Edér

Edér ‒ jeden z towarzyszy mocno powiązanych z głównym wątkiem fabularnym, wojownik. Ma ok. 1,90 m wzrostu, nosi zbroję łuskową i walczy mieczem. Dawniej był żołnierzem, brał udział m.in. w Wojnie Świętych.

Podczas kampanii na Kickstarterze został przedstawiony jako Edair ‒ imię zmieniono, by lepiej oddawało jego dyrwoodzkie pochodzenie.

Edér jest farmerem i wojownikiem, a także wyznawcą Eothasa, bogu światła i odkupienia, przez co stał się obiektem prześladowania religijnego w rodzinnej wiosce. Ma 32 lata; wykazuje się optymizmem, skłonnością do introspekcji oraz czarnym poczuciem humoru. Szuka przyjaciela i odpowiedzi – trafia na ciebie.

Znajdziesz go w Złoconej Dolinie, blisko zrujnowanej świątyni Eothasa.

Podczas spotkania możemy powiedzieć Ederowi, że udajemy się do Caed Nua w poszukiwaniu tamtejszego włodarza – Widzącego imieniem Maerwald. Z bohaterem związane jest zadanie: „Fragmenty rozrzuconej wiary”.

Fragmenty rozrzuconej wiary – wewnętrzny konflikt

Pokaż spoiler

Eder za wszelką cenę pragnie poznać okoliczności śmierci brata w Wojnie Świętych – chce wiedzieć po której stronie walczył i jakie miał ku temu motywacje. W pierwszej kolejności pytania zabierają go do Maerwalda w Caed Nua, a następnie do archiwów Pałacu Diuka (Zatoka Buntu). Zadanie kończymy natomiast w Cliaban Rilag (na wschód od Jelenioborza), gdzie odnajdujemy stalową ozdobę z readcerasiańskiego sztandaru z czasów Wojny Świętego. Artefakt może odszyfrować enigmatyk (Zrozpaczona Matka, Lady Webb, Kurren). Dowiadujemy się, że brat Edera walczył po stronie Readceras, ale nie poznajemy jego motywów.

[collapse]

Z fragmentów dziennika:

„Udało nam się potwierdzić, że brat Edéra – Woden – walczył po stronie Readceras, a nawet osobiście spotkał Waidwena przed wstąpieniem do jego armii. Jednakże jego pobudki pozostają nieznane. Edér pewnie nigdy nie dowie się, co skłoniło jego brata do zmiany stron.”

Zakończenie

Pokaż spoiler

W zależności od naszych decyzji i rozmów z Ederem, zakończenie jego historii przybierze jedno z dwóch postaci:

  • Edér postanowił nie wracać do Złoconej Doliny. Nie czuł się dobrze w mieście, więc osiedlił się w Jelenim Brodzie, który zaczęto powoli odbudowywać – jak wiele wiosek w Jelenioborzu. Edér uważał, że śmiertelnicy muszą sami sobą kierować, a nie zdawać się na bogów. Wkrótce wybrano go sołtysem wioski, która pod jego kierownictwem rozkwitła. Pozbył się z okolicy ostatnich skaenitów i ściągnął nowych osadników, proponując im ziemię – tej sztuczki nauczył go ktoś, o kim wolałby zapomnieć. Z każdym dniem Jeleni Bród coraz bardziej przypominał Złoconą Dolinę z czasów dzieciństwa Edéra – tę, która była godna swojej nazwy.
  • Edér postanowił nie wracać do Złoconej Doliny. Poufnymi kanałami udało mu się dostać do podziemnej organizacji Eothasian, zwanej Nocnym Rynkiem. Jak na ironię, wiedza o tym, że bogowie zostali sztucznie stworzeni, odnowiła jego wiarę i nieistotne było, że jego Eothas nie był ani żywy, ani tak naprawdę bogiem. Edér szybko awansował w Nocnym Rynku dzięki swemu optymizmowi i śmiałości – jego ostatecznym celem było ponowne otwarcie Jelenioborza dla wyznawców Lśniącego Boga.
[collapse]

Unikalne wyposażenie