Mała poprawka: Beta Torment: Tides of Numenera rozpocznie się dopiero w tym tygodniu, między 17, a 23 stycznia.
Dotarliśmy do roku 2016. Minęło 17 lat, odkąd Planescape: Torment trafił na półki sklepowe i stał się klasyką cRPG. Wkrótce do Waszych rąk trafi duchowy spadkobierca Udręki. Jest mi niezmiernie miło obwieścić, że beta Torment: Tides of Numenera trafi do wybranych donatorów 17 stycznia (17-23.01), a 26 stycznia pojawi się na platformie Steam (early access).
Zespół jest niezwykle zafascynowany produkcją, co jest widoczne w każdym aspekcie naszej pracy. Sama możliwość projektowania totalnie oryginalnych doświadczeń w tak wymyślnym świecie jest powodem, dla którego rozpoczęliśmy zawodową przygodę w tej właśnie branży.
Beta rozpocznie się na samym początku gry i będzie dość obszerna jak na tak wczesną wersję. Zawierać będzie sekwencję wprowadzającą (z jej częścią mieliśmy już styczność podczas wersji alfa), jak również pierwszą, główną lokację produkcji ‒ Klify Sagusa, bardzo stare miasto zbudowane na szczycie starożytnych struktur, które uformowały się, zanim jeszcze Dziewiąty Świat ponownie zasiedlili ludzie. Miasto jest podzielone na pięć głównych dystryktów: Mniejszy Plac (Circus Minor), Skraj Klifu (Cliff's Edge), Karawanseraj (Caravanserai), Rządowy Skwer (Government Square) i Podbrzusze (Underbelly). Jak na miasto przystało, Klify Sagusa skrywają liczne tajemnice, są pełne bohaterów i ‒ rzecz jasna ‒ zadań do wykonania.
Naturalnie będziemy oczekiwać Waszych opinii. Podczas alfy otrzymaliśmy bezpośredni feedback z poziomu interfejsu gry (specjalny formularz kontaktowy) i najpewniej wykorzystamy tę opcję kontaktu ponownie. W przyszłych aktualizacjach omówimy szczegóły betatestów, ale zanim to nastąpi, podzielimy się z Wami informacjami o lokacjach, porozmawiamy o bohaterach i m.in. mechanice gry.