Project: Eternity – mnich

W 52. aktualizacji PE Tim Cain, starszy programista i projektant, zdradza kilka szczegółów dotyczących klasy mnicha, w tym podstawowe informacje o jego umiejętnościach. W aktualizacji znajdziecie również grafikę koncepcyjną kultur Eternity autorstwa Kazunoriego Arugi.

 Tłumaczenie: Monk!

Witajcie! Upłynęło już trochę czasu odkąd ostatnio napisałem aktualizację. Byłem zajęty pracą nad klasami i wszystkim, co z nimi związane: zdolnościami, umiejętnościami, zaklęciami, systemem walki itd. W ciągu kilku ostatnich miesięcy Josh i ja dopracowywaliśmy projekty klas niestandardowych ‒ w tym jednej z moich ulubionych profesji, mnicha.

Mnisi w Eternity prezentują się trochę inaczej, niż można by się spodziewać. Nie podlegają zwyczajowym ograniczeniom w kwestii broni i pancerza ‒ jeżeli chcesz, możesz zakuć swojego mnicha w zbroję płytową, wyposażyć go w miecz i wykształcić na specjalistę w dowolnym stylu walki. Tym, co tak naprawdę ich wyróżnia, jest sposób, w jaki otrzymują obrażenia.

Kiedy mnich zostaje trafiony, przyjmuje bezpośrednio tylko część obrażeń. Reszta przekształca się w Ranę ‒ efekt, który zadaje obrażenia rozłożone w czasie (inaczej efekt typu DoT, ang. damage over time). Mogłoby się wydawać, że Rana po prostu opóźnia skutki ataku przeciwnika, jednak mnich kryje w zanadrzu ciekawą właściwość: może pozbyć się Rany za pomocą specjalnych zdolności.

Każdy mnich posiada wiele specjalnych ataków, które nie tylko czynią go silniejszym w walce, ale również pochłaniają jego Rany. Oto kilka przykładów:

  • Okrutny Zasięg ‒ umiejętność ta na krótki czas zwiększa zasięg ataków wręcz o 200%. Zaatakowani zostają również wrogowie znajdujący się pomiędzy mnichem a jego celem. Koszt aktywacji: 1 Rana.
  • Koło Fortuny ‒ dopóki mnich pozostaje pod wpływem efektu typu DoT (wliczając w to Rany), jego ataki wręcz zadają dodatkowe obrażenia od ognia proporcjonalne do obrażeń, jakie sam otrzymuje. Jest to umiejętność pasywna uaktywniająca się automatycznie.
  • Klarowność w cierpieniu ‒ po wybraniu, umiejętność ta skraca o połowę czas trwania niekorzystnych efektów oddziałujących na postać, zarówno już aktywnych, jak i nadchodzących. Koszt aktywacji: 2 Rany.

W miarę jak mnisi awansują na kolejne poziomy, liczba ich ataków specjalnych zwiększa się. Są w stanie przyjąć więcej Ran, a co za tym idzie spełnić wymagania bardziej potężnych i kosztownych umiejętności lub też częściej używać tych tańszych. Mogą również zmieniać sposób, w jaki funkcjonują Rany ‒ np. sprawić, by zadawały mniej obrażeń na początku, a więcej pod koniec swojego czasu trwania, dzięki czemu szybkie przemienianie ich w ataki staje się jeszcze korzystniejsze.

Grając mnichem, będziesz więc mieć jasny cel: przyjąć obrażenia w postaci Ran i przekształcić je w wyjątkowe ataki. Co jednak, jeśli postanowisz wyposażyć swojego bohatera we wspomnianą wyżej płytówkę i miecz? Ciężka zbroja ograniczy twoją zdolność otrzymywania Ran, przez co zmniejszy się liczba twoich ataków specjalnych. Ponadto, ciosy zadawane bez broni należą do najszybszych w grze, dzięki czemu nieuzbrojony mnich może łatwiej pozbywać się Ran i skuteczniej unikać związanych z nimi obrażeń. To prawie jak bonusowe punkty życia. To dlatego tak często spotyka się mnichów pozbawionych broni i pancerza ‒ kiedy nic ich nie obciąża, zaczynają siać postrach na polu bitwy, a obrażenia, które powinny pozbawiać ich życia, czynią ich tylko silniejszymi. Oczywiście często zdarzają się również sytuacje, w których założenie magicznej zbroi zapewniającej konkretną odporność lub użycie specjalistycznej broni wiąże się z większymi korzyściami niż manipulowanie Ranami. W PE chodzi przede wszystkim o swobodę wyboru, naginanie utartych zasad i kreatywność w rozwiązywaniu problemów.

Różnorodność kultur PE

Poniżej znajdziecie projekty wyglądu przedstawicieli poszczególnych kultur zasiedlających świat Eternity: mieszkańców Dyrwood, Republik Vailiańskich, Imperium Aedyru i Doliny Ixamitl. Autorem jest grafik koncepcyjny Kazunori Aruga.