Tides of Numenera

Ogólne dyskusje o świecie, bohaterach, bestiach i akcesoriach.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Torment: Tides of Numenera to gra utrzymana w świecie Numenery, nowego settingu RPG Monte Cook-a. Torment kontynuuje tematyczne dziedzictwo Planescape: Torment, uznanej przez krytykę gry role playing z 1999 roku, uważanej przez wielu za ikonę narracji. Zespół inXile Entertainment chce stworzyć bogate doświadczenie role playing eksplorujące podobną głębię i przedstawić osobistą historię bohatera.
Torment jest izometryczną grą rpg przeznaczoną dla jednego gracza;
Zagrasz jednym, specyficznym bohaterem, aczkolwiek spotkasz opcjonalnych towarzyszy, których będziesz mógł przyjąć do drużyny;
Gra będzie kłaść silny nacisk na fabule i oferować bogaty system dialogowy, podobny do tego, który znaliśmy z Planescape: Torment;
Gra będzie tworzona na silniku Unity dla komputerów PC (Windows), Mac i dla platformy Linux;
Gra będzie dostępna w języku polskim (oraz angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim, rosyjskim i hiszpańskim);
Gra będzie dystrybuowana bez licencji DRM.;

„Śmierć to koniec, tak przynajmniej mówią. Ale nie do końca tak jest, prawda? Kiedy śmierć unosi się nad tobą jak olbrzymia fala, nie znaczy to wcale, że umierasz. Twoje ciało zamyka się w sobie, mięśnie drgają, wzrok odpływa gdzieś w dal. Czego wypatrujesz? Dokąd zabierze cię śmierć?”
Kiedy otwierasz oczy, znajdujesz się w pomieszczeniu z czterema… nie… sześcioma… pięcioma ścianami. To niemal na pewno pięć ścian. W każdej ze ścian dostrzegasz zarys drzwi, które zaczynają się materializować dopiero, kiedy podchodzisz bliżej.
Pomieszczenie jest ciemne i wilgotne, podłoga drży lekko, jakby spokojnie pulsowała. Drzwi otwierają się posłusznie, gdy kładziesz na nich dłoń. Przed sobą widzisz wąską ścieżkę z popękanych kamieni, zawieszoną ponad morzem bezkresnych mgieł. Nie widzisz nad sobą dachu ani gwiazd, ani księżyca. Mgły okalają twoje stopy, a co jakiś czas przeganiają je bezpańskie wiry wiatru.
Czujesz w głębi, że znasz to miejsce. A przed oczami dostrzegasz znajomą twarz.
‒ Co tu robisz? ‒ pytasz.
‒ Jesteś martwy ‒ mówi. ‒ Tak naprawdę mam na myśli, że nie jesteś martwy. Wracasz do życia. Twoja głowa wypełniona jest cząstkami naszych istnień. Za każdym razem, kiedy przyjmujesz nasze cierpienie, rośniemy w siłę. Przynajmniej tutaj. Ale jeżeli pragniesz wrócić do świata, sam musisz znaleźć drogę ucieczki.
Ostatnio zmieniony ndz sty 05, 2014 4:17 pm przez Darnath, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Globbi
Współsłowiec
Współsłowiec
Posty: 28
Rejestracja: pt mar 15, 2013 5:58 pm

Spróbuję jakąś ciekawą dyskusję tutaj dodać http://i.imgur.com/ZGR9qAx.jpg
Trzeci Meander (to słowo chyba zostanie :) ) został początkowo wstawiony w wysokiej rozdzielczości. Spytałem się o większe wersje zanim się zorientowałem i obiecali lepszą wersję jak skończą całość.
Później zmienili na mały ale ten duży już został udostępniony w internecie.

Wyjście z drugiego Menandra wygląda jak drzwi do schronów w Fallout. Ten trzeci to jakaś wieża i ma osobną drogę z pierwszego. Poza tym mamy ogromne korzenie, które mogą być tunelami do następnych. W prawym dolnym rogu widać jakąś kratkę - może ta wyspa w środku ma tunele a to okno czy odpływ ścieków- wygląda trochę dziwnie i wszystko może być mniej lub bardziej metaforyczne ale zdecydowanie ta kratka nie jest tam wsadzona przypadkiem.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Jest też czwarty Meander. Cały koncept naprawdę mi się podoba.

Kickstarter Tides of Numenera to strzał w dziesiątkę - udało im się całkowicie oddalić wizją od Projectu: Eternity, udowodnić że mają świetny pomysł, są wierni oryginałowi, a do tego potrafią nieźle namieszać. Mają już tylu kreatywnych twórców (z Avellonem, bo nie wierzę że to nie osiągnie 3,5mln, a spokojnie myślę przeskoczy Eternity), projektantów i pisarzy, że obawiam się o warstwę techniczną i wizualną (gdzieś muszą być cięcia).

Polecam: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... PtFlcZome4

Te przykłady, które podają są po prostu genialne ;) Dzisiejsza mechanika gier i ten mityczny storytelling...
Awatar użytkownika
Gorn
Współsłowiec
Współsłowiec
Posty: 32
Rejestracja: sob mar 23, 2013 10:41 pm

Nie wiem jak Wy, ale ja jestem strasznie nakręcony na nowego Tormenta. Zapowiada się niesamowicie i jeśli twórcy dadzą radę spełnić to co obiecuję - mamy szansę na małe arcydzieło.
Człowiek po P:T zrobił się strasznie głodny gry naprawdę interesującej. Te wszystkie newerwintery, dragonejdże, massefekty - niby fajne, ale człowiek w pewnym momencie orientuje się, że jakieś to wszystko miałkie. Nawet baldursy wyglądają blado po przejściu Tormenta. Poprzeczka poszła niesamowicie w górę i człowiek stał się wybredny, a jednak gry robią dzisiaj dla mas i ciężko znaleźć coś, co może rywalizować o czas z dobrą książką, czy filmem. A śmiem twierdzić, że gry mają w sobie potencjał, by być czymś więcej niż książka nawet. Jest nadzieja w tym projekcie i z dużą radością czytam każdy kolejny strzęp informacji.
Trzeba trzymać kciuki, by "duchowy następca" Tormenta po premierze okazał się godnym tego miana ;)
Awatar użytkownika
Globbi
Współsłowiec
Współsłowiec
Posty: 28
Rejestracja: pt mar 15, 2013 5:58 pm

Mają już tylu kreatywnych twórców (z Avellonem, bo nie wierzę że to nie osiągnie 3,5mln, a spokojnie myślę przeskoczy Eternity), projektantów i pisarzy, że obawiam się o warstwę techniczną i wizualną (gdzieś muszą być cięcia).
Ta ilość twórców nie do końca tak działa. Kolejni pisarze są dodawani jako stretch goale właśnie dlatego, że dodanie postaci, miejsc i wydarzeń wymaga oprawy graficznej, kodowania, testowania. $250k nie jest wynagrodzeniem za dziesięć tysięcy słów od jednego autora (ilość przykładowa na podstawie wypowiedzi z blogu Patricka Rothfussa). Trzeba też zauważyć, że część narzędzi programistycznych przygotowanych dla W2 (może też dla PE) będzie wykorzystana dla TTON, co trochę obniża koszt produkcji.

Strona graficzna jest trochę zagadką. Można się spodziewać czegoś podobnego do Wasteland 2 (krótki film z dema technologicznego jest pokazany), ale wyglądu Wasteland 2 do końca też nie znamy (bo dopieszczany na pewno będzie do końca). Poza tym możliwe są prerenderowane tła (2d, jak w eternity) które wyglądałyby ślicznie, ale wadą jest trudniejsze zmienianie lokacji (całe kompozycje muszą być zmieniane i poprawiane w photoshopie zamiast podmiany jednego modelu z tła). Więcej o grafice mają powiedzieć w tym tygodniu. W tym tygodniu też mają przygotować i opisać 2 lub 3 systemy walki na które donatorzy będą mogli głosować.

Ogólnie budżet gry nie jest mały. W przeciwieństwie do wielu tytułów AAA nie ma w budżecie zbyt dużych wydatków na PR i reklamę, nie będzie też całkowitego dubbingu i gwiazd z Hollywood. Do tego eksperymentują z crowdsourcingiem modeli 3d (dają zadania tworzenia modeli dla społeczności, te są dodawane do sklepu Unigine opłacane, ale tanie). Jakość takich wcale nie musi być niska (a ekipa i tak je poprawia) a obniża to koszt grafiki.

Póki co nieuwzględnione są dotacje z PayPal, tam jest w tej chwili z 50k. Dodatkowo Brian Fargo i jeszcze jeden koleś (którego nazwiska nie chce mi się szukać) dodadzą po $100k do budżetu gry poza kickstarterem. (zedytowałem, myślałem, że na paypal jest znacznie więcej, może ktoś w jakichś rozmowach sumował te bonusy po 100k i paypala)
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Walka mnie ciekawi - system turowy jest uwielbiany przez większą część hardkorowych fanów klasycznych cRPG, system RTwP z drugiej strony przypomina bardziej Tormenta. Nie sądzę, aby ryzykowali z hybrydami. Sam szczerze mówiąc nie mam tu żadnych konkretnych preferencji (dobrze wspominam oba, chociaż turowa walka w Falloucie była wygodniejsza).
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Pewnie już widzieliście, ale co tam.

Pierwszy oficjalny screen Bloom http://i.imgur.com/y6svx0S.jpg. W załączniku wersja, którą pożyczyłem z twittera Colina McComba... :]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
maeliev
Global Moderator
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 15, 2012 12:44 am

Nowy test rozdziałki na klifach, znowu głupieję, gapię się w to od 15 minut, hahahahah
Te ambienty też fajne
Echhh, że 2015? Co oni sobie jaja robią? Jedyna nadzieja, że W2 rzeczywiście wyskoczy na jesień, to jakoś dociągnę do tego Tormenta:D
We can excuse the fact that you slaughtered two yugoloths before you realized where you were, outsider, but you pronounced the name of our fair city \'Sijil\' not \'Sigil\', and there can be no excuse for that!
- her honor Rastina Tollin of the Guvners
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Podsumowanie kampanii, mnóstwo grafik, muzyki... i tekstu.
http://grimuar.phx.pl/news/podsumowanie ... s-numenera
Awatar użytkownika
Zoltan
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 17, 2012 3:10 pm

Grimuar i Darnathowe podsumowanie na Wykopie?

http://www.wykop.pl/link/1469845/rekord ... -numenera/
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

[quote=""Gorn""]Człowiek po P:T zrobił się strasznie głodny gry naprawdę interesującej. Te wszystkie newerwintery, dragonejdże, massefekty - niby fajne, ale człowiek w pewnym momencie orientuje się, że jakieś to wszystko miałkie. Nawet baldursy wyglądają blado po przejściu Tormenta. Poprzeczka poszła niesamowicie w górę i człowiek stał się wybredny, a jednak gry robią dzisiaj dla mas i ciężko znaleźć coś, co może rywalizować o czas z dobrą książką, czy filmem.[/quote]
Torment jest jak woda ze Sfery Żywiołu Wody. Ha, T:ToN już mnie wciągnął - mimo że jeszcze w niego nie zagrałam. Z P:T też tak było parę lat temu.

[quote=""Darnath""]Walka mnie ciekawi - system turowy jest uwielbiany przez większą część hardkorowych fanów klasycznych cRPG, system RTwP z drugiej strony przypomina bardziej Tormenta. Nie sądzę, aby ryzykowali z hybrydami. Sam szczerze mówiąc nie mam tu żadnych konkretnych preferencji (dobrze wspominam oba, chociaż turowa walka w Falloucie była wygodniejsza).[/quote]
Osobiście wolałabym RTwP, ale zapewne pojawi się tyle różnych możliwości wykonywania questów, że będzie mi to obojętne. :D

Brawa za piękne podsumowanie kampanii, Darnath!

//edit:

I jak, którą klasę postaci prawdopodobnie wybierzecie? Który nurt jest Wam najbliższy? :]

Btw, są już pierwsze fanarty:
http://namelessone69.deviantart.com/art ... -357876181
http://namelessone69.deviantart.com/art ... -363175990
There cannot be two skies.
Awatar użytkownika
Zoltan
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 17, 2012 3:10 pm

Ja też zrobiłem sie ostatnio głodny na nowego Tormenta. Odpaliłbym sobie P:T, gdybym miał czas, i przypomniał co to znaczy dobry erpeg. Boję się tylko, że oczekiwania wobec nowego Tormenta przerosną mozliwości twórców. Kiedy tworzono P:T, nie było na twórcach żadnej presji. Teraz mają tysiące fanów czekajacych na arcydzieło...

Kickstarterowy rekord padł, ale ja po cichu myślałem, że może kasy będzie jeszcze trochę więcej. Szkoda, że nie udało się zebrać wystarczająco, żeby weszła twierdza gracza (było to od 4,5 mln$). Wątpię, żeby była taka możliwość jak w grach na Infinity Engine, że zostawiasz wszystkie niepotrzebna przedmioty, przykładowo, w beczce gospody Proch do Prochu, a one grzecznie leżą tam przez całą grę. Tak więc taka twierdza standardowo służy do skladowania złomu, dodatkowo liczyłbym na jakieś klimatyczne questy i postacie, coś jak twierdza barda w BG2.

Z innej paki: ilu osobowa bedzie drużyna? Niegdyś standardem było sześć osób, ale gdzieś czytałem, że w nowym Tormencie będzie najprawdopodobniej 4 osobowa.

Klasy postaci nie są, niestety, zbyt odkrywcze- standardowo woj, mag i zodziej. Klasa ,,maga" wykorzystującego numenery wydaje się ciekawa, ale pewnie na pierwsze podejście wezmę woja, zazwyczaj taką postacią gra się najlatwiej na poczatku.

Co do nurtów, to przypomniał mi się taki kolorowy teścik na osobowość, część kolorów właściwie się pokrywa z kolorami nurtów. Mi w teściku wyszedł czerwony/niebieski.
You are both rational and emotional. You value creation and discovery, and feel strongly about what I create. At best, you're innovative and intuitive. At worst, you're scattered and unpredictable.
Co ciekawe, po głębszym zastanowieniu, doszedłem do wniosku że to prawda ;)

Btw, na tej stronce, Rumandmonkey, jest sporo ciekawych testów. Był tam taki test ,,Jaką gwiazdą muzyki z lat 70 jesteś" i ku mojemu gigantycznemy, ale pozytywnemu zaskoczniu, wyszedł mi David Gilmour :D
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Od czasu do czasu wychodzę naprzeciw nowościom technologicznym Zoltan. Akurat ten artykuł sam tam wrzuciłem, podobnie jak wcześniej wywiad z McCombem i informacje o starcie kampanii Tides of Numenera. Taka skromna promocja, którą niestety rzadko się zajmuję (nawet nasz nieszczęsny facebook został założony przez przypadek, ale nie żałuję ;)).

Drażnią mnie trochę jednostki, które flagują mi te artykuły jako "duplikat". Aż mam ochotę czasami zapytać, gdzie można znaleźć coś minimalnie identycznego. Obecnie, jesteśmy najlepiej poinformowanym miejscem o Tides of Numenera.
Szkoda, że nie udało się zebrać wystarczająco, żeby weszła twierdza gracza (było to od 4,5 mln$).
Brian wspominał, że te cele finansowe nie są zamrożone, jeżeli zebrane fundusze będą temu bliskie to oni to mimo wszystko zrealizują. Biorąc pod uwagę, że PayPal wciąż działa i że Brian zgodził się dołożyć 100k z własnej kieszeni, a drugie 100k dołoży niejaki Dracogen, to mamy twierdzę (której nie jestem zwolennikiem).

I tak, Colin w jednym z materiałów video wspominał, że najlepszą opcją dla spójności historii jest mniejsza niż standardowa niegdyś liczba towarzyszy, czyli 3-4 (w drużynie oczywiście). O klasach jeszcze wiele nie wiadomo. Poczekałbym na podręcznik Numenery, bo to tylko pewnie archetypy, które będą rozdrabniane przez specjalizację (tudzież coś w ten deseń, mam nadzieję).
I jak, którą klasę postaci prawdopodobnie wybierzecie? Który nurt jest Wam najbliższy?
Podejrzewam, że skończę na czerwonym nurcie, ale może gra mnie zaskoczy i okażę się złym, nikczemnym, żądnym władzy mścicielem.

O klasach żartowaliśmy trochę z Corpselight tłumacząc aktualizację. Biorąc pod uwagę opis, pasuje mi jednak ten jack, nie mówiąc komu odpowiada glewia :>
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

[quote=""Zoltan""]Boję się tylko, że oczekiwania wobec nowego Tormenta przerosną mozliwości twórców. Kiedy tworzono P:T, nie było na twórcach żadnej presji. Teraz mają tysiące fanów czekajacych na arcydzieło...[/quote]
A ja wręcz odwrotnie - i wydaje mi się, że właśnie teraz są bardziej niezależni; poza tym mają większe doświadczenie, solidną podstawę w P:T i koncepcję, która klaruje się dosłownie z dnia na dzień.

Myślę, że zagram jackiem balansującym na granicy niebieskiego i złotego nurtu. Jeśli chodzi o drużynę, najważniejsze żeby postacie były tak ciekawe pod względem, hm, psychologicznym i miały tak ciekawe historie jak w przypadku P:T. Właściwie tam też mój dream team składa się z pięciu osób, w tym właśnie czterech towarzyszy (Morte, Dak'kon, Nie-Sława, Nordom).

Zapytałabym jeszcze o Wasze preferencje odnośnie kultów w Numenerze, ale może lepiej nie *wiedzieć*... XD
There cannot be two skies.
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości