Klasy

Bohaterowie mogą należeć do jednej z jedenastu klas. Cztery klasy standardowe (wojownik, kapłan, łotrzyk, czarodziej) nie odbiegają zbytnio charakterem od odpowiedników znanych z tradycyjnych systemów fantasy. Klasy niestandardowe (barbarzyńca, druid, mnich, paladyn, łowca) wprowadzają wiele niecodziennych rozwiązań, zaś dwie zupełnie nowe klasy ‒ pieśniarz i szyfrant ‒ stanowią unikalny element świata Eternity.

Każda z klas zaczyna rozgrywkę z dwiema umiejętnościami aktywnymi i jednym pasywnym bonusem. Jeśli chodzi o równowagę między typami zdolności, klasy odzwierciedlają wzorce z D&D: postacie władające magią częściej korzystają z umiejętności wymagających aktywacji, podczas gdy wojownicy koncentrują się bardziej na zdolnościach pasywnych i zmiennych trybach walki. Oczywiście można jednak odejść od tej reguły i zaopatrzyć maga w pasywne talenty lub skonfigurować sobie wojownika z mnóstwem umiejętności aktywnych. Wszystkie klasy zdobywają nowe zdolności wraz z awansowaniem na kolejne poziomy.

Klasy Bohaterów

Wojownik

Wojownicy to mężczyźni i kobiety trenowani w korzystaniu z szerokiej gamy tradycyjnych broni. Są przystosowani do przyjmowania niezwykłej ilości kar. Chociaż nie tak mobilni jak mnisi czy sprawni jak łotrzykowie, wojownicy są niezawodni i elastyczni, mogąc przystosowywać się do sytuacji wyprowadzając silne ataki, przyjmując silną defensywę, osłabiając wrogów i zadając ostre kontrataki tym, którzy atakują ich towarzyszy.

Mogą specjalizować się w wielu różnych broniach, włączając w to łuki, kusze czy broń palną. Nie ma wielu szans, by przewyższyli łowców w ich własnej grze, jednak mogą być równie niebezpieczni na dystans, jak i w zwarciu. Wojownicy są w stanie czerpać energię ze swoich dusz, osiągając dewastujące efekty: zwiększanie szybkości ataków, uderzanie wrogów z taką siłą, że pobliscy przeciwnicy są ogłuszani czy utrzymywanie nadzwyczajnej wytrzymałości, która pozwala im przetrwać najcięższe rany.

Czytaj dalej…

Kapłan

W świecie wielu bóstw jest mnóstwo rodzajów kapłanów. Chociaż większość spędza czas opiekując się wyznawcami lub angażując się we względnie pokojowe zajęcia, są szeregi zaangażowanych podróżujących czy najemnych kapłanów, którzy zamienili ogień swej wiary w iskrę, która zapala moc ich dusz. Ci mężczyźni i kobiety są połączeni specjalną więzią z wybranym przez siebie bóstwem, ale ich umiejętności płyną wyłącznie z ich wnętrza.

Często trenowani pośród żołnierzy, kapłani są zdolni do walki w zwarciu, ale ich prawdziwa moc pochodzi od modlitw, błogosławieństw, które wspierają towarzyszy i karzą wrogów. Te błogosławieństwa mają szeroką gamę, od bitewnych po umagicznianie broni, zakładanie barier ochronnych do boskich przywołań i okaleczających klątw. Dodatkowo kapłani często specjalizują się w posługiwaniu się bronią, zbroją czy litaniami ich ukochanych kościołów.

Czytaj dalej…

Łotrzyk

W zaprzeczeniu do tego, co sugeruje ta nazwa, łotrzykowie pochodzą z różnych ścieżek życia. Są to złodzieje, bandyci, kurtyzany, ale również arystokraci, dyplomaci i osobiści gwardziści. Chociaż różnią się statutem życia, w jednakowym stopniu polegają na szybkości, zręczności i podstępności, gdy przychodzi im osiągnąć cele. Drogą łotrzyka nie jest walka twarzą w twarz z największym brutalem w pomieszczeniu i wymienianie ciosów, ale oddanie w zamieszaniu precyzyjnego ciosu w żebra. Kiedy pokój eksploduje w sztormie ognia, wojownicy zagryzają zęby, kapłani modlą się o zbawienie, czarodzieje mamroczą czary, które mają ich ochronić, ale łotrzykowie… znikają. Są doskonali, kiedy ludzie ich nie dostrzegają.

Jakkolwiek są wyposażeni: czy w parę sztyletów, świetny rapier, łuk, pistolet czy maczugę, łotrzykowie urządzają karnawał bólu, gdziekolwiek się udadzą. Chociaż są znani z cichego poruszania się w bitwie i poza nią, wielu z nich jest całkiem utalentowanych, gdy chodzi o maszyny i przyrządy wszelkiego rodzaju. Wysoko urodzeni łotrzykowie posiadają często dużą wiedzę o ezoteryce, podczas gdy ci nisko urodzeni są świetnie przygotowani na przetrwanie w dziczy.

Czytaj dalej…

Czarodziej

Powszechnie szanowany w większości społeczności, czarodziej Project Eternity to mężczyzna i kobieta o wysokim wykształceniu i ekstremalnej mentalnej dyscyplinie. Czarodzieje czasami są nazywani nawigatorami śmiertelnych dusz, ucząc „zwykłych” ludzi odblokowywania swoich mocy. Wykorzystując swoją wiedzę do naprawdę spektakularnych celów, czarodzieje polegają nie tylko na starożytnych praktykach, ale również na ich własnych badaniach, które napędzają ich do przodu. Daleko od okultystycznej czy chronionej wiedzy, większość czarów magów jest tak niezwykle skomplikowana i fizycznie wymagająca, że nawet praktykujący czarodzieje nie mogą ich wywołać bez korzystania z drogich, specjalnie umagicznionych tomów.

Czytaj dalej…

Barbarzyńca

Barbarzyńcy pochodzą z wielu odosobnionych kultur całego świata. W Dyrwood można ich spotkać pośród społeczności elfów glanfatyjskich. Różnią się od wojowników swoją brawurą, dzikością i szczególnym upodobaniem zamieniania surowej agresji w dyscyplinę. Barbarzyńcy są wielkim wyzwaniem w bitwie, ale są narażeni na wyczerpanie, jeżeli nie będą się kontrolować.

Umiejętności

Barbarzyńcy mogą kilka razy dziennie używać Dzikiego Sprintu, który umożliwia im błyskawiczne podbiegnięcie do odległego celu i ominięcie napotkanych po drodze przeszkód.

Druid

Umiejętności

Druidzi potrafią przybierać zwierzęce postacie, przejmując naturalne – a czasami nadnaturalne – zdolności stworzeń, w które się przemieniają.

Mnich

Umiejętności

Mnisi w Eternity prezentują się trochę inaczej, niż można by się spodziewać. Nie podlegają zwyczajowym ograniczeniom w kwestii broni i pancerza ‒ jeżeli chcesz, możesz zakuć swojego mnicha w zbroję płytową, wyposażyć go w miecz i wykształcić na specjalistę w dowolnym stylu walki. Tym, co tak naprawdę ich wyróżnia, jest sposób, w jaki otrzymują obrażenia.

Kiedy mnich zostaje trafiony, przyjmuje bezpośrednio tylko część obrażeń. Reszta przekształca się w Ranę ‒ efekt, który zadaje obrażenia rozłożone w czasie (inaczej efekt typu DoT, ang. damage over time). Mogłoby się wydawać, że Rana po prostu opóźnia skutki ataku przeciwnika, jednak mnich kryje w zanadrzu ciekawą właściwość: może pozbyć się Rany za pomocą specjalnych zdolności.

Czytaj dalej…

Paladyn

Paladyni są niezwykle oddanymi, często nastawionymi fanatycznie żołnierzami, łączącymi w sobie gorliwość kapłana i ascetyczną dyscyplinę mnicha. W świecie Eternity paladyni to żarliwi obrońcy spraw, które uważają za słuszne – mogą to być kwestie natury religijnej, filozoficznej lub kulturowej. Pierwsi legendarni paladyni znani w naszej części świata należeli do elitarnej straży Pałacu Darcozzi w Wielkim Imperium Vailii (obecnie Stara Vailia). Ustanowili oni stardardy bezinteresownego oddania, niezłomnej lojalności i charyzmatycznego przywództwa, które stały się podstawą kodeksów zachowania wielu podobnych ugrupowań – poczynając od Paladynów Darcozzi, zakonu straży pałacowej liczącej dwa tysiące lat, do działających od niedawna Braci św. Waidwena Męczennika [ang. Fellow of St. Waidwen Martyr], gorliwych obrońców szlaku pielgrzymki Boskiego Młota [ang. Godhammer]. Paladyni zawsze przedkładają swoją misję nad osobiste zapatrywania.

Czytaj dalej…

Łowca

Umiejętności

‎‎‎‎‎‎‎Łowcy‎ utrzymują tak bliską więź ze swoimi zwierzęcymi towarzyszami, że współdzielą z nimi Wytrzymałość i Zdrowie, co może okazać się zarówno korzystne, jak i zabójcze.

Pieśniarz

Pieśniarzy spotyka się w większości kultur, ale najczęściej znaleźć ich można wśród społeczności z silnymi tradycjami słownymi (społeczności opowiadające baśnie, historie i legendy, o wykształconej kulturze słownej). Są repozytoriami wiedzy i mądrości ludowej, opowiadaczami bajek i legend. Chociaż mają trochę talentu w tradycyjnej sztuce walki i magii bazującej na duszach, ich prawdziwa moc leży w śpiewkach. Pieśniarze potrafią tworzyć śpiewki z indywidualnych ikonicznych fraz i rymujących się kupletów [dwuwiersz o charakterze pieśniowo-tanecznym – przyp. Darnath, źródło: wiki], które zapamiętali z setek historii i wierszy, tworząc tym samym łańcuch magicznych efektów.

Czytaj dalej

Szyfrant

Szyfranci są niecodziennymi i często nierozumianymi indywidualnościami, obdarzonymi niezwykłymi umiejętnościami mentalnymi . Podobnie jak czarodzieje i kapłani, posiadają wiele talentów czerpiących swą siłę z dusz, ale szyfranci posiadają unikalną zdolność przebicia się przez duchową energię świata, dzięki czemu manipulują innymi duszami. Kiedy czarodzieje używają skomplikowanych formuł z opasłych tomisk, a kapłani poświęcają się pasji wiary, szyfranci mogą operować bezpośrednio przez moce ich umysłów… i Twojego.

Historia szyfrantów sięga czasów Wojny Pękniętego Kamienia. W czasie trwania konfliktu orlańscy i elficcy wojownicy z Eír Glanfath korzystali z ataków mentalnych oraz broni mogących „wycinać” dusze zranionych ofiar. Wzbudziło to zainteresowanie dyrwoodzkich animantów, którzy następnie badali tajemnicze zjawisko podczas Wojny Czarnych Drzew. Ostatecznie animantom udało się nawiązać kontakt ze służącymi książętom Eír Glanfath „łowcami umysłów” – brîshalgwin, powszechnie znanymi jako „szyfranci”. Obecnie nie tylko Dyrwoodczycy, ale i zagraniczni goście z Aedyru, Republik Vailiańskich, a nawet odległego Rauatai, studiują i rozbudowują techniki wypracowane przez elitarnych wojowników glanfatyjskich. Szyfranci stanowią też przeważającą część agentów tajnej policji Dunryd Row w Defiance Bay.

Czytaj dalej…