Pillars of Eternity ‒ Fanart Bliźniaczych Wiązów, nowa ankieta

Dzisiejsza nowinka poświęcona jest kilku zagadnieniom: mamy dla Was zaginiony fanart Christophera Bischoffa, głosowanie na nowe cele finansowe oraz luźne rozważania Feargusa Urquharta na temat nowych możliwości wykorzystania silnika Eternity.

Fanart Bliźniaczych Wiązów

Chris Bischoff zainspirowany sześćdziesiątą ósmą aktualizacją Eternity przygotował bardzo ciekawy fanart Bliźniaczych Wiązów. Grafika została opublikowana już jakiś czas temu, ale nie mieliśmy okazji się nią z Wami podzielić. Czas na refleksję – tutaj znajdziecie wspaniały obrazek w wyższej rozdzielczości.

Chris jest twórcą Stasis ‒ horroru science-fiction inspirowanego między innym serią „Obcy”. Gra Bischoffa zebrała na Kickstarterze ponad 130 tysięcy dolarów. Oprócz klimatycznej grafiki i mrożącej krew w żyłach fabuły usłyszymy w niej dźwięki mistrza Morgana.

 

Nowe cele finansowe?

Jako że wielu obecnych donatorów produkcji wielokrotnie pytało o rozszerzenie obszarów dziczy i powiększenie ekipy towarzyszy, Obsidian Entertainment rozważa wznowienie zbiórki. Na forum społeczności Brandon Adler opublikował ankietę dotyczącą ewentualnych nowych celów finansowych.

Dotychczas za nowymi celami finansowymi zagłosowało ponad 1100 użytkowników (77%), przeciw 348 (23%). Jeżeli większości użytkowników nie spodoba się pomysł (co wydaje się mało prawdopodobne) lub jeżeli Obsidian nie zdecyduje się wznowić zbiórki, nie wpłynie to w żaden sposób na obecny stan produkcji. Jeśli jednak wprowadzone zostaną nowe cele finansowe, niewykluczone jest przesunięcie daty premiery.

Według ostatniej zapowiedzi premiera Pillars of Eternity planowana jest na zimę 2014.

 

Urquhart o wykorzystaniu silnika Unity

Feargus Urquhart podzielił się przemyśleniami na temat przyszłości kampanii crowdfunding. W artykule Rock Paper Shotgun zatytułowanym „Eternity spotyka Skyrim”, niezobowiązująco zastanawia się nad wykorzystaniem zasobów i doświadczeń przy produkcji Eternity do stworzenia kolejnej własności intelektualnej ‒ za przykład podał izometryczne Skyrim.

To, nad czym się zastanawiam, to sposób na stworzenie czegoś takiego jak Skyrim na PC ‒ zapomnijmy na chwilę o konsolach ‒ z silnikiem, który stworzyliśmy w Unity na potrzeby Eternity i przy wykorzystaniu używanych przez nas obecnie edytorów konwersacji, zadań i informacji. Co moglibyśmy osiągnąć, jeżeli rozsądnie ocenilibyśmy możliwości, a przy tym pozwolili Chrisowi Avellone puścić wodze fantazji w tworzeniu nowego, bardziej otwartego świata?

Klasyczne gry fabularne – Wrota Baldura, Icewind Dale czy nawet Planescape: Torment – mimo znaczących różnic fabularnych i nie tylko, również współdzieliły jedną technologię – Infinity Engine.

Obsidian Entertainment intensywnie pracuje nad Pillars of Eternity i szykuje się do wydania South Park: Stick of Truth, humorystycznej gry role playing na bazie popularnego serialu animowanego. Studio nie ma jednak szczęścia – po upadku THQ i przejęciu własności intelektualnej przez Ubisoft termin premiery Kijka Prawdy został przesunięty na wiosnę 2014.