Mechanika Numenery

Ogólne dyskusje o świecie, bohaterach, bestiach i akcesoriach.

Moderatorzy:Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty:492
Rejestracja:czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja:Sigil
Kontakt:

sob lut 28, 2015 2:57 pm  

W ostatniej aktualizacji Tormenta poznaliśmy trochę więcej szczegółów o mechanice Numenery. Tekst jest dość zawiły i można się w tym pogubić, ale tak faktycznie wygląda to na całkiem prosty system. Co myślicie?

Treść aktualizacji: Mechanika Starania
W podręcznikowej wersji niemal każde zadanie, którego podejmuje się bohater, składa się z następujących elementów:

(1) Trudność zadania określona przez Mistrza Gry, reprezentowana przez cyfrę od 0 do 10, gdzie 0 to natychmiastowy sukces (nie wymaga rzutu). Wszystkie pozostałe poziomy trudności (od 1 do 10) są mnożone przez trzy ‒ aby odnieść sukces, gracz musi rzucić kością d20 i przebić wskazaną liczbę. Oznacza to, że wykonanie zadania na poziomie siódmym lub wzwyż jest niemożliwe bez zaistnienia dodatkowych czynników obniżających trudność.

(2) Potencjalne umiejętności i zewnętrzne atuty, które gracz może stosować w zadaniu. Mogą one zmniejszyć trudność o maksymalnie 4 punkty (dwa z umiejętności oraz dwa z atutów). To wystarczy by uczynić z łatwego zadania rutynę oraz by niemożliwe było choć trochę osiągalne.

(3) Stosowne atrybuty (Moc, Szybkość lub Intelekt). Gracz może zmniejszyć trudność zadania, stosując poziomy Starania. Każdy poziom Starania odlicza punkty od wybranej puli atrybutów i zmniejsza trudność zadania o jeden. Postać może wykorzystać liczbę Starań mniej więcej równą swojemu Poziomowi ‒ od 1 do 6.

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość