Gloria Victis - MMO z prawdziwym RPG!

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
bartold
Grzebiący Słowa
Grzebiący Słowa
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 10, 2013 11:57 am

Hej!

Miło mi powitać społeczność Grimuaru! Niektórzy mogą mnie kojarzyć jeszcze z czasów phx.pl. Tak jak już rozmawiałem z Darnathem, chciałbym opisać pewien polski projekt, w którym mam zaszczyt brać udział - niektórym z Was już nieco o nim wspominałem, pozwolę sobie natomiast trochę rozwinąć temat.

Projekt, o którym piszę, to Gloria Victis - polska produkcja MMORPG, będąca odpowiedzią na zalew identyczych koreańskich klonów. Jako gracze mamy dość faktu, że człon RPG ogranicza się w produkcjach MMO do statystyk postaci, bohater bez zmęczenia wymahuje trzymetrowym mieczem, a walka sprowadza się do klikania - i to właśnie chcemy zmienić!

Gloria Victis to gra MMORPG osadzona w średniowiecznym świecie z elementami low fantasy, której głównym założeniem jest realizm. Podstawą jest dedykowany system walki non target, wymagający od gracza umiejętności. Ponadto gra zawiera zmienną pogodę i pory roku, realistyczne wyposażenie, jakiego używano w średniowieczu, realistyczny system fizyczny, zróżnicowaną rozgrywkę zarówno dla PvE, jak i PVP, nieliniowe questy oparte na rozbudowanym systemie reputacji i niezwykłe bitwy pomiędzy całymi państwami. Świat gry to alternatywna wizja Europy między X a XV wiekiem z analogicznymi dla tego okresu nacjami.

Co oferuje Gloria Victis? W skrócie:

1. Free to Play - Wystarczy ściągnąć grę, by przenieść się do zachwycającego średniowiecznego świata Glorii Victis! Mikrotransakcje nie determinują przebiegu rozgrywki, gdyż dotyczą kosmetycznych zmian, ewentualnie pozwalają szybciej uzyskać dostęp do pewnych rzeczy.

2. Niespotykany realizm - architektura lokacji wzorowana jest na rzeczywistych budowlach z okresu X-XV w. Otwarty świat gry - dopieszczone, ogromne przestrzenie bez sztucznych barier - zamieszkany jest ponadto przez zwierzynę, której spodziewalibyśmy się w danej lokacji - w gęstej puszczy, na pustyni czy na polach uprawnych. Uzupełnieniem są elementy low-fantasy, jak choćby istoty i rytuały wzorowane na rzeczywistych wierzeniach z okresu średniowiecza. Gracz nie uświadczy natomiast latających kul ognia i wielkich bitew na czary - magia ma być elitarna i oparta na iluzjach czy klątwach. Realizm dotyka także sfery wyposażenia i walki, w związku z czym w projekcie aktywnie biorą udział konsultanci - historycy i odtwórcy historyczni okresu średniowiecza.

3. Dojrzała, nieliniowa i rozbudowana na miarę klasycznego cRPG warstwa fabularna, powstająca we współpracy z legendami polskiego słowa pisanego - Jacka Komudy i Macieja Jurewicza.
Marzymy o MMO, w którym człon RPG nie będzie jedynie dodatkiem - dlatego udostępniamy graczom 10 różnych rzemiosł, z których każde wymaga od gracza innych umiejętności oraz rozwinięty system reputacji, od którego zależeć będzie nastawienie NPC-ów do postaci gracza. Marzymy o MMO, w którym każdy quest to odrębne doświadczenie, a nie losowo generowane zadania w konwencji “znajdź-zabij-przynieś”. Marzymy o MMO, w którym dialogi warto czytać, a historię zgłębiać. I tym właśnie kierujemy się, tworząc Glorię Victis!

4. Walka w dedykowanym systemie Non-Target. Walka to nie tępe masakrowanie klawiatury i klikanie prawym przyciskiem myszy. Gloria Victis jest grą, w której gracz sam wyprowadza cios w odpowiednim kierunku i z właściwego dystansu. Ponadto gracz, oprócz podstawowych ataków, będzie mógł pokonać swych wrogów wymyślnymi technikami. Przewagę da również wybór właściwej taktyki, a także zajęta przed walką pozycja. Dbając o realizm nie możemy jednak pozwolić na bezustanne machanie mieczem w pełnej zbroi płytowej - Twoja postać się męczy!

5. Walka z siodła - System walki z siodła w Glorii Victis jest unikalny i trudniejszy niż walka pieszo – wszak jeździec porusza się znacznie szybciej niż piechur, musi ponadto zgrać uderzenie z rytmem ruchu wierzchowca. Jest to jednak kunszt, który warto opanować – odpowiednio wykorzystany, zapewnia w walce niezrównaną przewagę.

6. Dynamiczny system pogody i pór roku - Pogoda w Glorii Victis jest zmienna jak kaprysy bogów, doświadczysz więc nocy i dnia, lata i zimy, słońca i deszczu. System pogody wpływa również na możliwości gracza, zaczynając od tak oczywistych czynników jak widoczność czy mobilność, a kończąc na właściwościach broni i wierzchowców.

7. Rozbudowane systemy i opcje PvP - Czy walczysz o honor i chwałę na bezpiecznej arenie, czy w pojedynku na śmierć i życie, czy wreszcie w epickim starciu podczas oblężenia zamku – w Glorii Victis znajdziesz opcję PvP na każdą okazję.

---

Jesteśmy niezależnym studiem - bez wielomilionowego budżetu, którym dysponują studia tworzące taśmowo kolejne klony WoW-a, tworzymy grę, w którą sami chcielibyśmy zagrać. Nie odcinamy się jednak od naszej społeczności - liczymy się z opiniami i sugestiami graczy, gdyż to dla nich powstaje Gloria Victis. Dlatego już od najwcześniejszych etapów produkcji - od wersji Pre-Alpha - dajemy Wam możliwość bezpośredniego śledzenia postępów w pracach. Dostęp można uzyskać poprzez wsparcie finansowe, aktywną promocję lub inne formy wsparcia oraz w konkursach.

Stale poszukujemy także osób, które wesprą nas bezpośrednio w realizacji naszego marzenia - grafików, animatorów, programistów, pisarzy, tłumaczy etc. Aplikacje można składać na naszym forum.

Poniżej - krótkie promo z aktualnej wersji, enjoy!

Do zobaczenia na Kickstarterze!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hICRzBgx6SI[/youtube]
___
Help us spread the word!
Gloria Victis. A game developed by gamers. With gamers. For gamers.

http://gloriavictisgame.com/
http://forum.gloriavictisgame.com/
https://www.facebook.com/pages/Gloria-V ... ts&fref=ts
Ostatnio zmieniony czw lis 28, 2013 1:56 am przez bartold, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości