Torment: Tides of Numenera – informacje o duchowym spadkobiercy Planescape: Torment

Scena z intro do Torment: Tides of Numenera

Torment: Tides of Numenera to gra utrzymana w świecie Numenery, nowego settingu RPG Montego Cooka. Torment kontynuuje tematyczne dziedzictwo Planescape: Torment, uznanej przez krytykę gry role playing z 1999 roku, uważanej przez wielu za ikonę narracji.

  • Torment jest izometryczną grą RPG przeznaczoną dla jednego gracza;
  • Zagrasz jednym konkretnym bohaterem, aczkolwiek spotkasz towarzyszy, którzy będą mogli do ciebie dołączyć;
  • Gra będzie kłaść silny nacisk na fabułę i oferować bogaty system dialogowy, podobny do tego, który znamy z Planescape: Torment;
  • Gra będzie tworzona na silniku Unity i ukaże się w wersji PC, Max, Linux, PlayStation 4 oraz Xbox One;
  • Gra będzie dostępna w języku polskim;

Podobieństwa między Tides of Numenera a Planescape: Torment

Fundamentem Torment: Tides of Numenera są cztery podstawowe filary, które były jakże istotną częścią Planescape: Torment:

  • Głęboka, satysfakcjonująca fabuła – twoje słowa, wybory i działania są twoim podstawowym orężem;
  • Świat jak żaden inny – gra posiada fantastyczny, oryginalny setting, niezwykłe lokacje i prawdziwie niekonwencjonalne przedmioty;
  • Bogata, osobista narracja – głęboka i osobista historia bohatera, z niestandardowymi bohaterami niezależnymi i towarzyszami mającymi własne motywacje i żądze.
  • Reaktywność, wybory, rzeczywiste konsekwencje – twoje wybory będą miały realny wpływ na historię i otaczający cię świat. Będziesz w stanie wielokrotnie powtarzać rozgrywkę, podejmując inne działania i odkrywając nowe ścieżki.

Różnice między Torment: Tides of Numenera a Planescape: Torment

  • Torment nie jest sequelem Planescape: Torment. Nie kontynuuje fabuły PS:T i historii bohaterów Udręki;
  • Wydarzenia Tormenta mają miejsce w Dziewiątym Świecie należącym do Numenery – nowego settingu Montego Cooka;
  • Torment wykorzysta nowe zasady bazujące na systemie Numenery, zaadaptowane na potrzeby gry komputerowej;
  • System walki w Tormencie oraz wszelkiego rodzaju potyczki będą ciekawe, absorbujące i ściśle powiązane z fabułą. Zgodnie z tradycją, większości (jeśli nie wszystkich) walk będzie można uniknąć.

Czym są Nurty [ang. Tides]?

To niedostrzegalne siły Dziewiątego Świata, moce posiadające głęboki i trwały wpływ na istoty dostrojone do ich ruchów. Jak grawitacja i magnetyzm, Nurty są niewidzialne, potężne, a z pomocą odpowiednich narzędzi być może również kontrolowalne.

Nurty reprezentują skomplikowane idee, których nie da się w pełni opisać słowami. Ci, którzy wierzą w istnienie Nurtów, przypisali im symboliczne kolory w zależności od tego, jakim emocjonalnym i psychologicznym działaniom odpowiadają.

Nurty są zwierciadłem twoich wyborów, subtelnym prądem motywacji przepływającym przez twoje życie.

Kolory są istotne, ponieważ słowa takie jak „sprawiedliwość” wydają się nazbyt uproszczone. Nurt Indygo reprezentuje nie tylko sprawiedliwość i uczciwość; może oznaczać pożądanie większego dobra czy nawet przekonanie, że „cel uświęca środki”. Złoty Nurt reprezentuje zarówno fałszywą filantropię, jak i męczeństwo – to twoje działania, a nie motywacje, mają prawdziwe znaczenie. W grze Nurty są czymś w rodzaju charakteru twojego bohatera, jednak określają go w sposób dużo subtelniejszy niż prosty podział na dobro i zło. Nurty będą się stopniowo zmieniać w zależności od twoich decyzji i działań, ostatecznie determinując twoje Dziedzictwo.

Co w Tormencie oznacza Dziedzictwo?

Każdy wie, czym jest dziedzictwo ‒ to historie, które inni o tobie opowiadają i inspiracja, którą czerpią z twojego życia. W Tormencie słowo to posiada jednak również inne znaczenie. Twoje Dziedzictwo determinowane jest przez Nurt, który oddziałuje na ciebie najmocniej. Czy wykorzystujesz mądrość, by pomagać innym? Czy pragniesz mocy, by czynić więcej dobra? Może jesteś mścicielem za wszelką cenę starającym się pomóc otaczającym cię ludziom? Może jesteś tutaj dla prestiżu (lub złota)?

Twoje Dziedzictwo wpływa również na otaczający cię świat. Broń i artefakty mogą mięć różne bonusy dla postaci z konkretnym Dziedzictwem. Niektórzy bohaterowie mogą reagować pozytywnie, jeżeli okażesz się myślicielem lub artystą, podczas gdy inni pomogą ci, gdy będziesz się kierować pasją i żądzą władzy.

Twoje Dziedzictwo otwiera nowe potencjalne umiejętności. Niektóre Dziedzictwa mogą zmienić strukturę twojego ciała, obdarzając cię nadnaturalnymi mocami: na przykład umiejętnością czytania przeszłości z umysłów zmarłych.