Przy piosence, ladacznicy i szklanicy - Obieżysferskie gadki
Moderatorzy: Moderator, Global Moderator
- ArhibaldWest
- Gorejący Dyskutant
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz cze 09, 2013 5:47 pm
Ma ktoś jakieś doświadczenia z sesji w świecie Numenery?
Cześć Arhi!
(nawiasem, trochę smutno mi z uwagi na to, że w tych podręcznikach korzystano ze "stocków");
---
Czasami mnie boli, że nie możemy napisać o paru rzeczach, które dzieją się w back-endzie redakcji, ponieważ jest nieco za wcześnie (i nie wolno); ale cała redakcja (może nie licząc mnie, ja trochę ostatnio nawalam czasowo) cały czas coś "tworzy", na granicy Planescape'a i Tormenta; i mam nadzieję, że w końcu wam pokażemy tego efekty.
Jak pewnie zauważyliście, trochę odcięliśmy się od newsów związanych z PoE i Tyranny, i nasza uwaga zwrócona jest ostatnio na czymś zupełnie innym (wróciliśmy właściwie do samego źródła naszego hobby). Nie skreślajcie nas jednak z uwagi na niską aktywność, bo dzieje się
Doświadczeń może nie, ale Ania (Corpselight) i ja, jesteśmy w posiadaniu podręczników, jeśli potrzebna jest jakaś dodatkowa wiedza.Ma ktoś jakieś doświadczenia z sesji w świecie Numenery?
(nawiasem, trochę smutno mi z uwagi na to, że w tych podręcznikach korzystano ze "stocków");
---
Czasami mnie boli, że nie możemy napisać o paru rzeczach, które dzieją się w back-endzie redakcji, ponieważ jest nieco za wcześnie (i nie wolno); ale cała redakcja (może nie licząc mnie, ja trochę ostatnio nawalam czasowo) cały czas coś "tworzy", na granicy Planescape'a i Tormenta; i mam nadzieję, że w końcu wam pokażemy tego efekty.
Jak pewnie zauważyliście, trochę odcięliśmy się od newsów związanych z PoE i Tyranny, i nasza uwaga zwrócona jest ostatnio na czymś zupełnie innym (wróciliśmy właściwie do samego źródła naszego hobby). Nie skreślajcie nas jednak z uwagi na niską aktywność, bo dzieje się
- ArhibaldWest
- Gorejący Dyskutant
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz cze 09, 2013 5:47 pm
Wybacz za późną odpowiedź. Pytałem, bo sam niedawno zostałem po raz pierwszy Mistrzem Gry (Warhammer Fantasy 2 ed.) i jestem ciekaw czy grał ktoś w Numenerę. A jeśli tak to jakie miał doświadczenia, co uważa za plusy czy minusy.Darnath pisze:Cześć Arhi!Doświadczeń może nie, ale Ania (Corpselight) i ja, jesteśmy w posiadaniu podręczników, jeśli potrzebna jest jakaś dodatkowa wiedza.Ma ktoś jakieś doświadczenia z sesji w świecie Numenery?
(nawiasem, trochę smutno mi z uwagi na to, że w tych podręcznikach korzystano ze "stocków");
---
Czasami mnie boli, że nie możemy napisać o paru rzeczach, które dzieją się w back-endzie redakcji, ponieważ jest nieco za wcześnie (i nie wolno); ale cała redakcja (może nie licząc mnie, ja trochę ostatnio nawalam czasowo) cały czas coś "tworzy", na granicy Planescape'a i Tormenta; i mam nadzieję, że w końcu wam pokażemy tego efekty.
Jak pewnie zauważyliście, trochę odcięliśmy się od newsów związanych z PoE i Tyranny, i nasza uwaga zwrócona jest ostatnio na czymś zupełnie innym (wróciliśmy właściwie do samego źródła naszego hobby). Nie skreślajcie nas jednak z uwagi na niską aktywność, bo dzieje się
Arhi, w kręgach fanów papierowych RPG, ewidentnym plusem Numenery jest duża elastyczność w tworzeniu i prowadzeniu postaci; z drugiej strony, spotkałem się z zastrzeżeniami, że mechanice brak "zęba". Numenera silnie polega na umiejętnościach i wyobraźni Mistrza Gry.
Sam jednak jeszcze nie grałem, więc wiele nie podpowiem.
Sam jednak jeszcze nie grałem, więc wiele nie podpowiem.
Hej forumowicze, co prawda pojawiło się na stronie, ale nie zapominając o naszym gawędziarskim kącie:
Tekst: Nowy rok w SigilNiech cień Pani zawsze Was omija! Za nami kolejny już rok przygotowań do powstania przeciwko illithidom.
Przyszły rok będzie dla nas wyjątkowy z kilku względów. Po pierwsze czeka nas okrągła, dziesiąta już rocznica istnienia Grimuaru. Po drugie już w lutym do naszych rąk trafi gra, której powstawanie śledziliśmy i dokumentowaliśmy przez ostatnie trzy lata. Pozostałe powody zachowamy na razie dla siebie, żeby nie psuć niespodzianki ‒ wiedzcie jednak, że choć oczywiście ‘idzie nowe’ w postaci T:ToN, czeka nas w tym roku wiele sentymentalnych chwil.
Rok 2016 postanowiliśmy pożegnać również sentymentalnym akcentem, tłumacząc dla Was tekst Montego Cooka (współautora settingu Planescape i twórcy systemu Numenera) „The Day of Grace”, oryginalnie zamieszczony w magazynie Polyhedron w grudniu 1997 roku. Zapraszamy do lektury i jednocześnie życzymy Wam w nadchodzącym roku wszelkiej pomyślności i wielu emocjonujących chwil ‒ czy to w Sigil, czy w Klifach Sagusa, czy w Waszym własnym zakątku Wieloświata :)
Po czterech latach oczekiwania dobiegają końca
Hej ho, kolejne lata za nami.
Dziś stuknęło nam równo 12 lat, a więc trzymając się wieloletniej tradycji, pora coś napisać. Jak pewnie zauważyliście, ocena naszej aktywności skalą szkolną (lub jakąkolwiek inną) byłaby raczej negatywna, ale bierzemy poprawkę na to, że w świecie też nie dzieje się na razie wiele, przynajmniej jeśli mowa o tematach, którymi jesteśmy najbardziej zainteresowani. W ostatnim czasie koncentrujemy się raczej na poprawianiu jakości istniejących zasobów oraz dalszej pracy nad interaktywną mapą Wieloświata. Coraz więcej też piszemy – póki co do szuflady, ale mamy nadzieję wkrótce podzielić się z Wami naszą radosną twórczością.
Patrzymy przy tym z optymizmem na zbliżające się premiery cRPG i przynajmniej do czasu, kiedy ten optymizm nie opadnie (patrzę na Was, Wrota Baldura), będziemy się starali informować Was o nowościach.
Dzięki za te wszystkie spędzone razem lata :)
https://frommetertomeaning.wordpress.co ... -shangyin/
To jest wiersz, którego pierwsze cztery linijki mówił zombie w Kostnicy.
To jest wiersz, którego pierwsze cztery linijki mówił zombie w Kostnicy.
(Może zawierać spoilery :P.)
Interesujące. Powiem szczerze, że chyba nie spotkałem się z tym easter eggiem, albo sobie nie przypominam.
W każdym razie poszperałem i okazuje się że to robotnik zombie #1041 na pierwszym piętrze, na którym widocznie należy użyć umiejętności Gadaj-Kości-Opowieści.
Przytaczam część dialogu.
Bezimienny: "O czym to mówiłeś, kiedy pojawiłeś się po raz pierwszy?"
Zombie robotnik: "Ach, to... ach... to taki wiersz. Trudny do przetłumaczenia. Masz może jakieś inne pytanie?" Uśmiecha się do ciebie niepewnie.
Bezimienny: "Nie... ale chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o tym wierszu."
Zombie robotnik: "No dobrze." Namyśla się przez chwilę, stukając końcówkami kościstych palców o siebie. Po chwili zaczyna mówić raz jeszcze rytmicznym, miarowym głosem:
"Trudno jest spotkać się, jak i trudno się rozstać.
Wiatr północny zelżał; setki kwiatów blakną.
Gdy umrą robaki Wiosny, jedwab nigdy nie wzejdzie.
Gdy świecy wosk stanie się popiołem, ustaną łzy."
Uśmiecha się do ciebie.
Bezimienny: "Interesujące. Co to znaczy?"
Zombie robotnik: "No cóż, ze wstydem przyznaję, że była to subtelna próba powiedzenia... że być może najlepiej byłoby pozostawić dusze umarłych w spokoju. Ja już dłużej nie chcę mieć nic wspólnego z tym..." Duch robi zamaszysty ruch ręką, wskazując wszystko dookoła. "...światem."
To angielskie tłumaczenie które zapodałeś @Ghoster jest lepsze, w grze oryginalnie brzmi nieco gorzej...
"It is difficult to meet as it is difficult to part.
"The north wind has weakened; hundreds of flowers fade away.
"When the Spring worms die, the silk shall never come again.
"When the candle wax becomes ash, tears shall stop."
...za co przeprasza jeden z tłumaczy(?) np. tutaj:
https://web.archive.org/web/20170615115 ... _poem.html
Dodam jeszcze link na yt z owym zombie:
https://www.youtube.com/watch?v=mB6rRkb26fA
Eh, po tylu latach - przynajmniej dla mnie - nadal ciekawostki. Albo chociaż odkopanie czegoś o czym zupełnie zapomniałem.
Aha, może popsuję zabawę ale więcej easter eggów opisanych jest chociażby tu: http://blog.beamdog.com/2017/05/planesc ... -eggs.html
P. S.
Tagi spoiler nie funkcjonują!
Interesujące. Powiem szczerze, że chyba nie spotkałem się z tym easter eggiem, albo sobie nie przypominam.
W każdym razie poszperałem i okazuje się że to robotnik zombie #1041 na pierwszym piętrze, na którym widocznie należy użyć umiejętności Gadaj-Kości-Opowieści.
Przytaczam część dialogu.
Bezimienny: "O czym to mówiłeś, kiedy pojawiłeś się po raz pierwszy?"
Zombie robotnik: "Ach, to... ach... to taki wiersz. Trudny do przetłumaczenia. Masz może jakieś inne pytanie?" Uśmiecha się do ciebie niepewnie.
Bezimienny: "Nie... ale chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o tym wierszu."
Zombie robotnik: "No dobrze." Namyśla się przez chwilę, stukając końcówkami kościstych palców o siebie. Po chwili zaczyna mówić raz jeszcze rytmicznym, miarowym głosem:
"Trudno jest spotkać się, jak i trudno się rozstać.
Wiatr północny zelżał; setki kwiatów blakną.
Gdy umrą robaki Wiosny, jedwab nigdy nie wzejdzie.
Gdy świecy wosk stanie się popiołem, ustaną łzy."
Uśmiecha się do ciebie.
Bezimienny: "Interesujące. Co to znaczy?"
Zombie robotnik: "No cóż, ze wstydem przyznaję, że była to subtelna próba powiedzenia... że być może najlepiej byłoby pozostawić dusze umarłych w spokoju. Ja już dłużej nie chcę mieć nic wspólnego z tym..." Duch robi zamaszysty ruch ręką, wskazując wszystko dookoła. "...światem."
To angielskie tłumaczenie które zapodałeś @Ghoster jest lepsze, w grze oryginalnie brzmi nieco gorzej...
"It is difficult to meet as it is difficult to part.
"The north wind has weakened; hundreds of flowers fade away.
"When the Spring worms die, the silk shall never come again.
"When the candle wax becomes ash, tears shall stop."
...za co przeprasza jeden z tłumaczy(?) np. tutaj:
https://web.archive.org/web/20170615115 ... _poem.html
Dodam jeszcze link na yt z owym zombie:
https://www.youtube.com/watch?v=mB6rRkb26fA
Eh, po tylu latach - przynajmniej dla mnie - nadal ciekawostki. Albo chociaż odkopanie czegoś o czym zupełnie zapomniałem.
Aha, może popsuję zabawę ale więcej easter eggów opisanych jest chociażby tu: http://blog.beamdog.com/2017/05/planesc ... -eggs.html
P. S.
Tagi spoiler nie funkcjonują!
"Przetrwałeś długo, nieśmiertelniku, ale stałeś się ofiarą stworzenia, któremu na imię życie."
Hej Ghost,
fajnie, że wpadłeś! Ostatnio pisałem na Twój e-mail forumowy z linkiem do Discorda, może używasz? Utworzyliśmy kanał i trochę tam przesiadujemy.
fajnie, że wpadłeś! Ostatnio pisałem na Twój e-mail forumowy z linkiem do Discorda, może używasz? Utworzyliśmy kanał i trochę tam przesiadujemy.
Właściwie to tym co zawsze, tułamy się po sferach, śledzimy informacje o PS, od czasu do czasu wpadniemy na coś bardziej kreatywnego i ogarniemy kawałek Wieloświata (klik). Co tam u Ciebie?
-
- Informacje
-
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości