[Aktualizacja] Avellone obszernie o towarzyszach

Wieści związane z Pillars of Eternity.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Chris Avellone w bardzo wyczerpującej aktualizacji Project: Eternity napisał o swojej specjalizacji: projektowaniu towarzyszy. Całą treść znajdziecie tradycyjnie na Grimuarze, tutaj przytoczę tylko fragment:

Obrazek
Czym zajmowałem się w tym tygodniu? Projektowałem towarzyszy. Mam prawdziwe szczęście, bo przypadło mi w udziale tworzenie towarzyszy zarówno do Eternity, jak i Tormenta – jak to mówią, dwie pieczenie na jednym ogniu. Czy może raczej trzej towarzysze przy jednym ognisku?

Niezmienne fakty na temat towarzyszy

Kilka informacji z dokumentów projektowych Eternity, którymi na początek chcę się podzielić: dzięki wsparciu naszych donatorów w grze spotkamy aż ośmiu pełnowymiarowych kompanów i tyleż samo najemników (w sumie 16 postaci). Jednocześnie w swojej drużynie możesz gościć do 5 bohaterów (szósty raczej nie może się odłączyć – to w końcu twój bohater). Jak łatwo się domyślić, oznacza to mnóstwo pisania.

Zależy nam, aby twoja postać mogła poznać wszystkich potencjalnych towarzyszy przed środkowym punktem fabuły. Jeśli niektórych wprowadzimy zbyt późno, możesz nie mieć czasu na nawiązanie z nimi należytej więzi, lub tak bardzo przywiążesz się do swoich dotychczasowych kompanów, że na nowych nie starczy ci już ani miejsca w drużynie, ani serca.

Każdy z kompanów posiada swoją własną małą historię i powiązane z nią zadania – przygotuj się więc na to, że będą nimi po części kierowały ich własne pobudki. Jak to w życiu.

Na koniec przypomnę jeszcze, że żaden z towarzyszy nie musi się obowiązkowo znaleźć w twojej kompanii. Bierz, kogo chcesz, a jeśli nikt nie będzie ci odpowiadał, zawsze możesz zajrzeć do Hali Awanturników i stworzyć sobie kogoś nowego. A może wolisz grać solo? Decyzja należy tylko do ciebie.
Przy okazji, widać że koncepcja Szyfranta spodobała się nawet samemu MCA i to on zajmie się projektowaniem towarzysza lub towarzyszki tej właśnie klasy  ;)
Ostatnio zmieniony ndz sty 05, 2014 5:37 pm przez Darnath, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArhibaldWest
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 45
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 5:47 pm

W sumie nic nowego. Oprócz tego pomysłu z łączenie umiejętności dwóch postaci o tej samej klasie, który wydaje się być interesujący.
MarekJ
Redakcja
Posty: 5
Rejestracja: ndz gru 07, 2014 2:41 pm

Czekam z niecierpliwością na więcej informacji o towarzyszach; czy będą tak zróżnicowani jak w P:T czy twórcy pójdą bardziej w stronę koncepcji z Icewind Dale i Świątyni Pierwotnego zła. Szczerze mówiąc, nie jestem zwolennikiem idei tworzenia sobie towarzysza od podstaw - z pozoru wydaje się to niezwykle interesujące, ale w praktyce okazuje się, że to postać zupełnie bez charakteru - jeśli nawet jakieś skrypty odpowiedzi są do niej przypisane, okazują się zupełnie beznamiętnie albo w najgorszym razie niepasujące do osobowości, jaką mu przypisaliśmy. No, ale liczę na to, że Avellone dając możliwość stworzenia kompana rozwinie też świetnie interakcje z drużyną, którą sam stworzy ;)
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości