Frakcje

W dziale Frakcji przedstawiamy wyłącznie te, do których możemy bezpośrednio dołączyć w Udręce. Pozostałe filozofie i frakcje opisane zostały w dziale Filozofia.


Przystąpienie do Grabarzy

W gospodzie "Proch do prochu" spotkamy wielu przedstawicieli tej frakcji. Osobą, która pomoże nam zostać Grabem jest Emorik. Wcześniej musimy jednak przysłużyć się frakcji.

Powiadają, że Życie to żart, wielka sztuczka. Nikt nie jest żywy: w rzeczywistości nie ma czegoś takiego jak Życie. Oczywiście oczekujący są trupami, porównując do reszty z nas, ale wszyscy inni również nie żyją – po prostu jeszcze tego nie wiedzą. Więc, jaka jest zasada?


Prosta: "Wszystkie te słowa i wszystkie te światy to tylko cienie innej egzystencji." Ten wieloświat – to tutaj po śmierci gromadzą się istnienia.


Popatrz, gdyby to wszystko naprawdę żyło, sądzisz że byłoby tyle bólu i cierpienia w multiuniwersum? Oczywiście, że nie! Życie powinno polegać na świętowaniu i pozytywnych odczuciach. Egzystencja tutaj jest przytłumiona, szara, pełna bólu, poskręcana cierpieniem. Cóż to za rodzaj świętowania? Ta egzystencja to drwina z prawdziwego życia.
Trep, który żyje niewyczerpalnie i popędza rzeczy, kończy śmiercią głupca i prawdopodobnie będzie zmuszony czynić co czynił raz jeszcze – to prawdziwa strata czasu! Oto jest zasada: Szanuj Śmierć, i nie śmiej nigdy traktować jej jak sługę.


Norochj


Zleci zadanie wyeliminowania intruza w Mauzoleum (portal do niego znajduje się na północ od gospody). Wystarczy udać się do wskazanego miejsca i pokonać Strahana Runeshadowa.


Sere Sceptyczka


Sere przestaje wierzyć w filozofię Grabów. Możesz rozwiązać ten problem na dwa sposoby. Przekonać ją, że przestaje wierzyć, że Prawdziwa Śmierć to bezzasadna i bezwartościowa bujda. Bądź wytłumaczyć jej na czym polega filozofia grabów – jej wahania to wszak tylko test?


Mortai Grobowładny


Mortai podpisał kontrakt z Angyarem (dom naprzeciw gospody). Możemy odebrać mu kontrakt i wrócić go Angyarowi, jeżeli uświadomimy mu, że taki bezwartościowy papierek wprowadza rozdarcie w życiu człowieka i nie może on dostąpić Prawdziwej Śmierci.


Emorik


Emorik również zleci nam zadania. Pierwsze polegać będzie na odnalezieniu Soe (grabarz znajduje się w Katakumbach Ziem Umarłych) oraz odkryciu skąd Farod bierze zwłoki (w Zakopanej Wiosce od Współgrobca dowiemy się, że Farod wydobywa świeże trupy z katakumb).

Jeżeli zdradzimy Emorikowi, że nie możemy umrzeć, ten wydali nas z frakcji.

Będąc członkiem frakcji otrzymamy dostęp do sklepu Emorika.


Przystąpienie do Chaosytów

Wieloświat nie zrodził się z Chaosu jak to te skurle widzą – wieloświat jest Chaosem. Nie ma porządku, żadnego wzoru na nic.

Taki jest sens wieloświata, wielki sekret do którego każdy inny jest zbyt tępy i tchórzliwy by się przyznać! Rozejrzyjcie się. Czy jest jakiś wzór do tego istnienia? Jakiś ład, który daje temu wszystkiemu sens? Nie ma, nie ma ani jednego.

Więc po co z tym walczyć, skoro Chaos jest tym czym rzeczy mają być? Ma w sobie własne piękno i cudowność. Patrząc w Chaos, ucząc się doceniać jego losowość i rozumiejąc majestatyczność zawiłości, Chaosyci uczą się sekretów wieloświata. Chcą igrać z bezkształtnym Chaosem i być częścią jego niekontrolowanej energii.

Dołączenie do Chaosytów jest bardzo proste. Niedaleko gospody Pod Gorejącym Człekiem spotkamy Jazgoczącego Dzikusa – jednego z przedstawicieli frakcji. Jeżeli chcesz dołączyć do nich Twój charakter musi być chaotyczny. W czasie rozmowy natomiast musisz naśladować dźwięki wydawane przez Dzikusa.


Przystąpienie do Bogowców

Aby dołączyć do frakcji bogowców musimy wykonać trzy zadania w Wielkiej Kuźni (Dzielnica Niższa). Zadania otrzymamy od Keldora. Jeżeli nie wiesz jak dostać się do Wielkiej Kuźni, odwiedź nasz dział Solucji.

Dla Bogowców wszystkie rzeczy są boskie. Wszystkie rzeczy mogą wznieść się ku wielkiej chwale - jeżeli nie w tym życiu, to w następnym. Cierpliwość jest wszystkim czego potrzeba. Widzisz, tu jest zasada: Wszyscy – pierwszaki, sferowcy, oczekujący, gestorzy, każde istnienie – jest sprawdzane. Przetrwać, osiągnąć sukces i wznieść się ponad innych – to cel każdego żywego bytu. Zawiedź, a dostąpisz nowego życia by spróbować ponownie. To całkiem proste i jednoznaczne.

Oczywiście to nie jest aż tak proste. Po pierwsze, nikt tak naprawdę nie wie na czym polegają testy. Czy ciało powinno być dobre, złe czy jakie? Bogowcy starają się to pojąć. Po drugie, człowiek może się uwstecznić – nabałaganić i wrócić jako pierwszak albo nawet coś gorszego w życiu następnym.

Więc widzisz, Bogowcy zakładają, że to cały cel multiuniwersum. Pierwszy Plan Materialny, Wewnętrzne i Zewnętrzne Sfery – egzystują by poddać się testom i zostać oczyszczone. To po prostu sprawa zrozumienia co jest testowane i jak. Kiedy to się stanie, Bogowcy będą mogli przyśpieszyć koniec uniwersum i posiąść dla siebie nowe wcielenia.

 


Wykonaj Przedmiot


Udaj się do centrum Wielkiej Kuźni i porozmawiaj z Alissą – da Ci namiary na narzędzia. Następnie porozmawiaj z Tyldonem i weź od niego rudę. Gdy to zrobisz weź fartuch i narzędzia od Nadlina. Następnie udaj się do jednego z kotłów i kliknij na pytajnik. Otworzy się opcja dialogowa, którą poprowadź tak by wykonać przedmiot. Wróć do Keldora, a otrzymasz następne zadanie.


Znajdź mordercę


Ktoś w Wielkiej Kuźni morduje ludzi. W kręgu podejrzanych jest Bedai Lin, Saros i Tyldon. Porozmawiaj z każdym z nich. Bedai Lin dużo Ci nie powie. Natomiast Saros i Tyldon będą kolejno zwalać na siebie winę. Czeka Cię dużo biegania od jednej postaci do drugiej, do momentu, w którym będziesz musiał wydać osąd – kto jest winny. Gdy opcje dialogowe pomiędzy tą dwójką się skończą dowiesz się, że mordercą jest Tyldon, a Saros anarchistą. Wróć do Keldora z wyrokiem, a otrzymasz następne zadanie.


Powstrzymaj Sandoza przed popełnieniem samobójstwa


Jeden z cenionych bogowców – Sandoz chce się zabić. Musisz się udać na drugie piętro Kuźni i wybić mu to z głowy. Pamiętaj, aby go nie prowokować. Gdy wykonasz to zadanie i wrócisz do Keldora mianuje Cię on jednym z bogowców.

Po dołączeniu otrzymamy dostęp do sklepu Keldora.


Przystąpienie do Anarchistów

Aby stać się Anarchistami musimy wpierw dołączyć do frakcji Bogowców. Gdy już to zrobimy możemy porozmawiać z Bedai Lin (Wielka Kuźnia, balkon). Powiedz, że nie podoba Ci się obecna frakcja, a ta wtajemniczy Cię w filozofię Anarchistów i zleci zadania. 

Te światy, te moce, wszystkie są fałszywe!" krzyczy ta frakcja. "Wszystkie prowadzą ludzi w błędnych kierunkach, trzymając ich jako niewolników i więźniów dla tych potężnych. Stare wierzenia to kłamstwa." Te skurle uważają, że Guwernanci, Chaosyci, Łaskobójcy, Atar – każdy z nich – dłużej nie troszczy się o prawdę. Ich Faktole posiadają majątek, strażników, brzdęk, nietykalność. Nie szukają prawdy; po prostu chcą żyć w dostatku.

Cóż, Anarchiści twierdzą, że już czas na zmiany. Czas by wyrwać się z łańcuchów niewoli i szukać prawdziwej prawdy. A to się stanie tylko wtedy, gdy ciało zostanie uwolnione z więzi z innymi frakcjami. Istnienie musi mieć możliwość podejmowania własnych decyzji, ale czy jakakolwiek frakcja pozwoli istnieniu odejść? Pomyśl, Harmonium rzekłoby, "Jasne, przyznajemy się do błędów. Idź szukaj własnej drogi." Nie ma to szans!

Gdy frakcje upadną, wówczas ludzie będą mogli znaleźć prawdziwą prawdę. Złamać to wszystko i odbudować ze szczątków – to jedyny sposób.


Zniszcz sekretny projekt bogowców


Porozmawiaj z Keldorem o sekretnym projekcie i poproś o wstęp do sali. Da Ci pewien token, który będzie kluczem do drzwi w głównej hali. Tam znajdziesz sekretny projekt i budowniczych. Porozmawiaj z githzerai o projekcie. Dowiesz się jakie są słabe punkty maszyny dzięki czemu będziesz mógł ją uszkodzić.


Zabij Sandoza


Udaj się na drugie piętro do mężczyzny, którego wcześniej uratowałeś przed śmiercią i zabij go oraz jego strażników. Po wykonaniu zadania wróć do Bedai Lin.


Pomóz Bedai Lin w ucieczce


Będziesz musiał wziąć od Nadlina ubranie, które zamaskuje Bedai Lin i pozwoli jej uciec z Wielkiej Kuźni bogowców. Gdy to zrobisz wróć do niej i razem opuśćcie kuźnię. Otrzymasz od niej hasło Anarchistów, dzięki czemu będziesz mógł porozmawiać z ich przywódcą, którym jest Penn Szyderca – właściciel drukarni.


Zabij Qui-Saia


Jeżeli zgodzisz się z filozofią anarchistów Penn zleci Ci zadanie pozbycia się Qui-Saia, którego spotkamy w Dzielnicy Urzędniczej, Miejskim Gmachu Rozrywki. Po wykonaniu zadania staniesz się członkiem Ligi Rewolucyjnej.


Przystąpienie do Czuciowców


Wystarczy porozmawiać z Drzazgą. Dołączenie do Czuciowców nie jest wymagane do ukończenia gry, ale musimy posiadać dostęp do prywatnego sensorium, gdzie dowiemy się więcej o naszej poprzedniej Inkarnacji, Deionarze i Raveli Szaradnej.

Według Czuciowców, multiuniwersum poznajemy przez zmysły - jedyny dowód egzystencji. Bez doświadczenia, bez odczuć, nie istniejemy. Jeżeli skurl nie może posmakować zupy, wówczas to nie jest zupa. Jedynym sposobem by wiedzieć cokolwiek jest odczuć to poprzez zmysły.

Spójrz, to nie jest takie trudne. Co jest prawdziwsze, opis róży, czy sama róża? Tylko szaleniec wybrałby opis, który nie jest prawdziwy. Nie posiada zapachu, cierni, koloru. Wybór róży jest prawdziwy, a sposobem zrozumienia go jest doświadczenie. Zmysły są jedynym sposobem by poznać wszechświat.

Wiedząc to, multiuniwersum ma limity, a ciało może doświadczyć wszystkiego. Ciało musi odczuć intensywność, odkryć złożoność. Nie żłop jedynie wina – odkryj w nim wszystkie smaki. Zanim skurl obejrzy się za siebie, pozna różnicę między Arboreańskim i Ysgardiańskim winem, pozna rocznik, a nawet rodzaj wina. Tylko wtedy sekrety wieloświata stają się przejrzyste.