Problem ze zmodowaniem gry

Problem techniczny? Zębatka się zacięła? Napisz, poradzimy.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Greggory4444
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 02, 2014 7:03 pm

Cześć!

Staram się zmodować Planescape'a (2cd, PL) do zjadliwej rozdzielczości. Wykonałem wszystkie kroki podane w tym poradniku (klik: http://grimuar.pl/planescapetorment/optymalizacja-gry) i natrafiam niestety na pewien problem, pomimo paru podejść. Gra upgrade'uje się do rozdzielczości optymalnej mojego laptopa (3200x1800), ale myszka zostaje zablokowana na standardowej rozdzielczości (link).
Obrazek
http://speedy.sh/xnVe8/PT.png

Wszystkie mody zainstalowałem poprawnie. Gra bez zmienionej rozdzielczości działa. Po zmodowaniu jestem w stanie wejść w "nowe życie" klikając "n", ale punktów nie mogę już przydzielić. Przy próbie zadziałania z niższą, kompatybilną rozdzielczością problem był analogiczny.
W kwestii sprzętu: operuję na Lenovo Yoga 2 pro z windowsem 8.1.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc!
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2014 9:03 am przez Greggory4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Cześć!

Hmm, pierwszy raz ktoś zgłasza podobny błąd.
Próbowałeś może uruchomić Tormenta w oknie? (tzw. windowed mode) - czy to pomaga?
(skrót gry -> właściwości -> cel docelowy np. "C:\Torment" na "C:\Torment" -window)

Swoją drogą, całkiem niezła rozdzielczość optymalna!

Co do śladów kursora, znalazłem coś takiego - w torment.ini (zapisz sobie kopię), zmień:
SoftBitFast=1
Software Biting set ON
Software Mirroring set OFF
Software Transparency set OFF
Jakieś efekty?

Ew. czy w przypadku mniejszej rozdzielczości (np 1680 na 1050) problem jest identyczny?
Awatar użytkownika
Greggory4444
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 02, 2014 7:03 pm

Niestety, brak zmian przy użyciu window mode :/
Udało mi się uwolnić myszkę instalując pst-drawfix, ale dalej zostawia ona ślady. Nie do końca rozumiem co mam zmienić w torment.ini, bo nie jestem w stanie znaleźć tych linijek (mam podobne nazwy, ale w skrótach:
SoftSrcKeyBltFast=0
SoftBltFast=0
SoftSrcKeyBlt=0
SoftBlt=0
SoftMirrorBlt=0
Czy to je mam przestawić? I na jakie wartości?

Dodatkowe info:
Zatrzymałem się teraz na zainstalowaniu widescreen mode'a (3200x1800) i jest stabilny, ale z przerzuceniem filmików i wszystkich okienek (ekwipunek, postaci) do lewego górnego rogu i są za małe do realnej obsługi. Podobnie z okienkiem rozmów. Problem z "uwięzioną" myszką pojawiał się po instalacji GhostDog's-PST-UI. Po zainstalowaniu pst-drawfix mysz jest wolna (ale dalej zostawia ślady). Jednak po zainstalowaniu pst-drawfix po wyborze "nowe życie", rozdysponowaniu punktów i ekranie wczytywania gra wyrzuca mnie na pulpit z komentarzem "An Assertion failed in F:\Torment\Source\baldur\ChUI.cpp at line number 917"

Nie wiem do czego dysk F: miałby się odnosić. Do grania używam obrazu CD 2 puszczanego w wirtualnym dysku E:.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Przepraszam, że tak późno, najpewniej już sobie poradziłeś.
Udało mi się uwolnić myszkę instalując pst-drawfix, ale dalej zostawia ona ślady. Nie do końca rozumiem co mam zmienić w torment.ini, bo nie jestem w stanie znaleźć tych linijek (mam podobne nazwy, ale w skrótach:
SoftSrcKeyBltFast=0
SoftBltFast=0
SoftSrcKeyBlt=0
SoftBlt=0
SoftMirrorBlt=0
Czy to je mam przestawić? I na jakie wartości?
0 jest wyłączone, 1 jest włączone (on i off)

W przypadku assertion failed, znalazłem coś takiego http://www.shsforums.net/topic/39218-pl ... on-failed/

Jeden z forumowiczów pisze tam:
First of all, install the game to C:\Games\PST -folder so it has nothing to do with the Program Files or Program Files (x86) -folders. Next open the torment.ini and look at the lines after the [Alias] -header, the file paths should be where your game is at, not to D: drive from which you would get the error.
Sprawdź czy po instalacji Tormenta na dysku F:, w torment.ini masz poprawne ścieżki (ctrl + f "Alias"), czyli też do F.
Te techniczne mankamenty są czasami trudne do obejścia, ale mam nadzieję, że się nie poddasz :)
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości