Eternity – Rasa ‘godlike’ i tryby gry

Następna aktualizacja Project: Eternity dotyczy autorskiej rasy godlike (przyjmiemy tłumaczenie “boscy”) oraz opcji wyboru trybów gry. W aktualizacji Josha Sawyera czytamy między innymi: “(…) chcemy również przedstawić rasę “Boskich”. Wcześniej opisaliśmy ich jako podobnych do humanoidalnych “sferotkniętych” z D&D: aasimarów, diabelstw, genasi (naznaczonych przez żywioły). To całkiem dobry opis, ale te indywidualności są inaczej postrzegane przez różne frakcje, wiary, kultury świata Projektu Eternity. Boscy zostali “pobłogosławieni” przez narodzinami przez jednego lub wiele bóstw tego świata.”

Tryby rozgrywki

Uwielbiamy dawać graczom opcje: możliwości tworzenia bohatera, opcje osobowościowe i opcje fabularne – wszystkie możliwości, którymi chciałbyś się pobawić. Rozumiemy również, że wielu graczy chce dostosować swoje doświadczenia do własnego RPG’owego gustu. Fanów gier fabularnych łączy podobne podłoże, ale w widocznych kwestiach mechanicznych i w złożoności jaka gra ma oferować, otrzymujemy ogromne spektrum różnych opinii. W wielu przypadkach nie widzimy problemu w zaoferowaniu możliwości włączania indywidualnych udgodonień lub ich wyłączania, więc chcemy wdrożyć te możliwości, skoro zasoby nam na to pozwalają.

Dodatkowo, nawet pośród szeregów RPGowych superfanów, istnieje podzbiór graczy, którzy potrzebują większych wyzwań. Chcą wszystkie opcje trudności włączone na poziom “Jestem pro”. Zbiorowo pracowaliśmy nad wieloma tego typu wyzwaniami w przeszłości i podobały nam się wyniki. Project Eternity jest więc odpowiednim miejscem na wdrożenie rozmaitych opcji trudności w formie trybów gry, które gracze mogą wybrać na początku przygody. Przyjęliśmy trzy różne tryby, które chcemy rozwijać i które również pozwalają na włączenie rozmaitych opcji na indywidualnych poziomach gry: Poziomie Eksperckim (ang. Expert Mode), Żelaznej Próbie (Trial of Iron), i Ścieżce Potępionych (Path of the Damned).

Poziom ekspercki wyłączy wszystkie podstawowe łatwe w obsłudze elementy rozgrywki jak wyświetlanie progów umiejętności, modyfikatorów reputacji, i podobne “pomocniczne” informacje. W podobnym stylu jak Hardcore Mode w Fallout: New Vegas, poziom ekspercki włączy również bardziej wymagający tryb gry, w czasie walki i poza nią.

Jeżeli zgadliście, Żelazna Próba to coś w rodzaju Trybu Ironmade ze Świątyni Pierwotnego Zła. Jeżeli włączycie Żelazną próbę, macie jedną opcje zapisu rozgrywki w czasie całej kampanii… lub dopóty umrzecie. A jeżeli Wasi bohaterowie polegną, Wasz stan gry zostanie skasowany.

Ścieżka Potępionych to duchowy następca Serca Furii znanego z Icewind Dale (…) Jeżeli wejdziesz do obszaru na łatwym poziomie, możliwe że czarodzeje będą zastąpieni słabymi wojownikami. Jeżeli wejdziesz do tego obszaru na poziomie trudnym, możliwe że czarodzieje będą wspierani przez jednego albo dwóch twardych przeciwników. Ze Ścieżką Potępionych wszystko się zmienia. Możesz napotkać wszystkich przeciwników na wszystkich poziomach trudności, a mechanika walki jest dostosowana do takiego stopnia, aby każda potyczka była bardziej brutalna dla każdego z zaangażowanych.

Pierwsze pytanie które możesz zadać brzmi “Czy mogę włączyć różne wyzwania naraz”. Oczywiście, że możesz. Muszą być wybrane na początku gry, ale jeżeli chcesz grać z dwoma albo trzema naraz, to nie widzimy problemu. Jeżeli nie jesteś pewien, które elementy rozgrywki chcesz włączyć, poziom podstawowy pozwoli zaimplementować możliwość włączenia lub wyłączenia indywidualnych opcji.

Rasa ‘Boskich’

Razem z tymi opcjami, chcemy również przedstawić rasę “Boskich”. Wcześniej opisaliśmy ich jako podobnych do humanoidalnych “sferotkniętych” z D&D: aasimarów, diabelstw, genasi (naznaczonych przez żywioły). To całkiem dobry opis, ale te indywidualności są inaczej postrzegane przez różne frakcje, wiary, kultury świata Projektu Eternity. Boscy zostali “pobłogosławieni” przez narodzinami przez jednego lub wielu bóstw tego świata. Chociaż ich wygląd się różni, są niezaprzeczalnie obcymi dla każdego kto im się dobrze przyjrzy. Czasami reakcje jakie otrzymują na swoją obecność są wyjątkowo pozytywne. Wielokrotnie jednak wyjątkowo negatywne. Fizyczne “dary’, które czynią ich “Boskimi” zawsze przychodzą z supernaturalnymi błogosławieństwami (i klątwami).

Możesz zadać teraz pytanie: “Hej, co z innymi rasami, które zostały już sfinansowane?” Te rasy są cały czas w procesie tworzenia – nie mogą być tak łatwo opisane jak “coś w deseń sferotnięktych”. Będziemy mieli dla Was więcej informacji w niedalekiej przyszłości. Dziękujemy jeszcze raz za Wasze wsparcie, cierpliwość i pytania.

źródło: http://www.kickstarter.com/projects/obsidian/project-eternity/posts

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz