Torment: Tides of Numenera

Torment – Interfejs na miarę Dziewiątego Świata

W najnowszym wpisie Eric Schwarz opowiada o postępie prac nad interfejsem oraz o nowej kampanii poświęconej Wasteland 3.
  • Torment – Interfejs na miarę Dziewiątego Świata

Rok 2017 coraz bliżej, w związku z czym prace nad Tormentem wchodzą w fazę ostatnich szlifów. Twórcy wprowadzają wiele zmian, której mają zmienić grę z „możliwej do przejścia” na „wspaniałą”. Najnowsza aktualizacja przybliża nam szereg usprawnień interfejsu:



Okno konwersacji – zgodnie z sugestiami graczy będzie ono domyślnie pokazywać początek nowej partii tekstu zamiast końca, dzięki czemu podczas rozbudowanych rozmów nie trzeba będzie przewijać okna do góry.



„Otrzymano przedmiot” – gdy otrzymamy przedmiot podczas rozmowy, obok okna konwersacji wyświetli się drugie, w którym będziemy mogli od razu zobaczyć podarunek, zamiast skręcać się z ciekawości do końca dialogu.



Dodatkowe efekty – wprowadzono dodatkowe efekty graficzne i dźwiękowe, które będą nas informowały o zdobyciu doświadczenia albo zagłębieniu się w któryś z Nurtów.

Twórcy wprowadzili również kilka zmian w interfejsie walki. Podzielili umiejętności na te, które pochłaniają akcję ruchu i te, które pochłaniają akcje ataku, i umieszczono je w osobnych menu. W każdej chwili gracz będzie mógł sprawdzić ich dokładne opisy oraz dowiedzieć się więcej o efektach specjalnych, jakie mogą wywołać. Kolejnym usprawnieniem jest krąg wokół postaci, pokazujący zasięg aktualnie wybranej zdolności. Oprócz tego będzie można włączyć porady, które wyjaśnią zawiłości systemu Numenera, a nawet zdradzą niektóre sposoby na rozwiązanie konfliktu. Jest szansa, że zmiany te będziemy mogli ocenić jeszcze przed premierą, ponieważ twórcy planują wypuścić kolejną wersję beta. W najbliższym czasie powinniśmy usłyszeć więcej informacji na ten temat.

Ziemia za miliard lat – nowy zwiastun



Wasteland 3

W najnowszej aktualizacji możemy również przeczytać, że inXile zaczyna zbierać pieniądze na kolejną grę - Wasteland 3. Twórcy zapewniają, że w żaden sposób nie wpłynie to na premierę Tormenta, ponieważ wielu artystów i tak już wykonało swoją część prac nad T:ToN i mogą bez przeszkód zacząć pracę nad kolejnym projektem. Biorąc pod uwagę przeszłość tej produkcji i to, jak bardzo przesunęła się premiera względem pierwotnego terminu (grudzień 2014), wiadomość ta może zostać odebrana przez niektórych graczy jako „niepokojąca”. Nie zmienia to jednak faktu, że prace trwają, a twórcy zdają się uważnie wsłuchiwać w pomysły beta-testerów, co bardzo dobrze wróży dla nowego Tormenta.



Bezpośredni link do kampanii Wasteland 3