Wojownik

Historia

Wojownicy stanowią trzon armii zawodowych we Wschodnich Rubieżach. Choć głównie można ich znaleźć w kulturach o zorganizowanej strukturze wojskowej, wojowników można również spotkać w roli wędrownych najemników, strażników i ogólnie mieczy do wynajęcia. Wspólną cechą, która jednoczy wojowników, jest ich nacisk na wytrzymałość i obronę w walce wręcz.

Opis

Wojownicy to mężczyźni i kobiety, którzy odebrali solidny trening w brutalnej walce z użyciem wielu tradycyjnych broni. Często znajdują się – z woli własnej bądź cudzej – w sytuacji zagrożenia i są przygotowani, aby znieść nawet najgorszy ból i ciosy. Znani są ze swojej dyscypliny, umiejętności oraz wytrwałości. We Wschodnich Rubieżach często są zatrudniani jako strażnicy karawan, żołnierze oraz osobiści strażnicy. Ze względu na przyzwyczajenie do długich marszy, dziwnych miejsc oraz życiu na szlaku, wszyscy wojownicy otrzymują małą premię do Atletyki, Wiedzy oraz Przetrwania.

Podczas walki, wojownicy są niezłomni i wytrwali. Nawet świeżo upieczeni wojownicy mogą się cieszyć najwyższą bazową wartością Odbicia ze wszystkich klas i zdolnością do pasywnej regeneracji małej ilości wytrzymałości w każdej sekundzie. Chociaż zazwyczaj nie są tak mobilni jak mnisi czy zdolni do śmiercionośnych zamachów jak łotrzykowie, w ogniu walki wojownicy są niezawodni i elastyczni, gdyż mogą zmieniać tryby ataku na takie, które kładą nacisk na wysokie obrażenia, silną obronę, osłabianie przeciwników, bądź bolesne kontrataki wobec tych, którzy atakują jego bądź jego sojuszników. Niektórzy wojownicy wykorzystują w walce cały arsenał zmyłek, obaleń oraz ataków specjalnych, zamiast powoli i metodycznie zdobywać przewagę nad przeciwnikami.


Początkowe statystyki

  • Wytrzymałość – 42 + 14/poziom (Wysoka)
  • Punkty zdrowia – 5xWytrzymałość (Wysoka)
  • Celność – 30 + 3/poziom (Wysoka)
  • Odbicie – 25 (Bardzo Wysokie)
  • Premie do umiejętności – Wiedza + 1, Przetrwanie +1, Atletyka +1

Zdolności początkowe

  • Trwałe Wytchnienie – podczas walki Wytrzymałość wojownika powoli się odnawia.

Rola w drużynie

  • Główne: Obrona
  • Poboczne: Kontrola, Zadawanie obrażeń
  • Wojownicy są wytrenowani w sztuce obrony. Bardzo trudno ich trafić i są też niesamowicie odporni, równie zdolni do powstrzymania szarżującego ogra, jak i chmary xauripów. Na wojownikach można polegać również w atakowaniu, gdyż uczą się później specjalizacji w broni oraz wielu innych zdolności, dzięki którym świetnie sobie radzą w każdej walce.

Taktyka

Schemat twardego obrońcy

  • Zalety: Zdolny do pochłaniania ogromnej ilości obrażeń, Świetna kontrola pola walki, Własne premie, Mała potrzeba zarządzania
  • Wady: Niskie obrażenia
Strategia

Twardy obrońca to gruby, ceglany mur pokryty metalem, który regeneruje się, kiedy go uderzasz. W założeniu postać ta prowadzi szarżę i bez trudu blokuje przynajmniej czterech przeciwników. Ustawiaj go w taki sposób, aby przeciwnicy musieli przejść obok niego, aby dojść na tyły drużyny i używaj takich zdolności jak Obalenie i Energiczna Obrona, aby kontrolować przebieg bitwy.

Ekwipunek

Siekiery, buławy i kiścienie będą najlepszymi broniami na początek. Później używaj najlepszej dostępnej broni jednoręcznej, z naciskiem na te wspomniane wcześniej.

Używaj najcięższego pancerza, jaki możesz znaleźć.

Rasy
  • Krasnolud górski
  • Orlanin dziki albo Człowiek
  • Boski ognia, natury albo księżyca
Pochodzenie
  • Aedyr albo Równiny Ixamitlu
Atrybuty
  • Moc 8
  • Kondycja 18
  • Zręczność 6
  • Percepcja 18
  • Intelekt 7
  • Stanowczość 18
Zdolności specjalne
  • Powalenie
  • Obrońca
  • Specjalizacja w broni (dowolna jednoręczna)
  • Energiczna Obrona albo Przyciągnięcie
  • Pewna Ręka albo Nieugiętość
  • Niezłomność
Talenty
  • Styl walki – broń i tarcza
  • Czujny Obrońca
  • Znakomite Odbicie
  • Trzymaj Szereg
  • Hart Niedźwiedzia
  • Kontrola Ciała albo Zgrabny Odwrót

Alternatywny schemat

Alternatywnie możesz rozwinąć swojego wojownika na wzór Ofensywnego Barbarzyńcy, z bronią dwuręczną lub dwoma jednoręcznymi i osiągnąć duży, stały strumień obrażeń, nadal pozostając dość wytrzymałym. Jeśli chcesz użyć tego schematu, pamiętaj o zamianie bazujących na tarczy talentów, które pogarszają atak, takich jak Styl Walki – Broń i Tarcza oraz Obrońca na podstawowe opcje ofensywne, takie jak Pancerna Łaska, Biegłość w Broni i Odsłonięcie.

Umiejętności

Pewna Ręka (Confident Aim) ‒ umiejętność pasywna (poziom 3)

Efekt: 20% Draśnięć zamienionych na Trafienia.

Stabilizuje rękę wojownika, przekształcając część Draśnięć w Trafienia i zwiększając minimalne obrażenia zadawane przez broń białą.

Obrona Krytyczna (Critical Defense) ‒ (poziom 9)

Wojownik dokłada starań, by odeprzeć najmocniejsze ciosy, przekształcając część otrzymanych Trafień Krytycznych w zwykłe Trafienia, a zwykłych Trafień w Draśnięcia.

Oczyszczenie (Clear Out) ‒ (2/odpoczynek, poziom 9)

Powoduje szeroki zamach bronią, powalający przeciwników.

Trwałe Wytchnienie (Constant Recovery) ‒ umiejętność pasywna (poziom 3)

Wytrzymałość wojownika pobudzonego walką powoli się regeneruje.

Niezłomność (Unbroken)

Wojownik nie godzi się z porażką. Przy zerowej Wytrzymałości wstaje na nogi, otrzymuje połowę swojej maksymalnej Wytrzymałości i tymczasową premię do Obrony i Redukcji Obrażeń.

Metodyczny Atak (Disciplined Barrage)

Wojownik skupia się na naukach pobranych podczas szkolenia, chwilowo zwiększając swoją Celność.

Postawa Obronna (Guardian Stance )

Wojownik poświęca całą swą energię na obronę sprzymierzeńców. Obniża Celność, ale zwiększa Odbicie u pobliskich sprzymierzeńców.

Przyciągnięcie (Into the Fray)

Wojownik gwałtownie naciera na przeciwnika, przyciągając go do siebie w zasięg walki w zwarciu.

Obrońca (Defender)

Wojownik przyjmuje bardziej zachowawczą taktykę, skupiając się na obronie. Otrzymuje premię do Odbicia i może nawiązać walkę z nawet trzema przeciwnikami naraz, ale kosztem Tempa Ataku.

Powalenie (Knock Down)

Potężnie popycha wroga, powalając go, ale powodując tylko niewielkie obrażenia.

Energiczna Obrona (Vigorous Defense)

Zdeterminowany wojownik stara się odbić wszystkie nadchodzące ciosy, chwilowo zwiększając wartość wszystkich rodzajów Obrony.

Nieugiętość (Unbending)

Wojownik czerpie siłę ze swojego nieustraszonego ducha, odzyskując 50% Wytrzymałości utraconej w wyniku ataku.

Pancerna Łaska (Armored Grace)

Wojownik sprawnie korzysta z pancerzy ciężkich i ograniczających swobodę ruchów, tym samym zmniejszając negatywny wpływ na Odzyskiwanie Gotowości.

Talenty

Dodatkowe Powalenie (Bonus Knock Down)

Umożliwia wojownikowi dodatkowe użycie Powalenia podczas walki.

Szybka Regeneracja (Rapid Recovery)

Podnosi odporność wojownika, zwiększając tempo Trwałego Wytchnienia.

Czujny Obrońca (Wary Defender)

Poprawia spostrzegawczość wojownika w trybie Obrońcy, przyznając premię do wszystkich rodzajów obrony.

Specjalizacje

Specjalizacja umożliwia zadawanie dodatkowych obrażeń tymi rodzajami broni, które specjalizacja obejmuje.

  • Zbir (Ruffian) ‒ do broni zbirów zaliczają się garłacze, maczugi, pistolety, szable i stiletto.
  • Chłop (Peasant) ‒ do broni chłopskich zaliczają się siekiery, łuki myśliwskie, kostury bojowe i włócznie. Specjalizacja ta dotyczy też walki bez broni.
  • Poszukiwacz przygód/Awanturnik (Adventurer) ‒ do broni poszukiwacza przygód zaliczają się estoki, kiścienie, halabardy, różdżki i łuki bojowe.
  • Rycerz (Knight) ‒ do broni rycerskich zaliczają się topory bojowe, kusze, morgenszterny i miecze.
  • Żołnierz (Soldier) ‒ do broni żołnierskich zaliczają się arbalety, arkebuzy, miecze dwuręczne, piki i młoty bojowe.
  • Szlachcic (Noble) ‒ do broni arystokratów zaliczają się sztylety, buławy, rapiery, laski i berła.

 Mistrzostwa (Weapon Mastery):

Mistrzostwo w broni to zwiększone umiejętności i znajomość technik walki wybranym rodzajem broni wojownika. Mistrzostwo przyznaje dodatkową premię do zadawanych obrażeń – dodawaną do standardowej premii ze Specjalizacji w broni.

  • Mistrzostwo w broni: Żołnierz
  • Mistrzostwo w broni: Poszukiwacz Przygód
  • Mistrzostwo w broni: Rycerz
  • Mistrzostwo w broni: Szlachcic 
  • Mistrzostwo w broni: Chłop
  • Mistrzostwo w broni: Zbir

Wojownik – towarzysz

Edér

Rasa: Człowiek

Kultura/Frakcja: Jelenioborze/Eothazjanie

Miejsce: Złota Dolina

Wiek i Wygląd: 32-letni, żylasty mężczyzna o jasnej skórze i krótkich, zmierzwionych blond włosach i delikatnej brodzie.

Opis: Optymistyczny, Introspektywny, Skonfliktowany, Wspierający, Bystry, Instynkt Zabójcy

Więcej…