Pillars of Eternity

Pillars of Eternity – ponad 500 tysięcy sprzedanych kopii

Paradox Interactive w rozesłanym do prasy newsletterze obwieścił, że produkcja studia Obsidian Entertainent trafiła do 500 tysięcy odbiorców, licząc zarówno donatorów z Kickstartera, jak i użytkowników platform dystrybucji cyfrowej.
  • Pillars of Eternity sprzedało ponad 500.000 kopii

Pół miliona sprzedanych egzemplarzy może wydawać się wynikiem satysfakcjonującym, jeśli weźmiemy pod uwagę klasyczny format produkcji. Niemniej, biorąc pod lupę sprzedaż gier o podobnej charakterystyce, wynik Obsidianu wcale nie może być uznany za wybitnie wysoki. Dla porównania Divinity: Original Sin potrzebowało zaledwie trzech miesięcy, by przeskoczyć próg 500 tysięcy egzemplarzy; z drugiej strony możemy założyć, że Wasteland 2 radził sobie w tym samym czasie nieco gorzej niż Pillars of Eternity.

Trochę statystyk z aplikacji SteamSpy (uwzględniających wyłącznie platformę dystrybucji Steam):

  • Shadowrun Returns, data premiery: 25 lipca 2013, ok. 855,604 nabywców
  • Divinity: Original Sin, data premiery: 30 czerwca 2014, ok. 878,319 nabywców
  • Shadowrun: Dragonfall, data premiery: 27 lutego 2014, 455,596 nabywców
  • Wasteland 2, data premiery: 19 września 2014, ok. 478,680 nabywców 
  • Pillars of Eternity, data premiery: 26 marca 2015, ok. 531,497 nabywców
  • Shadowrun: Hong Kong, data premiery: 20 sierpnia 2015, ok. 93,815 nabywców

Warto zaznaczyć, że aplikacja nie uwzględnia wyników sprzedaży na platformie GOG.com.

Źródło: Paradox Interactive i SteamSpy