Przy piosence, ladacznicy i szklanicy - Obieżysferskie gadki

Na każdy temat.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
ArhibaldWest
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 45
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 5:47 pm

Ma ktoś jakieś doświadczenia z sesji w świecie Numenery?
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Cześć Arhi!
Ma ktoś jakieś doświadczenia z sesji w świecie Numenery?
Doświadczeń może nie, ale Ania (Corpselight) i ja, jesteśmy w posiadaniu podręczników, jeśli potrzebna jest jakaś dodatkowa wiedza.
(nawiasem, trochę smutno mi z uwagi na to, że w tych podręcznikach korzystano ze "stocków");

---
Czasami mnie boli, że nie możemy napisać o paru rzeczach, które dzieją się w back-endzie redakcji, ponieważ jest nieco za wcześnie (i nie wolno); ale cała redakcja (może nie licząc mnie, ja trochę ostatnio nawalam czasowo) cały czas coś "tworzy", na granicy Planescape'a i Tormenta; i mam nadzieję, że w końcu wam pokażemy tego efekty.

Jak pewnie zauważyliście, trochę odcięliśmy się od newsów związanych z PoE i Tyranny, i nasza uwaga zwrócona jest ostatnio na czymś zupełnie innym (wróciliśmy właściwie do samego źródła naszego hobby). Nie skreślajcie nas jednak z uwagi na niską aktywność, bo dzieje się 8]
Awatar użytkownika
Ribald
Opłakujący Posty
Opłakujący Posty
Posty: 42
Rejestracja: czw mar 26, 2015 9:28 am

Czekamy :)
Awatar użytkownika
ArhibaldWest
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 45
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 5:47 pm

Darnath pisze:Cześć Arhi!
Ma ktoś jakieś doświadczenia z sesji w świecie Numenery?
Doświadczeń może nie, ale Ania (Corpselight) i ja, jesteśmy w posiadaniu podręczników, jeśli potrzebna jest jakaś dodatkowa wiedza.
(nawiasem, trochę smutno mi z uwagi na to, że w tych podręcznikach korzystano ze "stocków");

---
Czasami mnie boli, że nie możemy napisać o paru rzeczach, które dzieją się w back-endzie redakcji, ponieważ jest nieco za wcześnie (i nie wolno); ale cała redakcja (może nie licząc mnie, ja trochę ostatnio nawalam czasowo) cały czas coś "tworzy", na granicy Planescape'a i Tormenta; i mam nadzieję, że w końcu wam pokażemy tego efekty.

Jak pewnie zauważyliście, trochę odcięliśmy się od newsów związanych z PoE i Tyranny, i nasza uwaga zwrócona jest ostatnio na czymś zupełnie innym (wróciliśmy właściwie do samego źródła naszego hobby). Nie skreślajcie nas jednak z uwagi na niską aktywność, bo dzieje się 8]
Wybacz za późną odpowiedź. Pytałem, bo sam niedawno zostałem po raz pierwszy Mistrzem Gry (Warhammer Fantasy 2 ed.) i jestem ciekaw czy grał ktoś w Numenerę. A jeśli tak to jakie miał doświadczenia, co uważa za plusy czy minusy.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Arhi, w kręgach fanów papierowych RPG, ewidentnym plusem Numenery jest duża elastyczność w tworzeniu i prowadzeniu postaci; z drugiej strony, spotkałem się z zastrzeżeniami, że mechanice brak "zęba". Numenera silnie polega na umiejętnościach i wyobraźni Mistrza Gry.

Sam jednak jeszcze nie grałem, więc wiele nie podpowiem.
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Hej forumowicze, co prawda pojawiło się na stronie, ale nie zapominając o naszym gawędziarskim kącie:
Niech cień Pani zawsze Was omija! Za nami kolejny już rok przygotowań do powstania przeciwko illithidom.

Przyszły rok będzie dla nas wyjątkowy z kilku względów. Po pierwsze czeka nas okrągła, dziesiąta już rocznica istnienia Grimuaru. Po drugie już w lutym do naszych rąk trafi gra, której powstawanie śledziliśmy i dokumentowaliśmy przez ostatnie trzy lata. Pozostałe powody zachowamy na razie dla siebie, żeby nie psuć niespodzianki ‒ wiedzcie jednak, że choć oczywiście ‘idzie nowe’ w postaci T:ToN, czeka nas w tym roku wiele sentymentalnych chwil.

Rok 2016 postanowiliśmy pożegnać również sentymentalnym akcentem, tłumacząc dla Was tekst Montego Cooka (współautora settingu Planescape i twórcy systemu Numenera) „The Day of Grace”, oryginalnie zamieszczony w magazynie Polyhedron w grudniu 1997 roku. Zapraszamy do lektury i jednocześnie życzymy Wam w nadchodzącym roku wszelkiej pomyślności i wielu emocjonujących chwil ‒ czy to w Sigil, czy w Klifach Sagusa, czy w Waszym własnym zakątku Wieloświata :)
Tekst: Nowy rok w Sigil
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Po czterech latach oczekiwania dobiegają końca ;)
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Hej ho, kolejne lata za nami.
Dziś stuknęło nam równo 12 lat, a więc trzymając się wieloletniej tradycji, pora coś napisać. Jak pewnie zauważyliście, ocena naszej aktywności skalą szkolną (lub jakąkolwiek inną) byłaby raczej negatywna, ale bierzemy poprawkę na to, że w świecie też nie dzieje się na razie wiele, przynajmniej jeśli mowa o tematach, którymi jesteśmy najbardziej zainteresowani. W ostatnim czasie koncentrujemy się raczej na poprawianiu jakości istniejących zasobów oraz dalszej pracy nad interaktywną mapą Wieloświata. Coraz więcej też piszemy – póki co do szuflady, ale mamy nadzieję wkrótce podzielić się z Wami naszą radosną twórczością.

Patrzymy przy tym z optymizmem na zbliżające się premiery cRPG i przynajmniej do czasu, kiedy ten optymizm nie opadnie (patrzę na Was, Wrota Baldura), będziemy się starali informować Was o nowościach.

Dzięki za te wszystkie spędzone razem lata :)
Awatar użytkownika
Ghoster
Global Moderator
Posty: 496
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:08 pm

https://frommetertomeaning.wordpress.co ... -shangyin/

To jest wiersz, którego pierwsze cztery linijki mówił zombie w Kostnicy. ;)
szef
Gorejący Dyskutant
Gorejący Dyskutant
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 06, 2014 8:33 am

(Może zawierać spoilery :P.)

Interesujące. Powiem szczerze, że chyba nie spotkałem się z tym easter eggiem, albo sobie nie przypominam.

W każdym razie poszperałem i okazuje się że to robotnik zombie #1041 na pierwszym piętrze, na którym widocznie należy użyć umiejętności Gadaj-Kości-Opowieści.

Przytaczam część dialogu.

Bezimienny: "O czym to mówiłeś, kiedy pojawiłeś się po raz pierwszy?"

Zombie robotnik: "Ach, to... ach... to taki wiersz. Trudny do przetłumaczenia. Masz może jakieś inne pytanie?" Uśmiecha się do ciebie niepewnie.

Bezimienny: "Nie... ale chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o tym wierszu."

Zombie robotnik: "No dobrze." Namyśla się przez chwilę, stukając końcówkami kościstych palców o siebie. Po chwili zaczyna mówić raz jeszcze rytmicznym, miarowym głosem:

"Trudno jest spotkać się, jak i trudno się rozstać.
Wiatr północny zelżał; setki kwiatów blakną.
Gdy umrą robaki Wiosny, jedwab nigdy nie wzejdzie.
Gdy świecy wosk stanie się popiołem, ustaną łzy."

Uśmiecha się do ciebie.


Bezimienny: "Interesujące. Co to znaczy?"

Zombie robotnik: "No cóż, ze wstydem przyznaję, że była to subtelna próba powiedzenia... że być może najlepiej byłoby pozostawić dusze umarłych w spokoju. Ja już dłużej nie chcę mieć nic wspólnego z tym..." Duch robi zamaszysty ruch ręką, wskazując wszystko dookoła. "...światem."

To angielskie tłumaczenie które zapodałeś @Ghoster jest lepsze, w grze oryginalnie brzmi nieco gorzej...

"It is difficult to meet as it is difficult to part.
"The north wind has weakened; hundreds of flowers fade away.
"When the Spring worms die, the silk shall never come again.
"When the candle wax becomes ash, tears shall stop."


...za co przeprasza jeden z tłumaczy(?) np. tutaj:
https://web.archive.org/web/20170615115 ... _poem.html

Dodam jeszcze link na yt z owym zombie:
https://www.youtube.com/watch?v=mB6rRkb26fA

Eh, po tylu latach - przynajmniej dla mnie - nadal ciekawostki. Albo chociaż odkopanie czegoś o czym zupełnie zapomniałem. :D

Aha, może popsuję zabawę ale więcej easter eggów opisanych jest chociażby tu: http://blog.beamdog.com/2017/05/planesc ... -eggs.html

P. S.
Tagi spoiler nie funkcjonują!
"Przetrwałeś długo, nieśmiertelniku, ale stałeś się ofiarą stworzenia, któremu na imię życie."
Awatar użytkownika
Ghoster
Global Moderator
Posty: 496
Rejestracja: sob paź 13, 2012 8:08 pm

Co tam, skurle? Czym się dzisiaj zajmujecie?
Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Hej Ghost,
fajnie, że wpadłeś! Ostatnio pisałem na Twój e-mail forumowy z linkiem do Discorda, może używasz? Utworzyliśmy kanał i trochę tam przesiadujemy.
Ghoster pisze: ndz lip 19, 2020 10:57 am Co tam, skurle? Czym się dzisiaj zajmujecie?
Właściwie to tym co zawsze, tułamy się po sferach, śledzimy informacje o PS, od czasu do czasu wpadniemy na coś bardziej kreatywnego i ogarniemy kawałek Wieloświata (klik). Co tam u Ciebie?
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość