Porady ogólne, czyli co warto wiedzieć przed rozpoczęciem gry

Ogólne dyskusje o świecie, bohaterach, bestiach i akcesoriach.

Moderatorzy: Moderator, Global Moderator

Awatar użytkownika
Darnath
Administrator
Posty: 493
Rejestracja: czw paź 04, 2012 3:26 pm
Lokalizacja: Sigil
Kontakt:

Już dziś premiera Torment: Tides of Numenera, więc mamy dla Was mały poradnik (niezawierający żadnych spoilerów) związany z rozpoczęciem przygody.

1. Macie do dyspozycji trzy klasy postaci: odpowiednika wojownika – glewię, nano (Numenerowego maga), szelmę (swego rodzaju łotrzyka); wybierzcie swój tryb rozgrywki, naprawdę to zalecam. Jeśli jednak zależy Wam na wyciągnięciu czego się da z dialogów, postać nastawiona na Inteligencję jest czymś w deseń postaci nastawionej na Mądrość w Planescape: Torment;
a) Warto jednak zaznaczyć, że w większości testów możecie skorzystać z umiejętności towarzyszy! Jeśli więc decydujecie się na grę z paczką kompanów, w miarę możliwości (i potrzeb) oszczędzajcie własną pulę statystyk.
2. Umiejętność „Sondowanie umysłu” wrzuca mnóstwo ciekawych informacji do dialogów - informacji, których nie będziecie w stanie uzyskać inaczej;
3. Torment nie posiada otwartego świata, ani rozbudowanej mapy - gra mocno naciska na fabułę, więc jeśli jakiś NPC ostrzega Was w dialogu „zrób wszystko co powinieneś, możesz tu już nie wrócić” – prawdopodobnie ma rację; nowe lokacje to nowe rozdziały historii;
4. Wszystkich towarzyszy powinniście zrekrutować w Klifach Sagusa; jest ich sześcioro - jeśli tego nie zrobicie w czas, możecie nie mieć później okazji;
5. W Klifach Sagusa koniecznie zaopatrzcie się w "Kulę z Brązu" (pozwala wzywać i zmieniać towarzyszy w trakcie przygody);
6. Popełniajcie błędy; jeśli nie wyjdzie wam zadanie albo test na umiejętność, nie używajcie quick-loadów. Nawet porażka ma ciekawe konsekwencje.
7. Pamiętajcie, że część wydarzeń w grze rozgrywa się bez udziału bohatera. Jeśli będziecie zbyt długo zwlekać z ukończeniem zadania, może się ono potoczyć we własnym tempie.
8. Pule statystyk nie działają tak jak Zręczność, Kondycja i inne stałe atrybuty w D&D. Podczas testów tracimy punkty Siły, Szybkości i Intelektu. Możemy je zregenerować na kilka sposobów:
a) przez odpoczynek (dostępny tylko w wyznaczonych miejscach);
b) przez korzystanie z numener, takich jak Krystaliczna moc (Siła), Mech cucący (Szybkość) i Katalizator mózgowy (Intelekt);
c) dzięki krytycznemu sukcesowi w teście umiejętności.
9. Jeśli zaktualizujecie wersję early access lub betę do wersji „finalnej”, możliwe, że natkniecie się na błąd, niepozwalający wam na zapisywanie stanu gry – w takim wypadku usuńcie zawartość zapisów gry z folderu <your username>\AppData\LocalLow\InXile Entertainment\Torment\Saves - i odpalcie ją ponownie (uwaga, by nie stracić aktualnych zapisów).
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość