Klasy Bohaterów
: ndz paź 14, 2012 9:53 am
Wojownicy tworzą front armii zawodowych na całych Wschodnich Rubieżach. Choć najczęściej spotyka się ich w kulturach posiadających zorganizowaną strukturę wojskową, bywają także wędrownymi najemnikami, ochroniarzami i innymi typami najemnych żołnierzy. Wojowników łączy ich silne skupienie na wytrzymałości i obronie w zwarciu.
Łotrzyki to bezwzględni zabójcy, przerażający brutalnością ataku. Można ich znaleźć równie często w ciemnych bocznych alejkach, jak i w samym sercu potyczek na polu bitwy. Łotrzyków, pomimo ich nieprzewidywalności i braku dyscypliny, często wykorzystuje się w charakterze oddziałów szturmowych lub podczas napadów z zaskoczenia, ponieważ ich miażdżące ataki dziesiątkują szeregi i łamią morale wroga. Łotrzykowie zwykle łączą się w duże grupy w miastach, gdzie łatwo im znaleźć zatrudnienie w charakterze najemników lub płatnych osiłków.
Kapłani są wyznawcami bóstw Eory oraz praktykują religijną magię. Choć wszyscy kapłani oddają cześć konkretnym bogom, moc kapłanów pochodzi w rzeczywistości od ich osobistych przekonań. W przeciwieństwie do większości paladynów kapłani koncentrują się zwykle na filozofii, edukacji i związkach organizacji religijnych z ludźmi świeckimi. Sposób, w jaki kapłanów przyjmuje się w danej części świata, zależy w znacznej mierze od szacunku lub nienawiści ludów zamieszkujących dany region do boga, któremu służy dany kapłan.
Magowie. Mistrzowie magii akademickiej, magowie, studiują tradycyjne arkana magii, sięgające do czasów daleko poprzedzających granice zapisanej historii. Magowie są grupą o wysokim stopniu organizacji, często tworzą akademie lub gildie poświęcone badaniom w zakresie studiów magicznych i rozwijaniu tej dziedziny, i zwykle wybierają środowiska, w których promuje się dociekanie, eksperymenty, debaty i szerzenie wiedzy. Wielu znakomitych magów słynie ze swej ekscentryczności, ego oraz niezaspokojonego zainteresowania wszelkimi aspektami magii i okultyzmu.
Barbarzyńcy. Brutale. Szaleńcy. Berserkerzy. Choć mieszkańcy miast często używają terminu „barbarzyńcy“ z pewną dozą pogardy, owi wiejscy wojownicy cieszą się szacunkiem społeczności, do których należą, ze względu na swe okrucieństwo i przerażający wygląd na polu bitwy. Barbarzyńcy odgrywają w niektórych kulturach szczególną, niemal religijną rolę, ale w wielu miejscach ich pozbawiony dyscypliny, nieustraszony styl po prostu odpowiada sposobowi postępowania wojowników.
Łowcy to wojownicy z terenów leśnych i mistrzowie polowania. Można ich znaleźć w dzikich ostępach całego świata, zawsze wraz z towarzyszącymi im zwierzętami złączonymi z nimi związkiem dusz. Ponieważ styl życia często skłania ich do niezależności i izolacji, łowcy rzadko wchodzą w skład dużych formacji wojskowych, choć często zatrudnia się ich w charakterze wywiadowców i przewodników.
Druidzi, animiści w głębi duszy, łączą się z mocą duchową przepływającą przez proste żywe istoty Eory: rośliny, zwierzęta, a czasem nawet żywe kamienie. Druidzi oddają cześć, choć niekoniecznie religijną, światu przyrody, a także żywo interesują się rozumieniem jej tajemnic. W większości kultur druidów postrzega się jako pewną formę pierwotnych magów, ale wśród Glanfathan, Naasitaqui i wielu kultur wiejskich mogą zajmować wysokie stanowiska, zapewniające im wpływy i władzę.
Paladyni są fanatykami wojen, oddanymi bogu, władcy lub nawet stylowi życia. Można ich znaleźć w kulturach, gdzie fanatyczna grupa osób o podobnych poglądach utworzyła społeczeństwo wojowników oddanych swojej sprawie. Wśród osób podzielających ich pogląd na świat paladyni cieszą się szacunkiem i podziwem z domieszką strachu. Wielu paladynów zajmuje wiodące stanowiska w armiach i wojskach zaciężnych, ale w ogniu bitwy ich fascynacja często bierze górę nad hierarchią służbową oraz zdrowym rozsądkiem.
Mnisi należą do różnorodnych zakonów walczących, które powstały w Ixamitlu i na Wschodnich Rubieżach w ciągu ubiegłych kilku wieków. Choć nauki wielu zakonów pochodzą od Cierpliwego Założyciela, Tletaka, poszczególne zakony znacznie się różnią pod względem przedmiotu szczególnego nacisku, moralności i etyki. Zwykli ludzie szanują niewiarygodną dyscyplinę mnichów, ale postrzegają ich jako dziwnych i nieprzewidywalnych, a być może nie całkiem zdrowych na umyśle. Nawet najemnicy i inni awanturnicy nie są pewni, co o nich sądzić.
Enigmatyk / Szyfrant. Glanfathanie nazywali niegdyś duszmistrzów, niedawno odkrytych na Wschodnich Rubieżach, „brîshalgwinami“ czyli „myśliwymi umysłów“. Duszmistrzowie posiadają zdolność bezpośredniego kontaktu z inną osobą i manipulowania jej duszą i psychiką, za przedmiot swej magii mając istotę sprzymierzeńca lub wroga. Choć większość duszmistrzów ciągle można spotkać na Wschodnich Rubieżach, adepci tych technik rozprzestrzenili się po całym znanym świecie. Z czasem zyskują coraz większą akceptację, ale generalnie nie cieszą się zaufaniem szczególnie wśród osób bez wykształcenia.
Pieśniarz. We wszystkich kulturach w całej Eorze istnieją pieśniarze. Wielu historyków uważa, że pieśniarze są najstarszą klasą trudniącą się magią. Ich uświęcone formuły poruszają pamięć zbiorową otaczających ich niesfornych dusz, zmuszając je do tworzenia magicznych efektów jako pewnej formy „rekonstrukcji“. W niektórych społeczeństwach pieśniarze tworzą zorganizowane grupy bajarzy i badaczy, ale w przeważającej części świata są po prostu starodawną częścią lokalnych tradycji ludowych.
Łotrzyki to bezwzględni zabójcy, przerażający brutalnością ataku. Można ich znaleźć równie często w ciemnych bocznych alejkach, jak i w samym sercu potyczek na polu bitwy. Łotrzyków, pomimo ich nieprzewidywalności i braku dyscypliny, często wykorzystuje się w charakterze oddziałów szturmowych lub podczas napadów z zaskoczenia, ponieważ ich miażdżące ataki dziesiątkują szeregi i łamią morale wroga. Łotrzykowie zwykle łączą się w duże grupy w miastach, gdzie łatwo im znaleźć zatrudnienie w charakterze najemników lub płatnych osiłków.
Kapłani są wyznawcami bóstw Eory oraz praktykują religijną magię. Choć wszyscy kapłani oddają cześć konkretnym bogom, moc kapłanów pochodzi w rzeczywistości od ich osobistych przekonań. W przeciwieństwie do większości paladynów kapłani koncentrują się zwykle na filozofii, edukacji i związkach organizacji religijnych z ludźmi świeckimi. Sposób, w jaki kapłanów przyjmuje się w danej części świata, zależy w znacznej mierze od szacunku lub nienawiści ludów zamieszkujących dany region do boga, któremu służy dany kapłan.
Magowie. Mistrzowie magii akademickiej, magowie, studiują tradycyjne arkana magii, sięgające do czasów daleko poprzedzających granice zapisanej historii. Magowie są grupą o wysokim stopniu organizacji, często tworzą akademie lub gildie poświęcone badaniom w zakresie studiów magicznych i rozwijaniu tej dziedziny, i zwykle wybierają środowiska, w których promuje się dociekanie, eksperymenty, debaty i szerzenie wiedzy. Wielu znakomitych magów słynie ze swej ekscentryczności, ego oraz niezaspokojonego zainteresowania wszelkimi aspektami magii i okultyzmu.
Barbarzyńcy. Brutale. Szaleńcy. Berserkerzy. Choć mieszkańcy miast często używają terminu „barbarzyńcy“ z pewną dozą pogardy, owi wiejscy wojownicy cieszą się szacunkiem społeczności, do których należą, ze względu na swe okrucieństwo i przerażający wygląd na polu bitwy. Barbarzyńcy odgrywają w niektórych kulturach szczególną, niemal religijną rolę, ale w wielu miejscach ich pozbawiony dyscypliny, nieustraszony styl po prostu odpowiada sposobowi postępowania wojowników.
Łowcy to wojownicy z terenów leśnych i mistrzowie polowania. Można ich znaleźć w dzikich ostępach całego świata, zawsze wraz z towarzyszącymi im zwierzętami złączonymi z nimi związkiem dusz. Ponieważ styl życia często skłania ich do niezależności i izolacji, łowcy rzadko wchodzą w skład dużych formacji wojskowych, choć często zatrudnia się ich w charakterze wywiadowców i przewodników.
Druidzi, animiści w głębi duszy, łączą się z mocą duchową przepływającą przez proste żywe istoty Eory: rośliny, zwierzęta, a czasem nawet żywe kamienie. Druidzi oddają cześć, choć niekoniecznie religijną, światu przyrody, a także żywo interesują się rozumieniem jej tajemnic. W większości kultur druidów postrzega się jako pewną formę pierwotnych magów, ale wśród Glanfathan, Naasitaqui i wielu kultur wiejskich mogą zajmować wysokie stanowiska, zapewniające im wpływy i władzę.
Paladyni są fanatykami wojen, oddanymi bogu, władcy lub nawet stylowi życia. Można ich znaleźć w kulturach, gdzie fanatyczna grupa osób o podobnych poglądach utworzyła społeczeństwo wojowników oddanych swojej sprawie. Wśród osób podzielających ich pogląd na świat paladyni cieszą się szacunkiem i podziwem z domieszką strachu. Wielu paladynów zajmuje wiodące stanowiska w armiach i wojskach zaciężnych, ale w ogniu bitwy ich fascynacja często bierze górę nad hierarchią służbową oraz zdrowym rozsądkiem.
Mnisi należą do różnorodnych zakonów walczących, które powstały w Ixamitlu i na Wschodnich Rubieżach w ciągu ubiegłych kilku wieków. Choć nauki wielu zakonów pochodzą od Cierpliwego Założyciela, Tletaka, poszczególne zakony znacznie się różnią pod względem przedmiotu szczególnego nacisku, moralności i etyki. Zwykli ludzie szanują niewiarygodną dyscyplinę mnichów, ale postrzegają ich jako dziwnych i nieprzewidywalnych, a być może nie całkiem zdrowych na umyśle. Nawet najemnicy i inni awanturnicy nie są pewni, co o nich sądzić.
Enigmatyk / Szyfrant. Glanfathanie nazywali niegdyś duszmistrzów, niedawno odkrytych na Wschodnich Rubieżach, „brîshalgwinami“ czyli „myśliwymi umysłów“. Duszmistrzowie posiadają zdolność bezpośredniego kontaktu z inną osobą i manipulowania jej duszą i psychiką, za przedmiot swej magii mając istotę sprzymierzeńca lub wroga. Choć większość duszmistrzów ciągle można spotkać na Wschodnich Rubieżach, adepci tych technik rozprzestrzenili się po całym znanym świecie. Z czasem zyskują coraz większą akceptację, ale generalnie nie cieszą się zaufaniem szczególnie wśród osób bez wykształcenia.
Pieśniarz. We wszystkich kulturach w całej Eorze istnieją pieśniarze. Wielu historyków uważa, że pieśniarze są najstarszą klasą trudniącą się magią. Ich uświęcone formuły poruszają pamięć zbiorową otaczających ich niesfornych dusz, zmuszając je do tworzenia magicznych efektów jako pewnej formy „rekonstrukcji“. W niektórych społeczeństwach pieśniarze tworzą zorganizowane grupy bajarzy i badaczy, ale w przeważającej części świata są po prostu starodawną częścią lokalnych tradycji ludowych.