Blackguards - turowy cRPG i drużyna recydywistów

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Parę dobrych miesięcy temu wspominaliśmy o ciekawych cRPG-ach, które miały się pojawić w 2013 (większość została niestety przełożona na przyszły rok). Jednym z nich był Blackguards, a to dzięki dość nietypowej drużynie - krasnolud z nerwicą, heretyczka, mag cudzołożnik...
Co się dzieje, gdy jedyna nadzieja dla zagrożonego świata leży nie w rycerzach w lśniących zbrojach, ale zwykłej bandzie degeneratów? Gracz wcieli się w rolę skazanego mordercy, który z pomocą towarzyszy o równie wątpliwej moralności będzie zmuszony ocalić świat przed mrocznym niebezpieczeństwem.
Cały skład przedstawiony na: http://grimuar.pl/news/blackguards-pija ... lud-z-adhd

[youtube]http://www.youtube.com/watch?list=UUJc- ... r_embedded[/youtube]
Awatar użytkownika
Ghoster
Global Moderator
Posty: 497
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:08 pm

O ile pomysł na postaci godny pochwały, o tyle sama gra wygląda moim zdaniem jak Diablo 3, co raczej nie jest komplementem. Nawet dźwięki przypominają tę produkcję.
Obrazek
Awatar użytkownika
ArhibaldWest
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 45
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 5:47 pm

Dostęp do bety możliwy jest na steam, ale kosztuje dość drogo.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Tak, to tak zwany "early access". Opinie środowisk miłośników tego typu gier (taktyczny RPG) są podzielone pod tym względem: jedni zachwalają system walki, który jest ponoć bardzo skomplikowany i ciekawy, drudzy skarżą się na zmarnowany potencjał, bo mimo że to drużyna największych łajdaków, to zachowują się jak klasyczni bohaterowie.

Przyjdzie pewnie sprawdzić w styczniu jak jest naprawdę.
O ile pomysł na postaci godny pochwały, o tyle sama gra wygląda moim zdaniem jak Diablo 3, co raczej nie jest komplementem. Nawet dźwięki przypominają tę produkcję.
To dotyczy chyba wszystkich obecnych produkcji 3D z taką kamerką. Dla mnie wszystkie shootery w danym roku wyglądają identycznie, wszystkie strategie (w przedziale czasowym) są do siebie zbliżone wizualnie. RPGi końca XX wieku też były podobne.

Poza tym, skoro warstwa wizualna jest już sprawdzona i zyskała zainteresowanie graczy, to czemu nie? Mnie tam Diablo nie podobało się nie przez grafikę (w dwójce też była okropna), ale przez brak ciekawej treści (zresztą, czego głupi tam szukałem?).
Awatar użytkownika
Ghoster
Global Moderator
Posty: 497
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:08 pm

Należy przede wszystkim odróżnić grafikę od ogólnego wyglądu gry, ponieważ gra może mieć słabą jakościowo grafikę, ale wciąż wyglądać świetnie (Fallout, Starcraft, Diablo 2 moim zdaniem, cholera, nawet Wasteland), a z kolei inna może mieć dobrą grafikę, a nie będzie wyglądać dobrze (vide Diablo 3), co jest kwestią nie ilości poligonów, a projektu modeli czy oświetlenia. Od, tutaj nawet taki obrazek:

Obrazek

Dorzucić do tego tylko lekką zmianę modeli i gra wyglądałaby już w miarę przystępnie.

Tak samo uważam, że każda dzisiejsza strzelanka wygląda tak samo (ba, tak od czasów Dooma 3 praktycznie każdy FPS jest identyczny), a jedynie w 2007 wyrwał się z tego Unreal Tournament 3, który nawet nie był w swoim czasie jakiś wyjątkowo zaawansowany graficznie, po prostu panowie od Unreal Engine postanowili, że mimo wszystko niedoskonałości modeli można zasłonić świetnymi efektami świetlnymi.
Obrazek
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości