Pierwsze wrażenia

Ogólnie o Pillars of Eternity ‒ świat, religia, filozofia, polityka.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Senthe
Grzebiący Słowa
Grzebiący Słowa
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 25, 2013 10:42 am

ndz mar 29, 2015 12:13 pm  

Moje wrażenia póki co:

Gra to praktycznie BG 2.5 z poprawionym systemem walki. Nie zabrakło nawet nieśmiertelnego "Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę" : D. Świat jest trochę pustawy, za mało w nim zwykłych rozmów z prawdziwymi ludźmi, ale za to lokacje i generalnie grafika jest prześliczna.

Fabularnie z jednej strony mamy naprawdę ciekawe konflikty moralne, jakieś łamigłówki i pułapki w lochach, a z drugiej momenty trochę herp derp (super tajemniczy item który w niewyjaśniony sposób może być magicznym kluczem do pradawnych podziemi - o tutaj jest dziura w kształcie itema, to może go w nią wsadzę - ok działa xD
). Było mi też super przykro, kiedy ukradłam niezwykle cenny klejnot, wyszłam przez okno, poszłam "ostrzec" właściciela, że ktoś inny planował na niego kradzież, dostałam nagrodę i wyszłam mega dumna z siebie, tylko po to by odkryć, że klejnot znikł z ekwipunku -.-
No i denerwuje mnie, że w wielu przypadkach nie da się uniknąć walki i rozlewu - czasem zupełnie niewinnej : ( - krwi.

Gram na poziomie łatwym, bo średnio mnie interesuje użeranie się z walkami, ale i tak parę sprawiło mi problem głównie przez trudności z rozlokowaniem postaci w przestrzeni i rzucaniem skutecznych czarów AoE. Do tej pory nie bardzo wiem jak wykorzystać AoE maga nie grając solo i nie zabijając przy tym połowy drużyny. Czy mag ze zbroją i tarczą na frontlinie jest sensowną strategią? : D

Nie do końca rozumiem, czemu ma służyć motyw z warownią. Po początkowym hype wygląda na to, że działa ona głównie jako źródło wątpliwych przychodów i losowych kupców + bonusów do odpoczynku w dworze. Zatrudniłam najemników, żeby nie było w niej tak strasznie pusto, ale nawet nie chcą ze mną rozmawiać : (
Rasy, klasy i w ogóle setting bardzo mi się podoba, widać że jest to konkretny świat złożony z różnych nacji, targany konfliktami i problemami. Temat przewodni gry, tzn. dusza i jej "choroby" również wydaje się obiecujący.