Złote Pillars of Eternity, dodatkowa sesja nagraniowa i początek prac nad rozszerzeniem

Jak poinformowali Obsidian Entertainment i Paradox Interactive, Pillars of Eternity właśnie pokryło się złotem. Po ponad dwóch latach, kiedy to wystartowała kampania kickstarterowa ówczesnego Project: Eternity, gra doczekała się finalnej wersji i obecnie oczekuje na swoją premierę 26 marca. Feargus Urquhart, CEO Obsidianu, podsumował proces tworzenia jako „niezwykłą podróż o głębokim, osobistym znaczeniu dla całego zespołu”. Eksplorację świata Pillars of Eternity będziemy mogli rozpocząć już w przyszły czwartek. Do czasu premiery działają także zamówienia w przedsprzedaży.

Eric Fenstermaker za jeden z największych sukcesów uważa reaktywność gry. Wspomina, że z powodu mnogości zakończeń ekipa potrzebowała dodatkowej sesji nagraniowej z udziałem narratora, który czytał różne warianty epilogu. Dodaje, że jednym z podstawowych (i spełnionych) założeń produkcji od strony fabularnej było umożliwienie graczowi faktyczne odgrywanie swojego bohatera. „Punktem wyjścia było napisanie siedemnastu osobistych historii postaci, jednak z czasem wzbogaciliśmy je o dodatkowe niuanse. Jako wagabunda możesz stać się bandytą lub oszustem przeganianym z miasta do miasta. Tego typu wyborów dokonasz podczas rozmowy na wczesnym etapie gry, na podstawie której zostanie wygenerowana biografia. Z każdym wyborem historia postaci będzie stawać się coraz dłuższa aż do uzyskania pewnego rodzaju osobistej kroniki. W trakcie rozgrywki pojawia się tak wiele różnych decyzji do podjęcia, że bardzo trudno jest uzyskać dwie identyczne historie.”



Engwitańczycy, zwani przez plemiona Eír Glanfath „Budowniczymi”, wznosili podobno potężne, misterne budowle z kamienia wspartego na filarach z adry


W wywiadach i innych publikacjach twórcy dzielą się już wstępnymi założeniami planowanego rozszerzenia. Dodatek znajduje się obecnie we wczesnej fazie rozwoju, a zadania zespołu skupiają się na projektowaniu obszarów. Ostateczna wersja ma zostać wzbogacona o ilość lokacji porównywalną do Opowieści z Wybrzeża Mieczy utworzonego na potrzeby Baldur’s Gate. Adam Brennecke zapowiada, że bardziej szczegółowe informacje pojawią się w ciągu najbliższych miesięcy.