Pillars of Eternity

Barbarzyńca

  • Pillars of Eternity - Barbarzyńca

Historia

Osiłki. Szaleńcy. Berserkerzy. Chociaż mieszkańcy miast często używają terminu „barbarzyńca” z negatywnym nastawieniem, ci wojownicy dziczy traktowani są z szacunkiem przez swoje społeczności za brutalność i straszliwy wygląd na polu bitwy. Barbarzyńcy pełnią wyjątkową, nieomal religijną rolę w niektórych kulturach, ale w wielu miejscach niezdyscyplinowany, nieustraszony styl barbarzyńcy to po prostu sposób postępowania wojowników.

 

Opis

Barbarzyńcy to brutalni wojownicy, walczący z czystą, zwierzęcą agresją, którzy nie stosują subtelnych manewrów czy wyćwiczonej taktyki. Ich głównym zadaniem w walce jest radzenie sobie z dużą liczbą wrogów, najlepiej poprzez błyskawiczne zabicie ich szybką serią cięć.

Barbarzyńcy stanowią dziki, niekonwencjonalny odpowiednik wojowników.

Można ich łatwo odróżnić po lekkomyślności, dzikości i skłonności do agresji. Nie mając celności i silnego Odbicia, barbarzyńca nadrabia braki w dyscyplinie szybkością, odwagą i umiejętnościami wspomagającymi walkę z grupami wrogów. Barbarzyńcy stanowią poważne zagrożenie na polu bitwy, ale mogą być narażeni na zmęczenie, jeśli nie uważają na siebie.

Barbarzyńcy pochodzą z wielu, nawet bardzo oddalonych kultur z całego świata. We Wschodnich Rubieżach barbarzyńcy najczęściej pochodzą z Eir Glanfath, choć niektórych można znaleźć w wiejskich społeczeństwach Jelenioborza albo przypływających z innych krajów do miast portowych takich jak Zatoka Buntu czy Nowe Heomar. Barbarzyńcy często pełnią rolę szturmowców do walki z piechotą albo żeby zwyczajnie odstraszyć co bardziej bojaźliwych. Kiedy ostatecznie skrzepło królestwo Jelenioborza, zatrudnienie zagranicznych barbarzyńców znacznie spadło, ale nadal tworzą oni trzon sił Glanfatan, przeznaczonych do walki w pierwszej linii. W umiejętnościach barbarzyńcy skupiają się na Atletyce i w mniejszym stopniu na Przetrwaniu.


Początkowe statystyki

Wytrzymałość – 48 + 16/poziom (Bardzo wysoka)

Punkty zdrowia – 6xWytrzymałość (Bardzo wysoka)

Celność – 25 + 3/poziom (Średnia)

Odbicie – 15 (Niskie)

Premie do umiejętności – Atletyka + 2, Przetrwanie +1

 

Zdolności początkowe

Masakra – kiedy barbarzyńca zadaje cios w walce wręcz, wykonuje jednocześnie słabsze ataki na wszystkich przeciwników, znajdujących się w małej odległości wokół celu.

 

Rola w drużynie

Główne: Kontrola

Poboczne: Zadawanie obrażeń

Dodatkowe: Obrona

Barbarzyńcy to najdziksi wojownicy tego świata, którzy stawiają czystą agresję ponad subtelne manewry i zdyscyplinowanie.


Taktyka

Schemat obszarowego barbarzyńcy

Zalety: Wysoka szybkość ataku, Umiarkowane zaklęcia obszarowe, Świetna celność, Wysoka Wytrzymałość/Zdrowie, Mała potrzeba zarządzania

Wady: Niskie odbicie, Mało opcji taktycznych

Strategia

Obszarowy barbarzyńca skupia się na błyskawicznym atakowaniu przeciwników, aby włączać Masakrę i zadawać ciosy przeciwnikom na dużym obszarze. Postać ta jest najlepsza, kiedy może wkroczyć do walki zaraz po wytrzymałym obrońcy, ponieważ nie ma najlepszej obrony, aczkolwiek Szał i Dziki Opór mogą pomóc w zmniejszeniu otrzymywanych obrażeń. Często używaj Szału i staraj się flankować przeciwników.

Ekwipunek

Skup się na szablach, buławach, toporach bojowych oraz kiścieniach. Noś średnie lub ciężkie pancerze, aby zrekompensować niską wartość Odbicia.

Rasy

Krasnolud tundrowy

Aumauanin

Człowiek

Boski Śmierci

Pochodzenie

Stara Valia albo Rauatai

Żyjące Ziemie

Archipelag Martwego Ognia albo Wędrująca Biel

Atrybuty

Moc 18

Kondycja 15

Zręczność 11

Percepcja 8

Intelekt 16

Stanowczość 7

Zdolności

Szał

Dziki Opór

Brutalna Siła

Zagrożenie

Żądza Krwi

Serce Furii

Talenty

Odsłonięcie

Styl walki – dwie bronie

Biegłość w broni

Dziki Atak

Większy Szał

Precyzyjna Masakra albo Krwawa Rzeź

Alternatywny schemat

Dla wariantu dwuręcznego barbarzyńcy, zamień wcześnie Styl walki – dwie bronie na Barbarzyński Cios. Wybierz Biegłość w broni w oparciu o używane bronie dwuręczne. Używaj estoków, kosturów bojowych, włóczni, wielkich mieczy oraz morgenszternów.


Zdolności Specjalne

Zdolności barbarzyńcy wzmacniają walkę wręcz z grupami przeciwników poprzez zwiększanie obrażeń, osłabianie całych grup albo dawanie barbarzyńcy premii, kiedy sprawy przyjmują zły obrót.

  • Brutalna Siła ‒ barbarzyńca uderza tak potężnie, że przełamuje standardową obronę przeciwnika. Atak, który normalnie wymierzony jest przeciwko Odbiciu, zostanie skierowany na Hart, jeśli jego wartość jest niższa.
  • Żądza Krwi ‒ rozbudza niepohamowaną żądzę krwi, która zwiększa Szybkość barbarzyńcy, jeśli zabije przynajmniej dwóch wrogów.
  • Samotnie Przeciw Wszystkim ‒ barbarzyńca dzielnie odpiera ataki wszystkich napastników. Otrzymuje premię do zadawanych obrażeń, jeśli w walce bierze udział dwóch lub więcej przeciwników. Barbarzyńca nie może zostać oflankowany, dopóki przeciwników jest mniej niż czterech.
  • Zagrożenie ‒ sama obecność barbarzyńcy przeraża wrogów tak bardzo, że aż robi im się niedobrze. Póki barbarzyńca stoi w miejscu, wywołuje u przeciwników Mdłości.
  • Gruba Skóra ‒ dodatkowo wzmacnia naturalnie grubą skórę barbarzyńcy, zwiększając Redukcję Obrażeń.
  • Barbarzyński Ryk ‒ potworny ryk wywołuje Przestrach u wrogów w obszarze działania.
  • Barbarzyński Wrzask ‒ okropny krzyk wywołuje Przerażenie u wrogów w obszarze działania.
  • Dziki Sprint ‒ pozwala przeprowadzić brawurowy atak bez zatrzymania ruchu związanego z Nawiązaniem Walki oraz zwiększa obronę przeciwko atakom związanym z Odstąpieniem od Walki.
  • Serce Furii ‒ barbarzyńca atakuje wszystkich napastników nawałnicą szybkich ciosów. Przeciwnicy w pobliżu zostają zaatakowani każdą z dzierżonych broni, otrzymując dodatkowe obrażenia – jeżeli to możliwe, spowodowana zostaje Masakra.
  • Szał ‒ barbarzyńca wpada w szał, który przyznaje tymczasową, potężną premię do Mocy, Kondycji i Tempa Ataku, ale powoduje zmniejszenie Odbicia. Podczas trwania szału wartości Wytrzymałości i Zdrowia barbarzyńcy są niewidoczne.
  • Pomszczona Klęska ‒ ostateczna zemsta barbarzyńcy, który przy zerowej Wytrzymałości wykonuje pełne ataki masakrujące wszystkich w zasięgu.
  • Skrwawienie ‒ raniony barbarzyńca gwałtownie odpowiada ciosem, otrzymując premię do obrażeń, dopóki Wytrzymałość nie przekracza 50%.
  • Dziki Opór ‒ Barbarzyńca skupia swą niezłomną determinację, regenerując znaczną część Wytrzymałości.
  • Masakra ‒ potężny atak barbarzyńcy uderza także inne cele wokół przeciwnika. Każdy pomyślny atak oznacza dodatkowe uderzenie o zmniejszonej sile wymierzone we wrogów w pobliżu pierwotnego celu.

 

Talenty

  • Precyzyjna Masakra ‒ barbarzyńca uczy się, jak wyprowadzać najdziksze uderzenia, poprawiając Celność drugorzędnych ataków Masakry.
  • Barbarzyński Cios ‒ barbarzyńca zadaje potężny cios skutkujący dodatkowymi Trafieniami Krytycznymi i powodujący dodatkowe obrażenia od Trafień Krytycznych zarówno przy pierwszym ciosie, jak i przy trafieniach Masakry, która uderza na większym obszarze.
  • Większy Szał ‒ dzięki wewnętrznej wściekłości barbarzyńca otrzymuje dodatkowe premie podczas działania Szału.
  • Mocarny Sprint ‒ ataki barbarzyńcy stają się jeszcze gwałtowniejsze. Prędkość Dzikiego Sprintu wzrasta.
  • Niezłomny Opór ‒ wzmacnia Dziki Opór, zapewniając premię do wszystkich rodzajów obrony.