Pillars of Eternity

Początek kampanii Pillars of Eternity II: Deadfire

Obsidian daje nam drugą szansę na zmianę losów Eory, tym razem na odległym Archipelagu Martwego Ognia.
  • Początek kampanii Pillars of Eternity II: Deadfire

Nie minął jeszcze rok od premiery drugiej części Białej Marchii, a Obsidian Entertainment już rozkręca kolejną kampanię crowdfundingową, licząc na powtórzenie sukcesu Pillars of Eternity. Przypomnijmy – pierwsza część przygód Widzącego zebrała ostatecznie ponad 4 miliony dolarów, stając się w ten sposób najbardziej spektakularną kampanią na Kickstarterze poświęconą grze komputerowej (dopiero Torment: Tides of Numenera pobił ten rekord). Gra została przyjęta bardzo ciepło i mimo różnych wad uzyskała wysokie noty wśród recenzentów (89/100 wg Metacritic). Jej zakończenie zostawiło pewne wątki bez rozwiązania, ale na szczęście nie było to przeoczenie twórców:



Zapowiedź odsłania zarys fabuły Pillars of Eternity II. Tytan, pogrzebany od wieków pod Caed Nua, powstaje. Warownia zostaje zniszczona, a sam Widzący cudem unika śmierci. Tragedia związana jest z powrotem boga Eothasa, którego śmierć okazała się mocno przesadzoną plotką.

Fabuła gry ma nas zaprowadzić na Archipelag Martwego Ognia, położony daleko za Wschodnimi Rubieżami. W wytropieniu Eothasa mają nam pomóc starzy i nowi towarzysze, których losy ponownie będą ściśle zależne od decyzji jakie podejmiemy w trakcie gry. Twórcy obiecują również, że Pillars of Eternity II pozwoli nam wczytać save’a z poprzedniej części gry, dzięki czemu zobaczymy jak zmieniła się Eora w wyniku naszych działań. Wśród zapowiedzi pojawiły się również te bardziej typowe, takie jak poprawiona grafika, bardziej płynna rozgrywka oraz dynamiczna pogoda.

Według zapewnień Obsidian Entertainment, koszty powyższych zmian zostały pokryte za pieniądze zarobione dzięki pierwszej części gry, a celem kampanii jest jedynie sfinansowanie tłumaczenia gry na język francuski i niemiecki oraz wprowadzenie opcji multiklasowości. W trakcie pierwszego dnia kampanii zebrano kwotę 1,1 miliona dolarów, osiągając podstawowy cel finansowania.

Aktualizacja #1: Twórcy ustalili kolejny cel zbiórki, jakim jest wprowadzenie “subklas”, pozwalających różnicować przedstawicieli klas między sobą. Aby stało się to możliwe, finansowanie musi osiągnąć poziom 1,4 milliona dolarów.

Aktualizacja #2: Osiągnięcie kolejnego progu finansowego (1,6 miliona dolarów) doda rosyjską lokalizację oraz zwiększy pułap poziomu do 18; a przy finansowaniu rzędu 1,8 miliona dolarów Deadfire otrzyma polską lokalizację i nowego towarzysza (Xoti, kapłankę/mnicha).



Z nieco „politycznej” strony, należy zwrócić uwagę na fakt, że kampania crowdfundingowa prowadzona jest nie na Kickstarterze, a na nowej platformie Fig, w której radzie nadzorczej zasiada m.in. Feargus Urquhart, CEO Obsidian Entertainment. 

Twórcy ponownie przygotowali wiele opcji na wsparcie projektu. Możliwe dotacje wahają się od 5 do 5000 dolarów, a wśród nagród można odnaleźć m.in. 10-calową statuę Od Nuy oraz poradnik do gry w twardej oprawie.

Resztę informacji można znaleźć na stronie samej kampanii:

Pillars of Eternity: Deadfire