Pillars of Eternity – Renesans grafiki 2D: malownicze obszary Eory

Świat nowej produkcji Obsidian Entertainment zapowiada fantastyczną podróż pełną wyzwań i wyjątkowych przygód. Sfinansowany społecznościowo projekt jest niezwykły pod wieloma względami. Dla oka jednak najprzyjemniejszy jest – dzisiaj nostalgiczny – charakter ilustrowanej, pełnej szczegółów, pięknej grafiki 2D.

W niecodziennej aktualizacji przypominamy wam klimatyczne obszary zaprezentowane przez Obsidian.


Eír Glanfath – istniejące od niepamiętnych czasów królestwo elfów, które pokrywało całe tereny leśne na południowy wschód od Rzeki Bael. Chociaż technologia nie była tam tak zaawansowana jak we współczesnych cywilizacjach, udało się przeprowadzić szereg architektonicznych i astronomicznych osiągnięć, które badacze i uczeni wciąż starają się zrozumieć. Jakikolwiek był zasięg królestwa Eír Glanfath, ruiny tego miejsca były opuszczone przez wieki czy nawet milenia przed przybyciem Vailian i Aedyrian. Tak zwane leśne elfy glanfatyjskie nie miały żadnej kulturalnej więzi z królestwem i wolały żyć w koczowniczych społecznościach, aniżeli starych strukturach budowlanych. Nikt nie rozumie ruin Eír Glanfath, a przeszła błędna interpretacja ich znaczenia stała się zarzewiem dwóch konfliktów o małej skali: Wojny Pękniętego Kamienia (Broken Stone War) i Wojny Czarnych Drzew (The War of Black Trees), gdzie ta druga zakończyła się pożarem, który skonsumował szeroki obszar Dyrwood.


Zatoka Buntowników. Stolica i największe miasto Wolnego Palatynatu Dyrwood, znane niegdyś jako Nowe Dunryd [ang. New Dunryd]. Ten położony na zachodnim wybrzeżu portowy ośrodek stanowi bramę do bogactw Glanfath, w której aż się roi od podróżników i poszukiwaczy przygód z całego regionu. W Zatoce Buntowników rządy sprawuje lud, a najbardziej ceni się tych obywateli, którzy wszystko zawdzięczają własnej pracy. Miasto uważane jest również za wielki ośrodek eksperymentów nad magią duszy i uosobienie złotego wieku odkryć.