Project: Eternity – druga faza prototypu, ogr i jego kolacja

Adam przedstawia drugą fazę prototypu, w tym pierwszy render Skuldra oraz koncept ogra, który czeka w kolejce do animacji. W tej aktualizacji zobaczymy też szkic małej wioski, która posłuży do przetestowania gry przed wkroczeniem do fazy produkcji.

W ubiegłym miesiącu, w 47 aktualizacji Josh Sawyer przedstawił cele pierwszego prototypu – w tym odtworzenie klimatu gier Infinity Engine. Update dotyczył również podstaw takich jak mechanika ruchu, funkcje gry i otaczające środowisko. Posiadając wizję gry, zespół ds. grafiki rozpoczął pracę nad pięknymi, renderowanymi obszarami, modelowaniem zestawów opancerzenia dla wszystkich ras Eternity oraz pierwszymi modelami istot z przygotowywanego bestiariusza.

Pierwszy stworzony prototyp bestii przedstawia Skuldra.

Skuldry mają słaby wzrok, ale korzystając z echolokacji dostrzegają świat dusz.

W drugiej fazie prototypu zespół Eternity planuje wdrożyć mgłę wojny, zestawy głosów postaci, rzemiosło, sklepy, patrole AI i system walki w zwarciu. Oprócz tego przed wejściem w fazę produkcji przetestowany zostanie nowy zestaw środowisk i istot.

Planem drugiego prototypu jest stworzenie małej wioski z budynkami, do których będziemy mogli wejść, włączając to w sklep i gospodę.

Na wschodzie znajdzie się średniej wielkości dzicz z dostępem do małej jaskini. Prototyp przewiduje również większy loch (którego szczegołów Josh nie chce na razie zdradzać – nie wiadomo jeszcze czy te pomysły pojawią się w ostatecznej wersji). Wszystkie obszary będą połączone kompleksowymi wielopoziomowymi zadaniami z wielokrotnymi celami (włączając w to opcjonalne) i rozmaitymi ścieżkami ukończenia.

Obsidianie pracowali nad drugim prototypem przez ostatnie dwa tygodnie. Mała próbka rzeczy przygotowywanych przez rozmaitych projektantów:

Grafika

  • Dynamiczne tkaniny – ekipa szuka ciekawych rozwiązań doskonalących dynamizm postaci; obecnie tworzone są płaszcze, które nosić będą nasi bohaterowie;
  • Loch – planowana jest różnorodność unikalnych pomieszczeń;
  • Nowy Potwór – jedną z nowych istot tworzonych w drugim prototypie jest Ogr. Przeszedł już przez etap konceptu i modelowania, a wkrótce zostanie zanimowany;

Design

  • Kompletny Bestiariusz – Obsidian jest bliski ukończenia pełnej listy istot, które napotkamy w Eternity;
  • Umiejętności Mnicha i Łowcy – rozwój postaci mnicha i łowcy został już zaprojektowany do 12 poziomu doświadczenia – ekipa tworzy właśnie mechanikę zwierzęcego towarzysza;

Programowanie

  • Sztuczna inteligencja strażników miejskich – czyli to, jak strażnicy bronią wioski, na którą właśnie rzucasz ognistą kulę. Strażnicy przyjrzą się twojej reputacji i frakcjom, które reprezentujesz – to im podpowie, kiedy powinni robić się agresywni.
  • Shadery luksusowych materiałów – zespół przygotowuje materiały na tworzenie lśniących zbroi, opancerzenia itp., które pozwolą na dostosowywanie koloru skóry i płótna, tak jak w przypadku starych gier IE.

W przyszłości Obsidian ma zamiar przedstawiać szczegóły związane z designem oraz implementacją rozmaitych systemów i opcji. Jeżeli macie konkretne życzenia albo pytania, które wymagają odpowiedzi, możecie je zadać na oficjalnym forum Eternity.

Na podstawie #51 aktualizacji Project: Eternity.