Pillars of Eternity (Project: Eternity) – Fundamentalne założenia

Dalszy ciąg aktualizacji projektu Eternity – tłumaczenie ostatniego update związanego z fundamentalnymi założeniami projektu znajdziecie poniżej.

Project Eternity jest wciąż we wczesnej fazie rozwoju i nadal pracujemy nad wieloma kulturami, frakcjami, grupami etnicznimi świata, debatujemy o wielu koncepcjach systemowych. Aczkolwiek mamy już konkretne fundamentalne założenia i chcemy się nimi podzielić.

Twoja Drużyna
Maksymalny rozmiar drużyny, która przystanie do głównego bohatera to 5 towarzyszy, razem drużyna składać się będzie więc z 6 postaci. Nie dotyczy to tymczasowych bohaterów, którzy pojawiają się w specjalnych okolicznościach. Towarzysze nie są na siłę dolepiani do bohatera. Gracz może odwiedzić cały świat i przejść przez całą fabułę na swój sposób. Towarzysze to takie doskonałe pudła rezonansowe dla decyzji gracza, ale historia ostatecznie dotyczy personalnego konfliktu gracza pośród większych kulturowych, politycznych różnorodności świata.

Formacje
Kluczowym elementem klasycznych gier bazujących na taktycznej grze drużynowej było tworzenie i korzystanie z formacji. Tak jak w przypadku dobrych, starych gier będziecie mogli dostosowywać drużynę do większej ilości formacji. Możecie również konstruować własne formacje. Przemieszczajc drużynę macie również możliwość rotacji ustawienia.

Tworzenie bohatera
W planie minimalnym gracze będą mogli dostosować imię bohatera, płeć, klasę postaci, rasę (włączając subrasy), kulturę, traitsy, punkty umiejętności, portret i fundamentalne startowe opcje jego/jej klasy (ekwipunek, umiejętności, talenty). Nie opracowaliśmy jeszcze dostosowywania detali avatarów bohatera, ale uważamy że to ważny element i będziemy aktualizować informacje na te konkretną kwestię.

Towarzysze
W Projekcie Eternity, towarzysze istnieją dla mechanicznych i narracyjnych celów. Towarzysze są zaprojektowani tak, aby wzbudzić zainteresowanie w głównym konflikcie gracza. Ich osobowości i motywacje otwierają gałęzie fabularne i generują konflikty, które gracz musi rozwikłać w czasie swojej przygody. Mają wysoki stopień reakcji na decyzje gracza i otaczający ich świat. Dodatkowo, towarzysze istnieją, aby dać graczowi większe pole strategicznego manweru, rozszerzają możliwości eksploracyjne, walkę i rozwiązania zadań. To nie przypadek, że jest przynajmniej tylu towarzyszy ile klas. Jak wcześniej wspominaliśmy, towarzysze nie są wymogiem, by zakończyć przygodę Eternity, ale nadają jej dodatkowego smaczku i wzbogacają doświadczenia gracza.

Początek
Gracz będzie świadkiem niezwykłego, przerażającego supernaturalnego wydarzenia, które wrzuci go w unikalne i trudne okoliczności. Obciążony konsekwencjami tego wydarzenia, gracz będzie musiał dojść do prawdy, by uwolnić sie od niespokojnych mocy, które śledzą i polują na niego, gdziekolwiek by się nie udał (przypomina się Torment, prawda? – przyp. Darnath).

Twoja Natura
Twój bohater nie musi mieć szczególnej rasy, tła kulturalnego, płci, klasy, specyficznej moralności, osobowości, być członkiem organizacji itd. Jesteś ofiarą okoliczności. Jak wyjdziesz z tej sytuacji zależy od Ciebie. Możesz zachować stoicyzm albo oszaleć ze złości. Świat będzie reagował na Twoje wybory, ale gra jest tak zaprojektowana by dać Ci wolność prowadzenia swojego bohatera, tak jak Ty tylko chcesz.

Rasy

Ciągle projektujemy rasy Eternity, ale tworzymy obszar ras, które obejmują rozpoznawalne (na przykład: ludzie, elfy, krasnoludy) i niezwykłe, niespotykane (na przykład tak zwane „godlike” (tłumaczeniem wydaje się coś w deseń bogopodobnych – przyp. Darnath)). i naprawdę dziwne (?!). Rasy i subrasy różnią się kulturowo, ale różnią się również na płaszczyznach psychologicznych co może przyczynić się do tarć i konfliktów między nimi.

Nawet wśród rozpoznawalnych ras (włączając ludzi), tworzymy różnorodności subtypów etnicznych i nacji. Rasy świata nie pojawiły sie z tego samego miejsca i milenia niezależnego rozwoju doprowadziły do tworzenia wyróżniających się i niepołączonych ze sobą grup. Na przykład, krasnolud łowca przedstawiony na obrazku jest oryginalnie z południowych regionów borealnych, i różni się od krewnych zamieszkujących północ.

Dodatkowo, świat Eternity zawiera w sobie rasy i grupy etniczne żyjące w izolacji, ale transoceaniczne eksploracje i kulturowe współżycie zmieszało ze sobą wiele rasowych i etniczych grup. Te połączenia nie były zawsze… pokojowe. Czasami przeradzało się to w ludobójstwo i zakorzeniło uprzedzenia w wielu kulturach.