Porady ogólne

  • Zapraszamy Was również do naszego niedawno opublikowanego, rozbudowanego zestawu porad ogólnych. Znajdziecie je pod tym linkiem.

Porady ogólne autorstwa naszego czytelnika, Radosława Maja.

Zbiór porad ogólnych, przeznaczonych głównie dla początkujących graczy:

1. Nie atakuj nikogo! Planescape: Torment został tak skonstruowany, że większość spraw można załatwić dobrą gadką. Poza tym, za dobrze prowadzone rozmowy otrzymujesz punkty doświadczenia – dużo więcej, niż za zabicie kogoś. Nie znaczy to, że masz stać spokojnie, gdy biegnie do ciebie grupa zbirów…

2. Nieważne, jaką postacią grasz – zawsze dbaj o dość wysoki poziom inteligencji i mądrości. Granie idiotą jest bardzo trudne.

3. Wspomniałem o charyzmie? Nie? To w nią też zainwestuj, bo z takim chamem, jak ty, nikt nie będzie chciał rozmawiać.

4. Bezimienny nie nosi żadnej zbroi – tę funkcję spełniają tatuaże. Należy o tym pamiętać, by nie biegać po całym Sigil w poszukiwaniu jakiegoś pancerza.

5. W grze mamy tylko dwa miecze. Dlatego też nie radzę ćwiczyć się w tej broni. Dużo za to mamy młotów i toporów, to na nich dobrze jest skupić się na samym początku.

6. Czuciowcy są jedyną frakcją, do której trzeba się dołączyć. Warto jednak zastanowić się nad pozostałymi ugrupowaniami. Grabarze oferują całkiem niezły ekwipunek, przydatny głównie na początku. Bogowcy zaś posiadają naprawdę świetne bronie.

7. Warto zajrzeć do PodSigil. Można zdobyć tam sporo punktów doświadczenia. Z czasem pojawią się tu potężniejsze potwory, które pozwolą nam na dobicie następnego levelu.

8. Jak znudzi ci się PodSigil, zajrzyj do labiryntu Modronów. Też wbijesz sporo expa.

9. Kiedy masz tylko taką możliwość, przyłączaj do siebie nowych towarzyszy. Planescape: Torment to gra, gdzie drużyna jest naprawdę pomocna.

10. Pamiętaj, że możesz rozmawiać ze swoimi towarzyszami. Rób to często, mogą mieć ciekawe informacje, za które otrzymasz punkty doświadczenia. Czasem taka rozmowa może poprawić im statystyki…

11. Wykonuj zadania. Nie bądź zimnym draniem – nie zawsze ci się to opłaca. Czasami nagrodą za wykonanie questu jest poprawa naszych statystyk.

12. Twoje czyny kształtują twój charakter. Pamiętaj o tym, gdy znajdziesz jakiś przedmiot, który ma „ograniczenia charakteru”.

13. Kilka miedziaków rozwiąże nawet najbardziej zatwardziały język. Dobrze jest mieć przy sobie nadprogramowe pieniądze.

14. Nie zapominaj o umiejętnościach specjalnych, np. Bezimienny może wskrzeszać poległych, zaś Litania Przekleństw Mortego jest bardzo skuteczna w walce z magami.

15. Pamiętaj, że jesteś jedynie pyłkiem w Sferach. Na swojej drodze spotkasz potężne istoty, których lepiej nie denerwować.

16. Od czasu do czasu będziesz mógł poświęcić część siebie (m.in. punkty życia) za nowe czary, przedmioty czy informacje. Zastanów się, czy warto.

17. Gadaj-Kości-Opowieści to przydatna umiejętność. Wróć do Kostnicy, kiedy ją posiądziesz. Spotkasz tam ciekawe szkielety…

18. Dialogi są ważne, dlatego czytaj wszystko uważnie. Pamiętaj, by każdy wątek wyczerpać do końca.

19. Po pewnym czasie zorientujesz się, które rzeczy są bardziej wartościowe od innych. Nie ma sensu tachać ze sobą różnych śmieci, jak choćby sztylety czy noże.

20. Nie wyrzucaj przedmiotów bez opamiętania! Pamiętaj, że jesteś w świecie Planescape, gdzie wszystko może być portalem albo kluczem. Może zdarzyć się, że znajdziesz bardzo interesujące miejsce tylko dlatego, że miałeś przy sobie jakiś „bezużyteczny” przedmiot.

21. Grę zaczynasz jako wojownik. Klasę będziesz mógł zmienić dopiero później i tylko wtedy, gdy znajdziesz odpowiedniego nauczyciela.

22. Jesteś nieśmiertelny. Dlaczego nie wykorzystać by tego do rozbrajania pułapek?

23. No i często sejwuj, wszak nigdy nie wiadomo, co cię czeka za rogiem, a także kto jest wrogiem, kto przyjacielem.

24. Nowe poziomy można szybko zebrać zabijając Czarne Abaiszai. Jeśli ktoś będzie miał z tym problemy to proponuje, aby miał maga w swojej drużynie (Bezimienny lub Dak’kon). Rzucamy czary ofensywne na Abaiszai a reszta drużyny próbujemy go zatrzymać. Gdy nam się skończą czary lub podupadamy na życiu możemy uciec, żeby odpocząć, a po powrocie kontynuować atak na tego samego Abaiszai. Moim zdaniem dobrym miejscem do takiego polowania na Abaiszai jest Ul Północno Zachodni. Zawsze zabijałem Abiszai przy bramie prowadzącej do dzielnicy z kostnicą, a na spoczynek udawałem się do Zajazdu. Co więcej ta taktyka jest o tyle dobra, ze Pani Bólu nie miała do mnie o to nigdy pretensji. [ Nadesłane przez Michała ]