ‒> wpisujemy cmd i wciskamy ctrl + shift + enter) i wpisać komendę bcdedit /set IncreaseUserVA 3072, a następnie ponownie uruchomić komputer. Aby wyłączyć zwiększone wykorzystanie pamięci, w wierszu poleceń należy wpisać bcdedit /deletevalue IncreaseUserVa.

Jeśli gra zawiesza się/wyłącza już podczas początkowych sekwencji, można:
‒ otworzyć wiersz poleceń Windowsa jako administrator (patrz wyżej), po czym wpisać komendę attrib -r -s c:/Windows/Fonts. Następnie przejść do folderu czcionek (zwykle C:/Windows/Fonts) i usunąć czcionkę UNCL. Po usunięciu czcionki wpisać w wierszu poleceń attrib +r +s c:/Windows/Fonts, aby ponownie włączyć tryb tylko do odczytu.
Awatar użytkownika
Lord Bart
Szczebiocząca Czaszka
Szczebiocząca Czaszka
Posty: 80
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:06 pm
Lokalizacja: Warszawa/Korriban
Kontakt:

A quick update - seems to run pretty well on XP (gotten up to Gilded Vale). Virtual memory usage seems to top out at 1.45GB and GPU memory usage (as measured by MSI Afterburner) tops out at 600MB (running on a 1536MB 580GTX) with a near constant 60fps (even with SweetFX added for post-processing). Whoever put down 8GB in the system requirements must have been completely off their head.

Gilded Vale to po prostu ich niedoróbka i mam nadzieję, że poza propozycją na własną odpowiedzialność - coś z tym zrobią @_@
Awatar użytkownika
Lord Bart
Szczebiocząca Czaszka
Szczebiocząca Czaszka
Posty: 80
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:06 pm
Lokalizacja: Warszawa/Korriban
Kontakt:

Post pod postem, ale nie wiem czy edycja będzie wyszczególniona - na GV pomogło mi uruchomienie PoE.exe z zaznaczeniem w zgodności "wyłącz kompozycje wizualne". I działa. Jedyne co mi zniknęło to "-steam" w menu głównym z v.1.0.2.0508...

No i tak... bez -steam nie mam F12-screenów, menu Społeczności z tego shift+tab... pewnie też acziki nie wyskoczą, jeśli w ogóle wyskakują... *zzzzz*
Awatar użytkownika
Senthe
Grzebiący Słowa
Grzebiący Słowa
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 25, 2013 10:42 am

Jeśli chodzi o problem z systemem Windows 7 32-bit i crashami - mi wystarczyło zwiększenie limitu RAMu do 2560 MB, aby zapewnić płynne działanie bez żadnych crashy przez cały dzień (pod warunkiem wyłączenia wszystkich innych programów zamulających pamięć, w szczególności przeglądarki). Gram na tosterze z 3GB RAMu łącznie, więc to miało znaczenie ; ). Może komuś się jeszcze ta informacja przyda.
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości