Wrażenia z alfa testów

Ostatnie nowości, aktualizacje i ciekawe informacje o produkcji.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Właśnie ruszyła wersja alfa systemu, która zawiera krótką sekwencję wprowadzającą w fabułę Torment: Tides of Numenera.

Cała sekwencja testowa dotyczy wyłącznie skryptowanych interakcji i mechaniki dialogu, jednocześnie wprowadzając graczy w dość rozbudowany system konwersacji. Oprócz skromnej zawartości wizualnej w tle usłyszymy znajomego kompozytora – Marka Morgana.

Dostęp do wersji Alfa możliwy jest z pozycji strony donatorów, dla osób, które wsparły projekt na konkretną kwotę (w zależności od poziomu nagród). Wystarczy wygenerować i aktywować klucz do platformy Steam.

Więcej...

Obrazek

Jakie są Wasze wrażenia z alfa testów? Mnie gra od razu przytłoczyła swoim klimatem - pomimo dość ograniczonej na razie warstwy wizualnej oddziałuje na wyobraźnię plastycznymi opisami, które podkreśla ponura muzyka. Widać, że zespół przywiązuje ogromną wagę do nieliniowości i swobody działań - tak jak powinno być w prawdziwym erpegu. B)
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Jakie są Wasze wrażenia z alfa testów? Mnie gra od razu przytłoczyła swoim klimatem - pomimo dość ograniczonej na razie warstwy wizualnej oddziałuje na wyobraźnię plastycznymi opisami, które podkreśla ponura muzyka. Widać, że zespół przywiązuje ogromną wagę do nieliniowości i swobody działań - tak jak powinno być w prawdziwym erpegu. B)
Wizualnie styl przypomina mi bardziej stare Fallout'y (co nie jest wadą), ale to pewnie kwestia klimatu Sci-Fi. Muzyka świetna, dźwięki otoczenia przywodzą na myśl Tormenta (coś w tle kapie, coś zgrzyta, coś lekko dudni), dialogi bardzo in plus.

Zauważyłem też, że otoczenie się zmienia w zależności od sposobu gry (np wykorzystywanie siły "ubarwia" pomieszczenie na agresywny kolor) - ale to pewnie dotyczyć będzie tylko intro.

Szczerze mówiąc, jeszcze nie załapałem tego systemu dialogowego, kiedy należy rozdysponować punkty, aby zwiększyć powodzenie, ale pewnie to kwestia przyzwyczajenia. Czekam na dalsze fragmenty. Jest potencjał ;)
Awatar użytkownika
dunio1
Grzebiący Słowa
Grzebiący Słowa
Posty: 14
Rejestracja: sob cze 13, 2015 5:10 pm

A ja mam obawy co do mechaniki nowego tormenta. Z materiałów na stronie wnioskuję że będzie dużo bardziej skomplikowana, i udziwniona, oby z tym nie przegięli.
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Mechanika udziwniona? Nic takiego nie słyszałem, ale mniejsza o to...

Chciałem się Was zapytać, czy nie możecie nagrać filmiku, ktòry by pokazywał jak postać się zachowuje podczas chodzenia np. Test na kliknięcie zaraz przy postaci po kolei w ròżnych kierunkach, pòżniej analogicznie kliknięcia daleko od postaci itp. Taki test mechaniki poruszania. Z tego co widziałem to wszystko wygląda świetnie no i morza tekstu, to jest właśnie to na co czekany. XD
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

dunio1 pisze:A ja mam obawy co do mechaniki nowego tormenta. Z materiałów na stronie wnioskuję że będzie dużo bardziej skomplikowana, i udziwniona, oby z tym nie przegięli.
Mechanika może będzie obca, ale nie powinna być skomplikowana. Tutaj art. black_cape o wyzwaniach:
http://grimuar.pl/torment/zarys-koncepcji-wyzwan
Chciałem się Was zapytać, czy nie możecie nagrać filmiku, ktòry by pokazywał jak postać się zachowuje podczas chodzenia
To pytanie przerzucę do black_cape ;)

Tutaj ktoś nagrał polską część intro:

https://www.youtube.com/watch?v=RxjOB3oCzg0

A tu pełna alpha z komentarzem jakiegoś youtubera.

https://www.youtube.com/watch?v=s9vaYMmrS4c

Apropo mechaniki poruszania, to jest jeden dziwny element, o ile bieganie jest fajne (dynamiczne, nie jednostajne), o tyle chodzenie jest trochę "śmieszne", ale pewnie to dopracują.
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Dzięki, ale to już widziałem :P - myślałem, że jako redakcja macie dostęp do Alfy.. :P
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Cały artykuł pisany jest z pozycji alfy. Posiadanie dostępu do alfy, a nagrywanie do tego filmu to dwie inne kwestie ;) (nie jesteśmy przyzwyczajeni do zgrywania filmów video, pod tym względem zresztą nasz kanał na youtube jest dość skromny i dużo się tu raczej nie zmieni w najbliższym czasie - chyba że w kręgu redakcyjnym znajdą się zainteresowani).
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Ok, rozumiem
Awatar użytkownika
black_cape
Redakcja
Posty: 146
Rejestracja: czw paź 25, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Shra'kt'lor

Chętnie bym nagrała taki gameplay, ale mam nie najlepszy sprzęt, przez co ruchy postaci są... nie do końca płynne. :v Ale pewnie i tak byłoby to niewiele więcej niż na podlinkowanych w temacie filmikach.
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Właśnie... Ciekawe jakie są wymagania alfy?
Awatar użytkownika
momoka1234
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 22, 2015 7:07 am

pod tym względem zresztą nasz kanał na youtube jest dość skromny i dużo się tu raczej nie zmieni w najbliższym czasie.
gclub casino
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

jasniak pisze:Właśnie... Ciekawe jakie są wymagania alfy?
Oficjalnych wymagań nie ma, póki co ta alfa sprawdza też jak to właśnie wygląda na różnych konfiguracjach/systemach. W moim przypadku nie ma problemów, z drugiej strony ja mam całą konfigurację sprzętową ustawioną do pracy (sprzęt dobrej klasy).

Prawdopodobnie bliżej bety te wymagania się wykrystalizują. Black_cape, jaki ty właściwie masz sprzęt? Może to coś podpowie.
pod tym względem zresztą nasz kanał na youtube jest dość skromny i dużo się tu raczej nie zmieni w najbliższym czasie.
Tutaj chyba zabrakło jakiejś treści ;)
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Oficjalnych wymagań nie ma, póki co ta alfa sprawdza też jak to właśnie wygląda na różnych konfiguracjach/systemach.
Większość osòb, ktòrej maja dostęp do alfa testòw, ma dobry sprzęt w końcu było ich stać na większą dotację, to nie sztuka zrobić grę aby działała dobrze na wypasionym sprzęcie. Tym bardziej dziwne było by testowanie kompatybilności sprzętowej tylko ludzi, ktòrych stać na większą dotację.
Awatar użytkownika
jasniak
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 38
Rejestracja: sob sie 03, 2013 11:48 pm

Kolejną część alfy, już wyszła. Ciekawie się zapowiada :D
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

jasniak pisze:
Oficjalnych wymagań nie ma, póki co ta alfa sprawdza też jak to właśnie wygląda na różnych konfiguracjach/systemach.
Większość osòb, ktòrej maja dostęp do alfa testòw, ma dobry sprzęt w końcu było ich stać na większą dotację, to nie sztuka zrobić grę aby działała dobrze na wypasionym sprzęcie. Tym bardziej dziwne było by testowanie kompatybilności sprzętowej tylko ludzi, ktòrych stać na większą dotację.
Wiesz, nie do końca; alfa jako tako to bodaj było swego czasu w kwocie 10$ (dla napaleńców zza oceanu to nie jest tak wiele). Wiele osób (właściwie również my, w związku z pracą przy tłumaczeniu intro) dostęp do alfy dostało za darmo.

Co do wymagań, wydaje się, że będą zbliżone lub ciut wyższe od Pillars of Eternity, ale czas pokaże.

Apropo drugiego alfa-testu, nasze krótkie wrażenia + filmik losowego youtubera:
http://grimuar.pl/torment/drugi-alfa-te ... towarzysze

Faktycznie, zapowiada się ciekawie ;)
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości