[Aktualizacja] Świat Eternity

Wieści związane z Pillars of Eternity.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Aedyr - Ludzie z rozległego Imperium Aedyr i ich kolonie, Dyrwood i Readceras. Aedyr dosłownie tłumaczy się jako "Wiele Jeleni", ale znaczy "Ludzie Jeleni" (People of the Deer), i dotyczy mającego 2,500 lat starego plemienia, które stworzyło królestwo 600 lat temu. Połączyło się z elfickim królestwem Kulklin w 2399 AI (Anni Iroccio). Pośród Aedyrczyków, nie ma szczególnego zróżnicowania między ludźmi, a elfami. Przez ich bliski kontakt i integrację niezależnie od różnic psychologicznych (jak na przykład dłuższe życie elfów), ich kultura i system prawny rozwinął mnóstwo unikalnych koncepcji jak haemneg czy ceremionalne małżeństwa. Etnicznie Aedyr (w większości ludzie i elfy) mają jasną skórę i wiele odcieni kolorystyczny oczu i włosów, gdzie niebieski i zielony jest najbardziej powszechny. Pośród innych kultur, ubrania Aedyrczyków znane są z relatywnie prostych w tkaniu - często korzystając z dużych kolorowych pasków lub kratek - wzorów i akcentów.

Anni Iroccio - Rok Iroccio. To powszechnie wykorzystywany kalendarz w Dyrwood i jego okolicach. Ma zaledwie 150 lat i pochodzi od Vailian, ale został zaadoptowany przez obywateli Dyrwood i wiele otaczających obszarów, głównie z uwagi na to, że kalendarz Aedyrczyków jest beznadziejnie nieprecyzyjny. Chociaż kalendarz Iroccio został zastąpiony wcześniej kalendarzem Vailian, twórca, Iroccio rozpoczął go od tego samego momentu co jego poprzednicy. Obecnie mamy 2823 AI.

Biamhac - Najgroźniejsze zjawisko Eir Glanfath, biamhaki to "dusze wiatru", które powstają z przeklętych ruin, rozdzierając dusze z ciał ich właścicieli. Pojawiają się nagle i bez ostrzeżenia, zostawiając ofiarom niewiele nadzieji na ucieczkę. Ludzie z silnymi duszami nie są podatni na biamhaki, ale indywidualności natychmiastowo przechodzą w stan śpiączki. Odkrycie licznych biamhaków w Eir Glanfath podczas ich wczesnej eksploracji doprowadziło do śmierci tysięcy Aedyrczyków.

Dyrwood - Ściśle mówiąc, północno-zachodni las od rzeki Bael.

Dyrwood, Wolny Palatynat – niezależna nacja, która była pierwotnie kolonią, a później stała się wielkim, zdalnym księstwem Imperium Aedyru. Dowodzeni przez księcia Admetha Hardeta sukcesywnie walczyli o swoją niepodległość w niezwykle ciężkiej kampanii kolonizowania niebezpiecznych ruin Eir Glanfath.  Wbrew faktowi,  że nie są już - mówiąc poprawnie - palatynatem (ani księstwem), ludzie Dyrwood wciąż nazywają ich dom „Wolnym Palatynatem” z czystej dumy. Większość mieszkańców Dyrwood to Aedyrscy ludzie, elfy i krasnoludy, ale wielu z nich to kulturowo zintegrowani orlanie czy dzieci elfów Glanfathan. Niezależnie od tego, że stoczyli wojnę z Imperium Aedyru w przeszłości, są dzisiaj partnerami handlowymi, choć zachowały się stare urazy. Ich ciągłym punktem spornym jest eksploracja i kolonizacja Eir Glanfath, którą Aedyr wciąż forsuje, oficjalnymi i nieoficjalnymi drogami.

Eir Glanfath – imię, które zostało nadane nieokreślenie staremu królestwu elfów, które pokrywało całe tereny leśne na południowy-wschód od Rzeki Bael. Chociaż nie byli technologicznie zaawansowani w porównaniu do współczesnych cywilizacji, udało im się przeprowadzić szereg architektonicznych i astronomicznych osiągnięć, które badacze i uczeni wciąż starają się zrozumieć. Jakikolwiek był zasięg królestwa Eir Glanfath, ruiny tego miejsca były opuszczone przez wieki czy nawet milenia przed przybyciem Vailian i Aedyrczyków. Tak zwane leśne elfy „Glanfathan” nie miały żadnej kulturalnej więzi z królestwem i wolały żyć w koczowniczych społecznościach, aniżeli starych strukturach budowlanych. Nikt nie rozumie ruin Eir Glanfath, a przeszła błędna interpretacja ich znaczenia stała się zarzewiem dwóch konfliktów o małej skali: Wojny Złamanego Kamienia (Broken Stone War) i Wojny Czarnych Drzew (The War of Black Trees), gdzie ta druga zakończyła się pożarem, który skonsumował szeroki obszar Dyrwood.

Eothas – Aedyrska nazwa dla boga światła i odkupienia. Chociaż kult Eothas jest wciąż popularny w Imperium Aedyru i Readceras, wiara została zakazana w większości miast Dyrwood przez wydarzenia związane z Wojną Świętych, która miała swój moment kulminacyjny w Cytadeli Godhammera. Mimo, że Eothas niegdyś regularnie porozumiewał się ze swoimi wiernymi, nie zrobił tego od czasu zniszczenia Świętego Waidwen w Bitwie Godhammera 200 lat temu.

Hylspeak – stary dialekt Aedyran, którym posługują się wyłącznie wiejskie społeczności i starsze elfy w najważniejszych strategicznie rejonach Aedyru. Gramatycznie jest niemal identyczny do Aedyriańskiego, ale zawiera liczne archaizmy, które zniknęły z współczesnego języka lub w czasie nabrały innych znaczeń. Mówcy współczesnego Aedyriańskiego mogą zrozumieć Hylspeak, ale czasami może być mylący. Hylspeak można usłyszeć powszechnie w pieśniach ludowych i wierszach, które przetrwały przez wieki. Niektórzy ludzie łączą spontaniczne porozumiewanie się Hylspeak z przebudzonymi duszami. W rezultacie przesądni ludzie często wpadają w szał kiedy słyszą ten dialekt, obawiając się, że ich dusze przez to zaczną wspominać przeszłe żywoty.

Magran – Aedyrskie imię dla bogini wojny i ognia. Jej kapłani często korzystają z broni palnej, a niektórzy pomogli skonstruować „Godhammera” bombę wykorzystaną do zniszczenia Świętego Waidwen. Po Wojnie Świętych, stała się najpopularniejszą wiarą w Dyrwood. W Aedyr, jej symbolem jest płomień, ale w Dyrwood to płonąca bomba. Wyznawcy Magran są prześladowani w Readceras.

Orlanie – rasa istot osiedlająca głównie północne, umiarkowane klimaty, ale również dalekie południe Dyrwood. Fizycznie są znane z niskiego wzrostu, dwóch-odcieni skóry i niezwykle wielkich, włochatych uszu. Z uwagi na ich wzrost, orlanie stają się ofiarami i są marginalizowani przez większość kultur, z którymi mają kontakt. W wyniku czego, ciężko znaleźć większe społeczności orlan, a większość z nich od wieków systematycznie wycofywało się do silnie zalesionych środowisk.  Wiele społeczności Orlan zaadoptowało również brutalne taktyki partyzanckie włączając w to stosowanie pułapek i trucizn w otaczającym środowisku. W efekcie czego, nawet orlanie wychowywani w miejskich kulturach często dzielą paskudną reputację swoich braci.

Readceras, Pokutniczna Regencja Readceras (kolejne bardzo nieoficjalne tłumaczenie The Penitential Regency) – kościelna/duchowa nacja, która była pierwotnie Aedyrską kolonią, a później teokratyczną dyktaturą (Boskim Królestwem Readceras). Dwa wieki temu popularny religijny ruch omamił i zbuntował wieśniaków, czego powodem był upadek narodowego targu vorlas (kwiat wykorzystywany do produkcji fioletowego barwnika), pogłębiającego się ubóstwa i ogólnych niepokojów społecznych. Przywódcą ruchu był farmer o imieniu Waidwen, który twierdził że bóg światła Aedyru, Eothas przemówił do niego we śnie i kazał mu ukarać burmistrza kolonii za doprowadzenie ludzi do ruin. Sukces Waidwena doprowadził do jego rzekomej transformacji w żyjące ‘naczynie’ Eothasa, a w efekcie stał się pierwszym i jedynym „boskim królem” kraju. Jego rządy były następstwem czystek w szeregach heretyków i wyznawców innych wiar w całej nacji. Wydarzenia związane z tymi czystkami doprowadziły do Wojny Świętych w Dyrwood, która nieformalnie zakończyła się w 2618 AI, kiedy Waidwen został zniszczony przez masywną bombę na północ od Cytadeli Halgota (popularnie nazywaną Cytadelą Godhammera).

Svef – jest Aedyrskim imieniem dla silnego narkotyku produkowanego z jagód niewielkich krzaków, które rosną w suchych, oddalonych górach Tal Kness. Svef prowadzi do halucynacji i, według niektórych pozwala ludziom do zobaczenia ich własnej duszy. Narkotyk był wykorzystywany w Aedyr od dawna, ale jest częściej stosowany w Dyrwood z uwagi na częsty handel z kupcami Vailian.

Vailian/Vailianczycy – Większość pochodzi z Republiki Vailian, federacji niezależnych miast, utworzonych z pierwotnych kolonii Wielkiego Imperium Vailii. To potężna siła kupiecka południowej półkuli, handlująca z większą ilością partnerów niż wszystkie inne nacje czy imperia. Pięć miast jest uważana za „wielkie” republiki, mające większą moc podczas głosowań w radzie wyborczej: Spirento, Ancenze, Selona, Ozia i Revua. Federacja jest szerzej znana za swój dostęp do większości głównych zasobów świata, włączając w to niewolników i za swój zwyczaj imponowania (porywania) cudzoziemców do służby na okrętach. Etnicznie Vailianie (ludzie i nieliczni krasnoludzie) mają czarno-brązową skórę i ciemnio-brązowe włosy. Najczęściej mają brązowe albo czarne oczy, chociaż czasami są również zielone, piwne czy szare.  Vailianie są dumni ze swoich świetnie wykonanych i misternie udekorowanych ubrań, często z rzadkich materiałów i farb, do których mają łatwy dostęp.
Ostatnio zmieniony ndz sty 05, 2014 4:12 pm przez Darnath, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości