Pokaz rozgrywki z Pillars of Eternity z komentarzem Josha Sawyera

Obsidian Entertainment udostępniło na Twitchu pokaz rozgrywki z nadchodzącego Pillars of Eternity. Wędrówkę drużyny po świecie Eory komentował Josh Sawyer. Główny projektant gry odpowiadał także na pytania zadawane w trakcie transmisji.


Na początku mogliśmy usłyszeć kilka słów o Twierdzy Gracza, gdzie rozpoczynała się rozgrywka. Stamtąd drużyna (w składzie: BG, Eder, Kana Rua, Niezłomny, Aloth) wyruszyła do Nieskończonych Ścieżek Od Nuy – 15-poziomowego lochu będącego obiektem szczególnego zainteresowania jednego z naszych towarzyszy. Możemy odetchnąć z ulgą, ponieważ w tej obszernej lokacji będą funkcjonowały skróty ułatwiające przemieszczanie się.



Stream rozpoczyna się po ok. 12. minucie filmu


Stoczywszy serię walk z xauripami i młodymi smokami [ang. wurms], bohaterowie skierowali się w stronę Zatoki Buntu. W drodze do miasta spotkali jedną z potencjalnych towarzyszek, krasnoludkę Sagani. Jeżeli jesteśmy zainteresowani, możemy zapoznać się z opowiadaną przez nią historią (Josh zaprezentował ją dość pobieżnie, aby nie zdradzać zbyt wielu szczegółów fabuły), (Spoiler) nawiązującą do kluczowego dla produkcji motywu reinkarnacji i pokrótce wyjaśniającą motywacje postaci.

Na koniec Josh przystąpił do wykonywania zleceń przyjętych w Zatoce, nieco przybliżając nam przy tej okazji ekran dziennika oraz w dalszym ciągu – system walki. Krótki pobyt w gospodzie „Gęś i Lis” ukazał szczegóły systemu odpoczynku w grze. Noclegi w pokojach wyższej jakości zapewniają tymczasowe premie do atrybutów; należy także pamiętać o uzupełnianiu zapasów koniecznych do odpoczynku w terenie (maksymalna ilość różni się w zależności od poziomu trudności). Drużyna zwiedziła siedzibę Rycerzy Tygla [ang. Crucible Knights] oraz Wzgórze Dziedzictwa [ang. Heritage Hill].

Z krótkich rozmów między członkami drużyny wyłaniają się pierwsze charakterystyczne cechy bohatera gracza w Pillars of Eternity (Spoiler) – istoty widzącej dusze innych i swoje poprzednie wcielenia. Wśród rozwiązań mechanicznych warto wspomnieć o punktach doświadczenia przyznawanych za odkrywanie lokacji, w tym nowych miejsc na mapie. Niestety, nie mamy jednak opcji wprowadzania na mapie własnych oznaczeń. Szczególnie przystępnie wygląda natomiast okno dialogowe, którego rozmiar i czcionkę możemy zmieniać według własnych preferencji. W niewielkim stopniu da się także przybliżać i oddalać kamerę.