Redakcja poleca

Wizja projektu Last Rites, część II – charakterystyka bohaterów sztuki
Rafał 'Tharil' Malinowski

Wczesny koncept bohaterów Udręki różnił się nieco od jego finalnej wersji, o czym przeczytacie w drugiej części wizji projektu Last Rites. Poznamy m.in...

Torment: Tides of Numenera – Prelekcja Colina McComba z polskimi napisami
black_cape

W swoim wystąpieniu twórca Torment: Tides of Numenera omawia różne aspekty nadchodzącej produkcji: Cztery Filary, zarys fabuły, towarzyszy...

George Ziets ‒ nasz wywiad z twórcą Maski Zdrajcy i projektantem Torment: Tides of Numenera
Grimuar Sferowca

Niewiele erpegów budzi tak wielkie emocje jak nadchodzący duchowy następca Planescape: Torment. Umiejscowiony w Dziewiątym Świecie...

Muzyka w Planescape: Torment – co by było, gdyby…?
Kamil 'Wrathu' Kwiatkowski

Mamy dziś dla was arcyciekawą lekturę ‒ artykuł poświęcony nieznanemu rozdziałowi produkcji Planescape: Torment. Czy wiedzieliście, że za ścieżkę dźwiękową do gry nie odpowiadał początkowo Mark Morgan?

Khallanar ‒ Planewalkers: muzyczna podróż po Sferach
Corpselight

Jeśli ktoś myślał sobie, że po 20 latach od premiery settingu Planescape w Sferach nie dzieje się już wiele nowego, pragniemy wyprowadzić go z błędu. Zacni obieżysferzy co i raz dają nam powody do radości...

Chris Avellone: Szarada Raveli Szaradnej
Rafał 'Tharil' Malinowski

W najdalszych zakątkach Sfer udało nam się odnaleźć kolejną perełkę sprzed lat – rozważania Chrisa Avellone’a dotyczące Raveli Szaradnej. Odpowiedział on na kilka pytań, które dręczyły fanów Tormenta...

Wrota Baldura - George Ziets i jego pomysł na 3. część
Corpselight

Wieść o interquelu Wrót Baldura spotkała się z mieszanymi odczuciami naszych czytelników. Co ciekawe, George Ziets (projektant Maski Zdrajcy) miał swego czasu własny pomysł na kontynuację.

Darnath

Słuchając po raz wtóry nostalgicznych melodii Miasta Drzwi, syntetycznych dźwięków i różnorodnego instrumentarium Marka Morgana, zaczynam tonąć w refleksjach i rozmyślaniach. Pełna rozmaitości ścieżka dźwiękowa kompozytora przenosi mnie z miejsca do miejsca.

black_cape

Wyzwania [ang. Crises], oparte na technologii Wasteland 2, będą istotnym elementem Torment: Tides of Numenera, łączącym rozgrywkę z opowiadaną historią. Colin McComb i Jeremy Kopman przybliżają tę koncepcję...

MJ

Towarzyszący głównej postaci bohaterowie niezależni to jeden z najważniejszych elementów współczesnych gier RPG (co nie znaczy, że jest to wymogiem, co pokazuje chociażby Wiedźmin). Ciężko jednak oprzeć się wrażeniu, że większość RPG-owych...

MJ

Spór o to, czy gry komputerowe również mogą być dziełami sztuki toczy się od dłuższego czasu. Niestety ci, którzy są uważani w tej dziedzinie za autorytety najczęściej nigdy nie mieli...

Fire and Dust ‒ Trzy pożary
Corpselight

Tuż za piekielnym monstrum równie cierpliwie wystawał w kolejce deva ze Sfer Wyższych: przystojny osobnik o bursztynowej karnacji, o pół metra wyższy ode mnie i wyposażony w skrzydła równie okazałe jak u kornugona.

Grimuar Sferowca

Jak rzekł kiedyś Zerthimon, „kto nie gra w gry RPG, nie *zna* siebie” [Dziewiąty Krąg]. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Równie pewne jest to, że mało kto *zna* erpegi tak dobrze jak Chris Avellone, z którym mieliśmy okazję porozmawiać o pracy projektanta, dawnych i nowych wyzwaniach oraz pierwszych doświadczeniach z Numenerą.

black_cape

Przedstawiamy nową grę RPG autorstwa Montego Cooka i Bruce’a Cordella, opierającą się na systemie wykorzystanym w Numenerze. Akcja The Strange może rozgrywać się na Ziemi, jak również poza nią, w światach generowanych przez kosmiczną sieć danych.

Corpselight

Przedstawiamy wam opowiadanie Davida „Zeba” Cooka opublikowane w 1994 roku na łamach Dragon Magazine, stanowiące wprowadzenie do debiutującego wówczas settingu Planescape. Przetłumaczenie tej zacnej treści zajęło nam 19 lat. Niezależnie od tego, czy jesteście doświadczonymi obieżysferami, czy początkującymi pierwszakami, zachęcamy was do lektury!

Darnath

Miło mi oznajmić, że zakończyliśmy pracę nad tłumaczeniem dokumentu wizji Torment: Tides of Numenera – 30 stronicowego wprowadzenia do świata, bohaterów i obszarów tematycznych nowej produkcji inXile Entertainment.

Darnath

To była szalona kampania obfitująca w fantastyczne pomysły, grafiki oraz szkice, pierwsze animowane screeny przedstawiające klasyczną izometrię i inspirujące ścieżki dźwiękowe mistrza Morgana. Przez ponad trzydzieści dni inXile Entertainment przedstawiało wizję projektu „Torment: Tides of Numenera”, uzyskując rekordową (jak na kickstarter) sumę finansowania blisko 4,2 mln USD.

Corpselight

„Każda wystarczająco zaawansowana technologia jest nieodróżnialna od magii” – tym cytatem Arthura C. Clarke’a Monte Cook, współtwórca Planescape’a i trzeciej edycji D&D, a obecnie właściciel wydawnictwa Malhavoc Press, na łamach którego wydaje autorskie gry i dodatki, otwiera opis swojego nowego settingu science fantasy, w oparciu o który powstawać będzie duchowy następca Planescape: Torment.

Darnath

Minęło trzynaście lat, od kiedy nasz „Nieśmiertelny” bohater wyruszył w poszukiwaniu utraconej tożsamości. Jego niezwyczajna podróż po Sferach pozwoliła nam na własne oczy ujrzeć Wieloświat, zanurzyć się w historię niepowtarzalnych, odartych ze schematów bohaterów i wziąć udział w wyjątkowych bitwach, które… toczyły się w dialogach.