Gorn pisze:To kiedy te obiecane teksty? Naoglądałem się już mnóstwo filmików rozmaitych cudaków testujących betę, jednak szczególnie czekam na szerszą opinie Waszą, czyli ludzi którzy wiedzą o co powinno chodzić w Tormencie ;)
Teksty są już w zasadzie napisane, tylko jeszcze je poprawiamy. Powinny się pojawić pod koniec tego tygodnia. ;)
Gorn pisze:Z tego co widziałem, to rzuca się w oczy okropny interfejs. Okna ekwipunku, dziennika, karta postaci są fatalne, nijakie i wyglądają jak rodem z jakiegoś budżetowego mass effecta. Te wszystkie ikonki na ekranie gry, zwłaszcza podczas walki też wymagają dużo pracy, żeby wyglądały klimatycznie.
Tak, zgodzę się, obecnie z UI w miarę dopracowane estetycznie jest tylko okno dialogu, ale twórcy zapewniają, że interfejs się jeszcze zmieni.
Gorn pisze:Część testerów wspomina też, że w wielu miejscach wybory są zasadniczo iluzoryczne. Zmiana podejścia do problemu skutkuje tylko np zmianą kolejność questów, a nie jakimiś konkretnymi różnicami.
Moim zdaniem nie - przykładowo możemy uniknąć Wyzwania lub je zainicjować, rozwiązać zadanie poboczne na kilka sposobów, stracić lub zyskać punkty puli statystyk czy też wybrać jednego towarzysza zamiast innego (vide Aligern i Callistege). Niektóre opcje dialogowe kierują nas na inne Nurty niż inne, co pewnie na dalszych etapach będzie miało znaczenie, skoro to jedno z podstawowych założeń gry. Chyba że chodzi Ci o to, czy takie decyzje wpływają znacząco na wątek główny, ale w tej chwili trudno to stwierdzić.
Gorn pisze:Miałem też wrażenie, ale może być zupełnie nieuzasadnione z powodu tego, że nie mogłem się na spokojnie przyjrzeć, że dialogi przeważnie są tak zbudowane, że "właściwa" opcja, która pozwoli nam przekonać rozmówcę, jest oznaczona symbolem perswazji i jest jedna jedyna - to znaczy, że można się niespecjalnie skupiać na dialogu, bo i tak zawsze wiemy którą opcje wybrać, żeby osiągnąć cel. Wyprowadźcie mnie proszę z błędu :P
I tak, i nie. W tak wczesnej wersji wybory z pewnością są nieco ograniczone, ale np. zetknęłam się z sytuacją, kiedy mogłam wybrać opcję perswazji wcześniej lub później (tj. wykorzystując najpierw pozostałe opcje dialogowe). Chciałam ją wybrać na początku, ale test miał jakiś kosmiczny poziom trudności, więc najpierw wypróbowałam pozostałe możliwości - i okazało się, że poziom trudności testu się obniżył. Myślę, że pojawią się też sytuacje, kiedy będziemy mieli do wyboru zarówno perswazję, jak i oszustwo. Czasami wszystkie problemy idealnie rozwiązuje też supermoc™ zwana Tidal Surge (Wezbranie Nurtów?).
Gorn pisze:Podobno też jest koszmarnie zabugowana co odrobinę niepokoi. Oczywiście to pierwsze grywalne wersje, ale patrząc na przypadek Wasteland 2, którego dłuugo łatali, jest się czym martwić.
Faktycznie, postacie często się zacinają, ale tu możemy mieć tylko nadzieję, że twórcy to dopracują.
Gorn pisze:A, jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia - skoro podczas wszystkich decyzji korzystamy z puli punktów atrybutów, a sukces zależy od ich ilości w danym momencie, czy nie prowadzi to do irytującego odpoczywania co chwilę, żeby być w optymalnym stanie przy każdej interakcji?
Sukces zależy nie tyle od atrybutów, co od umiejętności, z tym że rzeczywiście trzeba mieć w zapasie parę punktów mocy/szybkości/intelektu (na przykład, żeby użyć Starania lub powtórzyć test). Ale mam te same wątpliwości, bo testów umiejętności jest mnóstwo - praktycznie podczas każdej interakcji z numenerą czy dialogu z pierwszym lepszym NPC-em na ulicy trzeba być na nie gotowym. Niby jest umiejętność Brief Rest (szybkiego odpoczynku), ale też się obawiam, że to nie wystarczy. Z drugiej strony pulę statów możemy zwiększać wraz z poziomem postaci, więc może tylko na początku będzie tak trudno.
Gorn pisze:ps. zupełnie nie na temat, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi, a mnie to nurtuje. Ile jest miejsc w drużynie? No i czy wiadomo ilu będzie towarzyszy w grze? Na oko wygląda, że można mieć 4 towarzyszy jednocześnie. Znamy już czwórkę - Matkina, Lando, Różowa laska i ten kapłan, a skoro jedno się odłącza to przynajmniej jeszcze jeden towarzysz musi być. Czy ekipa rewidowała jakoś swoje zapowiedzi dot. np tego żebraka i wieszczki z dokumentu koncepcyjnego, oraz tego zmiennokształtnego stworka?
Wszystkich towarzyszy jest dziewięciu, a
wygląda na to, że drużynie jednak można mieć naraz tylko trzech.